onsdag 16 november 2011

Lurrvar jamar!


Här sitter jag och tigger, tror ni att jag får nåt?

Hejsan, det är jag som är Lurrvar!
Nu vill jag också jama i den här bloggen, jag har sett att det är väldigt mycket bilder på de andra katterna, men nästan inga på mig och då blir jag ledsen, för jag är faktiskt också viktig!

Här är jag hos stickisen!


Jag har bott hos matte och lillhusse nu i 1,5 månad och jag tycker att jag känner mig ganska hemma. Jag tycker att Farbror Frank är väldigt snäll, men Prinsessan Linnsen, hon har sagt att jag måste kalla henne så (Linnsen: "TYST MED DIG! Det har jag inte alls sagt!"), är inte alltid så snäll. Idag har hon fräst åt mig flera gånger bara för att jag försökte leka med henne. Hon har ju så fin svans att jaga! Min svans är också jättebra att jaga, för jag har den ju alltid med mig! 

Det finns jättemycket kul leksaker här, men bäst är så klart att leka med de andra katterna. Farbror Frank och jag har jättekul, imorse lekte vi jaga i över en timme medan matte och lillhusse sov. Vi sprang fram och tillbaka över golven! Nu sover Farbror Frank, han blir jättetrött av att leka med mig! Prinses... (Linnsen: "Ska jag knyta ihop morrhåren på dig?!?") Linnsen skulle jag gärna leka med, men hon är sur tycker jag, jag försöker leka med henne hela tiden, när hon har varit på kattlådan hoppar jag på henne och ligger hon och sover går jag tätt tätt förbi, men hon verkar inte alls gilla det... När hon leker med matte eller lillhusse brukar jag passa på att hoppa in i leken, men då slutar hon att leka, konstigt.

Jag tycker inte om när man säger att jag är liten. Det är jag inte alls det, jag är en stor katt och den enda som förstod det var den första stickisen som jag var hos när jag kom hit. Matte och lillhusse gullar med mig och pratar om hur "liten och söt" jag är, men ibland biter jag ifrån när de gosar med mig bara för att de ska förstå att jag är STOR och att man minsann inte kan göra vad som helst med mig bara för att jag bara är 1 år gammal. När jag först kom hit kallade både mina tvåbeningar och de andra katterna mig för "Lillen" och sånt, men då fick jag säga ifrån med så stark röst jag kunde "Jag heter LURRVAR!" och nu verkar de alla ha lärt sig. Jag är jättestolt över mitt namn! ♥

Igår hörde jag att jag snart ska gå till stickisen igen, de ska ta blod från mig. Förra gången när de gjorde det fick den snälla vettisen sticka mig flera gånger i benen, det gjorde ONT. Det kom ändå inget rött och då klämde han på mina tassar och matte gjorde inget för att skydda mig och säga ifrån... Jag hoppas att de inte ska göra så igen för då tänker jag inte följa med.



Jag är LURRVAR!


Jag är så modig nu att jag vågar hoppa upp hos matte när hon ligger i sängen! Igår märkte hon nog inte att jag hoppade upp utan plötsligt kände hon något mjukt mot foten, det var jag! Hon blev jätteglad! När hon hade släckt allt det ljusa märkte hon att det rörde sig i sängen, jag smög fram ända till kudden och kurrade och nosade på hennes ansikte i mörkret! Matte låg alldeles stilla så jag satte mig på kudden en liten stund och sen la jag mig nere vid hennes fötter igen, man har bättre koll där. Dessutom hänger det en fågel där som är jättekul att leka med och det brukar jag göra.

Jag tycker fortfarande att lillhusse är rätt otäck, han går så fort och slamrar en del och då springer jag min väg, men jag hoppas att vi också ska lära känna varandra. Nu ska jag sova en stund tills det är kvällsmat!






7 kommentarer:

  1. Åhhh vad du är vacker!!! Både Maurice och Kajsa (för att inte tala om lillie) blir helt till sig! Sån stilig ungherre!!

    Visst är det tarvligt att sluta leka när man vill vara med. När Maurice leker med lillie och Kajsa vill vara med, så slutar han också leka, den "lilliega" tarvelpellen. Fast han är rätt bra på allt annat *fniss.

    Vi tror att du och Linnsen kommer att komma bra överens så småningom. Linnsen är ju van vid att vara "minstingen" och den som leker med Frank, så hon blir nog bara lite sotis.

    Hoppas att de inte gör dig illa i tassen igen hos vettisen. Huvva!!!
    nosgos å bloggottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. Anonym17:48

    Vilken stilig kisse du är och det är ju ingen som helst tvekan om att du är modig. Du ska nog se att Linnsen snart slutar fräsa åt dig, annars får du jama allvar med henne.

    SvaraRadera
  3. Du är jättefin, fina bilder också. Så småningom blir det nog bra med Linnsen också, hon är nog lite rädd att du ska ta Frank ifrån henne.Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Maurice o Kajsa:
    Matte och lillhusse säger också att jättesöt! *gladsvans*
    Jag ska säga åt vettisen på skarpen när det är dags!
    Försiktiga buffar
    Lurrvar

    Farbror Sippo:
    Åh, säger du att jag är både stilig och modig!! Nu blir jag jättestolt! :)
    Nosgos
    Lurrvar

    Dui o Deco:
    Jag hoppas att Prinsessan ska sluta fräsa snart! Kanske hon också kan tycka att jag är söt?
    Buff
    Lurrvar

    SvaraRadera
  5. Alice22:40

    Vi tycker du är en synnerligt stilig misse! Småbrorsorna här jamar att du inte alls är liten utan en jättestor kille. Wilma beter sig precis likadant mot småbrorsorna när de försöker leka med henne. Hon gjorde likadant mot mig också i flera månader innan vi blev kompisar, men jag tror att Linnsen kommer busa med dig sen när hon inser att du inte kommer ta Frank ifrån henne. Hon gillar dig säkert redan i smyg för vem kan motstå en sån sötnos?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Stilig kille är du, inget fel i att inte vara så gammal. Gammal hinner du bli sen.

    SvaraRadera
  7. Alice:
    Jag tror också att hon gillar mig egentligen! Det känns skönt att ni har blivit vänner fast ni hade det likadant i början! :)
    Lurrvar *Buffar försiktigt tillbaka*

    Pelle:
    Jag är ju faktiskt ett helt ÅR gammal, det är precis lagom! :) *nickar med huvudet*
    Lurrvar

    SvaraRadera