torsdag 3 november 2011

Vi tar matte till nåder...

Nu har vi äntligen fått kvällsmat! Vilken tur för oss, för vi kände alla tre katterna vid tanken på att matte glömt köpa kattmat att vi var utsvultna och att våra pälsar genast blev förstora... :/

Matte vill att jag jamar att faktiskt fanns det tre stycken påsar av den vanliga blötmaten kvar, fyra stycken av Lurrvars njurblötmat samt nån äcklig blötmat från Lidl som ingen vill äta, så hon menar att det inte går nån nöd på oss, pyttsan, det kan väl inte hon avgöra?! Känner vi att vi är avmagrade och utsvultna så är vi det och bara tanken på att matte kommer ihåg att köpa tvål och en påse bullar till sig själv, men glömmer kattmaten är nog för att vi ska börja fundera på att packa kattleksakerna.

För att bevisa att vi får mat, vill matte att jag visar de här bilderna:

Matte, jag och lillhusse lagar pizza på mattes födelsedag

Frank fick kattmat i julklapp förra året

Jag äter julskinka

Frank med huvudet i godisburken

Nåja, okej då, vi FÅR mat, men vi måste ju ta i på skarpen när hon glömmer det viktigaste! 
Matte vill också att jag påjamar att hon älskar oss mest på jorden och att hon tycker att vi är världens bästa katter, även om vi blev lite sura nu! ♥

Bäst att jag sätter mig och kurrar hos henne nu!

2 kommentarer:

  1. Åtgärdar omedelbart. Tycker nog att ni ser väldigt utsvultna ut era stackare. Pälsen bara hänger ju. Men jag tror nog trots allt att ni överlever natten. Kanske tom Lidlmaten går ner. Ibland måste man faktiskt förlåta sin matte som ni gjort nu. Nospussar till er allihop.
    Nalle

    SvaraRadera
  2. Nalle: Visst såg vi hängiga ut... ;)
    Vi har förlåtit matte nu!
    Nosbuff

    SvaraRadera