torsdag 2 februari 2012

Vilken kväll!

Tänk vad vore livet utan kompisar? Så fantass-tiskt kul det var igår kväll att träffa alla igen och samtidigt vara lite kattkulturell och se en film tillsammans! :D *dansar runt på klospetsarna*



Röda mattan innan alla katter hade börjat gå in i filmsalen


Vissa hade blingat sig mer...

... andra kom lite mer som de var i nyputsad päls!

Katten Pelle från Örebro Katthem kliver just ut på röda mattan
efter att ha åkt limousine till Kattjamarsvik


Vaktmästaren ville absolut vara med på bild med några av de mysiga 
katterna från Södertälje Katthem


In i biosalen lyckades han tydligen också smyga in, det var den enda skandalen
under kvällen vad jag vet... Här pratar han med Kjelle Bus
och till höger katten Tuss från Örebro Katthem

Här är självaste Mästerkatten på väg in i filmsalen med min kompis
Kitty vid tassen! Jamarns vad stilig han var! :)

Här har vi några av kompisarna på Södertälje Katthem på Röda mattan!


Alla ville så klart se Mästerkatten och det var så mycket katter som hade
kommit för att se honom att alla inte ens fick plats... Den här fina katten hade
gjort sig så fin och så kom han inte in utan fick stanna utanför kattallstaketet... :/




Tänk till och med en skällis hade kommit för
att se Mästerkatten! Han blev så klart inte insläppt!  ;)





Ett filmteam var där och filmade Kattpremiären, det var nämligen den första i hela världen! Såklart lyckades den där dumma vaktmästaren komma med också... *fräser*
Vilken mat vi fick att äta!

Så klart fanns det popcorn, dentisar, myntagodis och
annat smaskigt att mumsa på under filmen!



Min tassograf från Mästerkatten!



Goodiebag-ryggsäcken full av leksaker och godis!  :)


Idag är vi alldeles slut... Men glada är vi! :D


24 kommentarer:

  1. Anonym09:10

    Tack så jamarmycket för att vi fick följa med. Tindra svävade som på moln hela vägen hem. Fast lite otäckt tyckte hon det var ibland och ville kroka svans med mig. En lyckad kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väl självklart att ni skulle följa med! :D

      Jam, vi tycker också att på det hela taget var det en alldeles strålande kväll!
      Nosbuffar

      Radera
  2. What a grrrrreat night, what a bite...
    När jag hade berättat för BioMästerkatten att jag länge varit titulerad "Metros Mästerkatt" så såg han lite förvånad ut och sa "Ah copycat?" men jag visade att jag var några år före faktiskt och då suckade han lättat men jamade oroligt "Can I keep the trade mark then?!" och vi tog i tass på det. Filmstjärnor är så känsliga? Numera är jag ju Wikki Bloggkatten helt enkelt!
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tihi, tänk att du fick skaka tass med Mästerkatten! :)
      Visst var filmen bra!

      Nosbuff

      Radera
  3. Åhh tack kompis för att jag fick komma! Första bion någonsin för mig! (Mina syskon trivdes också)
    Jag kommer aldrig någonsin glömma det här finis! Det värmer såå himla jamarsmycket!
    Nosbuffar och Mjölkisar ♥

    (Har skickat dig förfrågan på facebook/catbook)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst hade vi en kul kväll! Den kommer att finnas i minnet länge! :)
      Hmm, jag har inte fått nån vänförfrågan än... :/
      Nosbuffar

      Radera
  4. Tack vänner för att vi fick följa med! Det var jamars trevligt!
    Matte måste vänta enda till den kommer på DVD för att se den *fniss*

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väl självklart att ni skulle följa med! ALLA mina vänner var ju välkomna!

      Tihi, stackars matte! ;)

      Nosbuffar

      Radera
  5. Hejsan kompisar !
    Vilka fina kort ni tog på premiären igår , men det var ju lite synd att den där vaktmästaren lyckades koma med på så många kort ;-)
    Tackar så hemskt mycket för att jag oxå fick följa med på premiären !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå Kjelle Bus!
      Det var så lite så, det var väl klart att du också skulle följa med på nånting så spinnande! :D

      Visst blixtade jag bra! Kände mig nästan som en kattarazzi! ;) Ja, den där nedrans vaktmästaren höll sig framme, konstig tvåbening!

      Nosbuff

      Radera
  6. Sambo och Roxy17:28

    Vi kom iväg sent...filmen hade börjat när vi kom fram, så vi smög till våra platser. Det var INTE roligt när ljuset tändes .. http://www.oscarthecondodog.com/2011/01/cinema-for-dogs.html
    Gissa om vi fick bråttom HEM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tihi! Vi såg när ni försökte smyga in, det var ju lite pinsamt att ni råkade välta omkull popcornståndet bara!! :D

      Men visst var filmen bra!

      Nosbuffar

      Radera
  7. Vilken fest det var! När jag och kompisarna kom tillbaka till katthemmet var vi så uppe i varv att vi inte somnade förrän morgonpatrullen kom och skulle städa och ge oss mat. De blev jätteförvånade över hur rent det var i toalådorna överallt! Vi bara fnissade, sen somnade vi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt det var att ni alla följde med! :D

      Jag förstår att personalen undrade var ni hade gått på lådan, tihi!

      Nosbuffar till er alla

      Radera
  8. Åh så kul att vara på premiär!! Och Mästerkatten! Stilig som få!! Och Kitty, bara helsnygg alltså! Tack snälla Linnsen för att vi fick följa med! Det var så glamoröst och fankattiskt! Och Kajsa har sovit med tassografen i tassarna i natt. Min tassograf har jag ramat in!
    nosgos å lite trötta tacksamhetsgottisar
    Maurice

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tacka inte mig, jag fick ju biljetterna av Kitty! Visst var det alldeles fankattiskt! En magisk natt! :D

      Lilla Kajsa som somnade med sin tassograf... ♥
      Jag ska också rama in min tassograf och sätta den ovanför matskålarna!

      Nosbuffar på dej Maurice

      Radera
  9. Smulan W21:38

    Jätteroligt! Så himla kul! Tänk att få vara med om en premiär. Och träffa alla kompisarna, och få träffa mästerkatten och få en tassograf!! Så mycket god mat också, har varit mätt nästan hela dagen. Tack snälla Linnsen att jag fick vara med. Nosbuffar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det alldeles magiskt! Vi var också mätta länge, matte undrade varför vi inte vill ha mat dagen efter, tihi... :)

      Nosbuffar

      Radera
  10. Det var så kul! Att träffa alla och se den underbara filmen och så tassografen förståss!Vi är jätteglada att vi fick följa med, TACK snälla Prinsessan Linnsen.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, tacka inte mig *generad* det var ju Kitty som fixade alltihop, jag bara förmedlade det! :)

      Jag kommer minnas kvällen länge!

      Nosbuffar

      Radera
  11. Alice22:40

    Åh tack snälla Linnsen för att vi fick följa med igår! Jamarns så skoj vi hade! Småkillarna tyckte det var lite läskigt ett tag med jag höll tassen på dem och så fick de gömma sig bakom min och Wilmas svansar i stolen. Buffen var verkligen delikatt. De kanderade muslingarna var vår favorit. Idag har vi varit helt utkattade och sovit hela dagen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad snällt av dig att hålla tass med småbusarna. Jag såg minsann att de busade runt med lillfjanten innan filmen började! Kanderade musilngar är bara BÄST! :D

      Nosbuffar

      Radera
  12. Så jamarkul vi hade det, tack för att jag fick tassa med! Är säker på att alla har samma positiva tassensioner av vår roliga biokväll. Vi borde göra mer tillsammans, sanna mina jam!
    Fin sovbild på er <3
    Önskar er en härlig helg! :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen en riktig höjdarkväll! Vi borde verkligen ses oftare allihop! :D

      Tack för kattplimangen om vår bild!

      Nosbuffar

      Radera