torsdag 24 november 2011

Jag var väldigt busig igår...

Som ni vet så skrämde jag ju matte från vettet igår på dagen och på kvällen tog jag chansen att göra samma sak med lillhusse!

Lillhusse har en klädbyrå i sitt rum, den står där mestadels till ingen nytta eftersom lillhusse mest använder golvet som klädförvaringsplats, alltså brukar jag leka i byrån. Den är jättekul att gömma sig i när lillhusse har glömt att stänga lådorna.

I vilket fall, matte och hennes huvudvärk hade gått och lagt sig och lillhusse hade pussat Frank och försökt pussa en springande Lurrvar godnatt. Men så hörde han, som han tyckte, massa dunsar och ljud från byrån och tittade genast in i den och där satt ju jag!! Jag brukar gå in i mittenlådan och hoppa ner på baksidan av den och så sitter/ligger jag i den understa lådan, rätt skönt för man får vara ifred från små jobbiga minikatter där. När lillhusse tittade in där fick han för sig att jag satt fast och inte kunde komma ut, så han vrålade så att mina öron nästan trillade av på matte som fick ta med sig huvudvärken och komma. Jag höll ju bara på och bökade runt lite, man måste ju lägga sig så skönt som möjligt, och detta fick då lillhusse att tro att jag satt fast...



När så matte kom och stirrade på mig hon också insåg jag ju att friden var slut så jag gjorde mig platt och kröp sedan elegant ut ur byrån! Matte gav lillhusse onda ögat och gick och lade sig igen, medan lillhusse satt där och bara pustade av skräck! ;)


Lite senare passade jag på att leka lite i bokhyllan också. Den har ingen rygg utan matte har satt på ett tyg på baksidan och den delen leder in i hennes sovrum. Matte såg iallafall något mjukt som rörde sig på baksidan längs med tyget och sade åt Lurrvar att komma ut. Han var nämligen där och klättrade härom dagen, matte hörde hur han hoppade upp i bokhyllan och så en duns när han ramlade ner på baksidan på insidan av tyget... Matte ropade iallafall att lillhusse skulle komma och titta på det mjuka som böljade i tyget och det var ju jag! Så fick de skälla på Lurrvar helt i onödan!! *tihihi*

7 kommentarer:

  1. hahaha, du är allt en liten busfröken, du!!! Det är bra, då håller du matte och lillhusse i form! De får inte slappna av för mycket!
    nosgos å busiga gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. Du är en busig tjej, du Linnsen!
    Du ser till att Matte och Lillhusse aldrig har tråkigt i ditt sällskap *fniss*

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Vilken bus fröken du är! Men vi tycker att det är helt rätt att hålla igång dom lite. :)

    SvaraRadera
  4. Jamars vad busig!
    Finten med lådan tyckte vi om.
    Världsklass. :-)

    SvaraRadera
  5. Jag är helt klart busig, sån var jag från den dag jag kom hem till mina tvåbeingar! Matte tycker dock att jag har busat för dåligt det senaste året, men nu är jag i högform!!! :D

    SvaraRadera
  6. Skulle det du gjort vara att busa ??
    Jisses , då skulle dina 2-benta låna mig en helg ;-)

    SvaraRadera
  7. Linnsen:
    Matte säger att hon gärna lånar dig en helg! :)
    Kommer du med X2000 nu också??

    SvaraRadera