onsdag 1 februari 2012

Ojojoj...

Nu är det jamarspinnande! Vi har putsat pälsar och jag har faktiskt satt på en liten rosett på svansen! :) Vad har ni gjort för förberedelser? Jag vet att Nea håller på att måla ögonen just nu!


Sammanlagt blir vi över 100 katter som åker iväg på Kattpremiären av Mästerkatten i stövlar i Kattjamarsvik, det är ju alldeles fantass-tiskt! Förutom alla er vänner så sa jag åt Blitz på Södertälje Katthem att han gärna fick ta med sina kompisar och igår kväll föreslog Wikki att alla de på Örebro Katthem också skulle få följa med. Det blir lite trångt, alla kommer att få dela säte, men eftersom nästan alla vi katter kommer ifrån eller på ett eller annat sätt har att göra med katthem runt om i landet, så är jag nästan säker på att ni inte har något emot det. :)

Har ni förberett var ni vill ha tassografen av Mästerkatten? Jag funderar på ett papper eller om jag ska be honom att sätta den i örat som inte är ID-stämplat, det vore väl coolt! ;) När man har träffat en kändis så där brukar man ju vilja spara mötet!

Min väninna Kitty som har ordnat biljetterna till föreställningen har jamat att de håller på att duka upp en jamarstor buffe (jag jamar på min iMjau och den har inget streck att sätta över eet!) med massor av godsaker till oss! Det blir fiskar av alla de slag, skaldjur, nötfärs, musar och kycklingsnittar har jag hört, så ni behöver inte äta kvällsmat idag! ;)

Nu kommer snart limon och hämtar oss, sen åker den vidare och hämtar Wikki och Nova och så till vårat katthem, därefter ut runt i hela Sverige och hämtar kompisar! Maten börjar serveras klockan 8 så vi hinner äta i lugn och ro och så börjar filmen klockan 9. Mästerkatten kommer såklart upp på scenen och presenterar filmen först! :)

Vi ses om en stund mina kära vänner! :D *studsar upp och ner av spinning*

20 kommentarer:

  1. Jamarkul, se till att det blir fina bilder i Svenska Kattidning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säkert kommer vi med i tidningen, pressen var ju där, fullt av Kattarazzi! :)

      Radera
  2. Smulan W18:04

    åh så spinnande detta är. ska bli så skojsigt att träffa alla, jag har ju inte gjort det förut. nu måste jag tvätta pälsen lite extra och putsa morrhåren, och fixa klorna, innan limon kommer. Jag gillar faktiskt att åka brummis så det ska bli kul, vi ses snart!! *hoppar upp och ner av lycka*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så spinnande att få träffa dej Smulan! Och du hade verkligt läckra klor måste jag säga, matte klipper alltid våra för korta... :/
      NOsbuffar

      Radera
  3. Kajsa har bytt pärlor 4 gånger redan och kan inte bestämma sig för vad som är finast. Maurice ligger på ett kattong och väntar med spänning på att klockan skall bli dags.
    nosgos å vernösa gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, inte behövde ni vara vernösa heller, Maurice var ju jamarstilig och jam tyckte att de pärlor du valde Kajsa var alldeles fantass-tiskt vackra! De passade perfekt till din päls!

      Fick ni också tassografer? Det var ju så många som ville ha!

      NOsbuffar

      Radera
  4. Åh, nu är vi nytvättade och luktar extra gott och bara väntar på limon! Häftigt kommer det att bli! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en alldeles underjam kväll... *drömmer mig tillbaka*
      Det var så roligt att ses igen och visst hade vi kul på resan dit! ;)

      Nosbuffar

      Radera
  5. Mjau, jag har fluffat svansen och tagit på mig tiaran! Nova har sitt blåa Harryhalsband med pingla! Nu drar vi! NosPuss Wikki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam var verkligt imponerad av hur du hade lyckats få svansen så fluffig igår! För att inte tala om tiaran... *jamar avundsjukt* Du är SÅ vacker i den! :D
      Och Nova är allt en riktig sötnos, jam såg allt hur Lurrvar försökte flirta med henne! :)
      Nosbuffar

      Radera
  6. Vi har fixat till varandra och och är urtjusiga. Hoppas att limousinen är här snart. Vi står i fönstret och väääntar.

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var skönt att ni inte behövde vänta så länge! Visst är det jamarspinnande att åka i dessa JET-limosar som kör i 500 km/h och ändå märktes det inte ett dugg när vi susade genom Sverige!
      Nosbuffar

      Radera
  7. Alice19:03

    Här har vi putsat pälsarna hela dagen och skall bara putsa morrisarna en sista gång men sen är vi klara. Oj vad spinnande det skall bli och buffen lät jamarsmaskig!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni var verkligt fina igår kväll! Det är så kul att träffa alla kompisar när de har finpälsarna på sig! :D

      Jam tyckte nog att kräftsallladen var bäst, vad tyckte ni var godast?

      Nosbuffar

      Radera
  8. Vi har oxå putsat våra pälsar och morrhår, men vi ska leta fram ngt att ta på oss oxå, ngt jamars fint. Rosetter med mera. Det ska bli jamars trevligt att få träffa alla. Vi kollar i fönstret när limon kommer, så vi inte missar den.
    Buffén låter jamars gott

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tihi, vilka fina rosetter ni hade allihop! Frank och Lurrvar hade ju också rosett, eller fluga som tvåbeningar kallar det, men det är ju löjligt för sådana äter man ju! ;)

      Vi gillade verkligen buffén!

      NOsbuff

      Radera
  9. Mjau, är det för sent att anmäla sig?? Jag vill såklart också tassa på premiären! Hinner ni hämta upp mig eller ska jag ta mig dit på egen tass? *putsar päls och morrhår för brinnande livet*
    Är för en gångs skull beredd att missa maten bara för att hinna till premiären i tid!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, du va lite sent ute, men vi skickade ju JET-limon till dig så att du hann fram lagom till filmen började.

      Du är så stilig i din gråa kostym! :)

      Nosbuffar

      Radera
  10. Jag är klar för start, med stilig välputsad päls och med svansen i vädret kommer jag.
    Ser verkligen framemot detta, mästerkatten är min idol för en dag vill jag bli lika tuff som honom.
    "high tass"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så spinnade att få träffa Mästerkatten och vilken kö det blev när han skulle göra tassograferna! Hann du få någon?

      High Tass! *höjer tassen i skyn*

      Radera