tisdag 31 januari 2012

Örontofsar


Idag har jag ÄNTLIGEN min vanliga päls igen! Matte borstade och borstade mig igår kväll och nu har de sista ränderna försvunnit, skönt, jag måste ju ha min bästa päls på mig när jag ska träffa en kändis imorgon!



Blixtras inte i ögonen matte! Vill du att jag ska bli blind!?



Jag måste jama om igår också när matte och lillhusse var och hämtade lillhusses "kondom"-vante hos BM.

Förutom att matte och lillhusse fick massor av gott fika, så hade BM nämligen fått in en liten inhysing dagen innan, en katt i ungefär samma storlek som Lurrvar. Den var jamarsöt och hade stora tofsar i öronen, matte säger att de nästan var så långa att de gick att locka med locktång!


 
Fankattiska örontofsar! :)


 Äntligen har nu lillhusse förstått mattes känsla när hon ser en jamarsöt katt: hon vill ta hem den! För igår när lillhusse träffade örontofskatten kände han att han absolut var tvungen att ta med honom hem! Lillhusse såg framför sig hur örontofskatten och Lurrvar kunde bli kompisar och leka, så kunde Linnsen få tillbaka sin make att gosa med! Att titta på örontofskatten när han busade var exakt som att titta på Lurrvar säger matte och lillhusse, han for omkring och lekte med precis allt och jag tror inte att jag vill ha hem en till sådan, lillhusse! Men tack ändå! ;)




Örontofskatt och lite BM ;)


 



Idag har lillhusse haft på sig sin kondom-vante och den var varm och skön och kompisarna tyckte också att den var ok. BM stickade t.o.m en mössa till lillhusse i samma garn, men lillhussar och småmattar i den åldern är ju lite fjantiga och vägrar att ta på sig mössa, så den tror jag att matte tar istället! :)





TACK SNÄLLA BM!! ♥ Katt-tvåbeningar är underjama! :D

17 kommentarer:

  1. Vilka fina örontofsar! Och vilka ögon...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, matte var så upptagen med att stirra på örontofsarna att hon missade ögonen, men hon ser på bilderna nu att de också är fina! :)

      Radera
  2. Fina örontofsar och ännu finare "vante" till lillhusse!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst ÄR örontofsarna fina!! :D

      Och BM:s vante är fankattisk, nu slipper lillhusse frysa! :)

      Radera
  3. Åhh vilka härliga örontoffsar! Här finns det sånt också kan jag lova.
    Men inte alls sådära långa *stora ögon*. Nosbuff och Tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fankattiska tofsar! :)
      Nosbuffar

      Radera
  4. Jamarfina tofsar och vår matte säger att hon förstår din matte och lillhusse, hon skulle också vilja ta med lillkissen hem. Hmpf, säger jag, det räcker med en odåga i huset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var han söt! Lillhusse ville absolut lägga ner honom i mattes handväska! Men jag är glad att matte sa ifrån, det räcker med lillfjanten här tack! :(

      Radera
  5. Alice23:13

    Mjausingen vilken sötnos och vilka härliga örontofsar! Förstår att lillhusse ville smuggla hem honom. Jamarfin vante som lillhusse fick!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han var jamarsöt! Men jag är glad att matte stoppade lillhusse! Inte en till minikatt tack!

      Vanten är jamarskön för lillhusse att ha på det svarta gipset och tassen! :)
      Nosbuffar

      Radera
  6. Skönt att du är du igen! Vilka fantastiskt vackra örontofsar missen har! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, det är skönt att vara i sin egen päls igen!

      Matte ville göra flätor på tofsarna, tihi! ;)

      NOsbuffar

      Radera
  7. Hej Linnsen!
    Det är Vännen här...vill ju bara tala om att jag lekte minsann lika mycket som tofsvipan, så det så...och jag är ju faktiskt hela 8 år i år. Men, okej...till och med jag tyckte hon...-vassaru, mamma....äre en han...vaaaa, o ja som lukta han i baken...*spott, spott, spott*....tyckte alltså att HAN var ganska söt...eller då får jag väl skriva stilig då, söta är väl bara tjejer...hehehe.

    Mamma ropar att hon gillar att lillhusse verkligen tyckte om vanten och att den kommer till användning...och skrattade gott (hm, hur kan ett skratt vara gott, någon som smakat på ett skratt?) åt att lillhusses kompisar också godkände den...*fnissar hejdlöst med tassen för magen - hur kan de tycka att den var okej, den var ju ful och duger nog bara till att leka med, tror jag.
    Kram på er *vinkar med svansen från klätterträdet*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Vännen!

      Du var ju jamarbusig! Och lillhusse tog en fin bild på dig, som jag kan skicka till din matte om hon vill?

      När lillhusse har blivit fri från gipset ska jag stoppa in lillfjanten i vanten, han får nog plats där! ;)

      Nosbuffar och kramar *vinkar med tassen*

      Radera
    2. När inte vanten behövs längre...så syr vi ihop den med kattmyntefyllning...blir en perfekt leksak att brottas med då!

      Mamma säger att hon gärna vill ha bilden på mig...det förstår jag ju mycket väl att hon vill ha...för det är ju mer värdefullt än vad som möjligen finns på något som heter bankkonto...hehehe.

      Kramisar och jamisar

      Radera
  8. Wow vilka vackra tofsar! Förstår att lillhussse blev förälskad i den katten, en sådan söting!

    Härligt att lillhusse slipper frysa fingrarna av sig nu!

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tofsarna var ju så söta att matte nästan svimmade!! Hon såg genast framför sig att hon skulle fläta dem, tur för den stackasr katten att han inte behövde följa med hem till oss! ;)

      Lillhusses tass var så kall att den knappt gick att klappa oss med, så det var en evinnerlig tur att BM ville sticka en vante åt honom!

      Nosbuffar

      Radera