tisdag 21 februari 2012

Ojojoj...

Vilka dagar!

Nu är lillhusse ledig och då kan man verkligen säga att det behövs en katt för att styra upp allting!

Igår sa jag åt matte att det var dags att äntligen ta bort julgardinerna och då satte hon genast igång med det, Frank och jag fick såklart lov att godkänna om det blev bra och det tyckte vi.


Hmmjam, det duger matte!



Medan matte och vi satte upp gardiner skulle lillhusse dammsuga och då kan ni ju gissa vem som började möblera om istället... Matte slet såklart sitt hår (våra pälsar klarade sig)!


Ojojoj, vad lillhusse har rört till det nu... Ligger en liten stund till
på min pall innan jag tar tag och hjälper honom!


Jaham jaham, har han lagt de sakerna där nu!



Titta, min stora boll! Det var bergis lillhusse som
gömt den under bokhyllan... *morrar*

Säkert har han gömt några av mina pälsar under sängen också...



Jag fick naturligtvis vara med där också och se så att det blev rätt och det har jag fått fortsätta med idag för han blev ju såklart inte färdig, så alla våra sovplatser i rummet (VÅRT rum) är förstörda och när han blir färdig senare idag blir det till att försöka leta på nya... Man får säga att det är verkligen inte lätt att ha tvåbeningar! Tur att man är katt och orkar!


Efter det var jag så trött att jag kröp och la mig bredvid Frank i vår fåtölj. Till och med lillfjanten har hållit sig lugn efter det. Däremot har någon med lös mage bajsat på golvet i badrummet och vi vet inte vem det är. Lillhusse gissade på Frank eller Lurrvar och jag håller med för igår var jag hård i magen, så jag tror inte att det var jag som gjorde det!  ;)




När vi sov åkte matte och lillhusse och köpte en 10 kilos säck med kattmat till oss samt en påse kattsand. Jag skrev ju här i bloggen när vi köpte en påse sist, men jag orkar inte kolla när det var, men våra säckar brukar räcka i ungefär tre månader. Nu har vi ju dock en mycket envis minikatt som springer och tjuväter av vår mat så fort möjlighet finns och han har säkert också bidragit till om vår säck har tagit slut för tidigt... *morrar*


Matte och lillhusse passade på på vägen tillbaka att stanna och hälsa på vår tidigare lilla sjuka katt Lusse på djurkyrkogården, de hälsade också på andra älskade katthemskatter som Bruni, Milva och Dammtussen som ligger i samma grav. Men jag tror att alla djur som ligger på djurkyrkogården har varit mycket älskade, annars skulle de inte ha lagts där av sina tvåbeningar!


Örebro Katthems grav på djurkyrkogården

16 kommentarer:

  1. Tänk vad 2benta ställer till, när de ska städa...
    De vänder allt upp och ner bara... SUCK...

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var sannerligen vad lillhusse gjorde idag, vände allt upp och ner!! :O

      Nosbuff

      Radera
  2. Anonym18:32

    Jag tycker bestämt att våra människor skapar mer oreda när de städar än annars. Tur att det fanns en katt i närheten som kunde hjälpa till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen sant, men äntligen börjar jag ha styrt upp det hela! :)

      Nosbuff

      Radera
  3. Här har det oxå Snabeldrakats idag , men någon ommöblering har jag inte sett till ?!
    Kan ju bero på att jag spran och gömde mig under täcket i sängen när Snabeldraken kom fram ??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bäst att gömma sig när det snabeldrakas! USCH! :O

      Nosbuff

      Radera
  4. Tur att din boll var så stor, att inte snabeldraken slukade den! Det är många bollar och pälsmöss som har hamnat i magen på vår drake. :( Hoppas att ni snart hittar nya, sköna, inpälsade sovplatser efter städningen. Kurr och burr,

    SvaraRadera
    Svar
    1. HUuuuu, vill inte ens tänka på snabeldrakens mage!!! :O
      Tur att den oftast är instängd i ett skåp! Jag ska gömma nyckeln så kan han stå där inne och skämmas!

      Nosbuffar

      Radera
  5. Lillhusses bästa gren verkar INTE vara att städa.. Bra att ni hjälper till! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni kattstaterar helt rätt! Här behövs verklgen någon som styr upp det hela!

      Nosbuffar

      Radera
  6. Alice19:50

    Oj, oj, oj, du har verkligen haft tassarna fulla idag! Hoppas ni får lite lugn och ro och massor av gos ikväll.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojojojoj... Det var jobbiga dagar... :/
      Har gosat ordentligt med lillhsse idag!

      Nosbuffar

      Radera
  7. Åhh finis, va hade våra tvåbeningar gjort utan oss? De hade verkligen haft problem med allt nästan juh *fniss*. Sån himla tur att de slipper tänka på det för vi finns juh och kan hjälpa dem så det går rätt till och blir bra :)

    Nosbuffar och Tass

    (här hänger gardinerna likadant i vårt kök ;) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verklign tur att det har oss, hur skulle världen se ut annars?!? Ännu värre!

      Nosbuffar

      Radera
  8. Det var nog tur för lillhusse att du hjälpte honom med städningen. Syns tydligt vem som har ordningssinne i familjen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst synd det tydligt! :)

      Nosbuff

      Radera