söndag 1 januari 2012

Vinterpromenad

Det här är vår balkong på vintern. Den ser inte speciellt mycket ut för världen, trist utsikt och allt, men vi älskar vår balkong. Här ligger vi varje dag från april till oktober ungefär. Frank ligger ute och solar på dagarna och jag är där mest på förmiddagar och kvällar när det är lite svalare.
På bilden här nedan ser det väl svalt ut, men vi går ändå ut en liten sväng varje dag på vår balkong. Här hade matte och lillhusse ännu inte gjort ett helt nättak över balkongen, det har vi fått sedan den gången när Frank började klättra på nätet!  ;)




Man kunde ju tycka att det räckte för matte att släpa ut mig på sommaren, men inte, jag har minsann fått gå ut på vintern också...


Matte tycks tro att vi katter gillar snö på magen...


En liten plätt av snöfri mark

Senare ska jag berätta om den gången när Frank gick ut, den som höll på att sluta i stor sorg...

10 kommentarer:

  1. Det kan ju vara skönt att lufta pälsen utomhus även om det är lite snö. Huvudsaken är ju att man vet att man får komma in i värmen sen. Tyvärr får inte alla katter det. Fina bilder!

    SvaraRadera
  2. Vi har ju tur med vår rastgård, vi kommer och går som vi vill och ibland är det kul att gå ut i snön också. Fina bilder på er!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Åhh kompis! Va fint ni har det :-) Nosgos

    SvaraRadera
  4. Vilka fina vinterbilder på er !!
    Jag gillar att tassa i snö , men det har man ju inte fått göra en endaste gång i vinter :(
    Här nere i söder så gör det inget annat än regnar !!

    SvaraRadera
  5. Mjau, tack för att du oxå kunde komma, Linsen
    Jamarskul
    så många som kunde komma oxå, det var jamarskul det får vi göra om vid nästa nyår
    Tass Tass
    Mimmi

    SvaraRadera
  6. Kattson:
    Jag tror jag föredrar att vara torr om magen, men matte ska säkert dra ut mig igen...
    Det är så synd om de som tvingas vara ute.
    Nosgos

    SvaraRadera
  7. Smulan och Amanda:
    Det där med rastgård verkar himla praktiskt! Då får man ju välja själv! ;)
    Tack så jamarmycket!
    Buff

    SvaraRadera
  8. Rebellen:
    Tack så jamarmycket!
    Nosbuff

    SvaraRadera
  9. Kjelle Bus:
    Tack snälla du!
    Idag har vi fått jamamycket snö här, så du är hjärtligt välkommen!
    Nosbuff

    SvaraRadera
  10. MImmi, Chicko, Tarzan och Sessan:
    Det var en jamarkulig fest! Tack för att vi fick komma, det var så kul att träffa alla igen! :)
    Nosbuffar

    SvaraRadera