fredag 4 november 2011

Hmmm...

Idag uppfattar jag det som att matte är irriterad på mig, jag kan för min svans inte förstå varför?!?

Dagen började med att jag låg i mattes säng när hon vaknade, det måste ju ha varit en bra början. Matte kliade mig och tyckte att jag borde kurra, men jag sov ju...

Sen satt matte och klippte isär lillhusses nya klasskort och då tog jag ett jätteskutt upp på skrivbordet och landade mitt på alla korten, det var väl ingen fara?

Ni vet ju att foton smakar så gott, så jag var ju bara TVUNGEN att slicka på nya korten, då puttade matte undan mig, men en katt ger sig ju inte, så jag fortsatte att tvätta korten, då puttade matte ner mig!

Sen var jag och Frank på sängen och då smällde jag till Frank i ansiktet, helt utan anledning tyckte matte, men hon vet ju faktiskt inte vad Frank sa, eller hur?!

Avslutningsvis satt matte i sin datastol med Frank och gosade och jag ville naturligtvis vara med, så jag tog ju mitt jätteskutt och landade på tangentbordet med följd att alla mattes rutor på datorn stängdes.

När matte inte var beredd körde jag ner hela huvudet i hennes vattenglas för att smaka på vattnet, tyvärr var det så lite kvar så jag fick inte i mig så mycket. Matte såg ändå till att byta glas...
Bilden nedan är från annat tillfälle när jag hade fått ett eget vattenglas efter att jag som vanligt hade försökt ta mattes!!! ;)

Vattnet i mattes glas smakar ALLTID bäst!

Jag känner mig lite som att matte är irriterad på mig, det har hon väl ingen anledning till??? Jag har ju inte slagits med lillkatten idag... för det gjorde jag igår!  :D

Matte vill ju att jag ska vara aktiv, man tycker att hon borde vara nöjd idag istället för irriterad. Tvåbeningar är svåra att tillfredsställa, otack är kattens lön!

5 kommentarer:

  1. Jaha tack. Det där var dagens leende. Kan se dig framför mig Linnsen. Rätt om våra beter sig likadant så fattar man ju inte det roliga då.
    Ha en mysig kväll.

    SvaraRadera
  2. Kan väl aldrig vara så att matte är irriterad på dig? Du som varit så social och hjälpsam! :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Anonym18:14

    Det är rätt typiskt för människor att vara lättirriterade. De är ett underligt släkte.

    SvaraRadera
  4. Ja du Linnsen som du redan konstaterat så är otack kattens lön !!!
    Aldrig blir dom där 2-benta riktigt nöjda med våra insatser :(

    SvaraRadera
  5. Tänk jag kunde då inte finna nån anledning alls för matte att vara iriiterad på mig... ;)

    SvaraRadera