onsdag 22 februari 2012

Kattmässa

Hmm, idag har jag inte alls hunnit blogga, matte har behövt stöttning för att någon var dum. :(

Däremot har jag legat och funderat på att nu är det snart dags för Kattmässa i Örebro, redan nästa helg faktiskt!






Nalle och Sören kommer och jag vet att Örebro Katthem kommer att ha ett bord där med Wikkis mattar. Klosterkatterna kommer farande och jag har också sett att Pumas matte kommer ända från Öland. Jag undrar vilka mer som kommer?


Wikkis Stora matte, Nalle och Klosterkatternas mattar kommer till Örebro!


Jag hoppas att Wikki har gjort en jamarstor skylt där det står att Hittekattsbandet säljs och också att Sören har fått en stor skylt med bild på honom där det står att han får klappas. På Hindersmässan syntes nästan inte varken Sören eller bössan där man skulle lägga pengar och det är klart att underbare Sören ska synas!




Sören kommer till Örebro!

Jag undrar om jag ska ställa upp som utställningskatt, kanske? Hmm.... Får fundera på det! :)
Det var ju tal om att äta nånting och någon skrev att det finns servering på Conventum, men den tror jag inte är så stor. Närmaste restauranger är mattes favoritrestaurang Shanghai och McDonalds, men många av oss i kattvärlden har ju inte alltid så mycket pengar, så kanske är det bättre att satsa på den lilla servering som finns?

Vad tror ni som kommer?

Det ska bli så spinnande att träffas igen!

14 kommentarer:

  1. Mjau, det är så kul när ni träffas, och då får man ju se hur ni ser ut också! *klappar tassarna* Matte och jag ser fram emot en utförlig rapport från mässan!
    Håller tassarna att ni hittar en bra, kattvänlig och prisvärd restaurang!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul att vi kan träffas! Fast ibland kanske det inte är så roligt att se hur vi ser ut... ;)

      Jag misse-tänker att det vi bäst behöver är en STOR restaurang, för vad jag förstått från förra året så kom många!

      Nosbuff

      Radera
  2. Bra att ni tar tass om matte, vi skickar lite tröstbuffar. Åh vi önskar vi kunde skicka matte till Örebro och träffa alla..Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi katter är alltid snälla som tur är! :)

      Hmm, var bor ni då? Kan inte matte åka med kattlimon som vi åkte i till Jamlunda? Tvåbeningar borde ju också få plats i den!

      Nosbuff

      Radera
  3. Det låter jättetrevligt med Kattmässan! Hoppas att Hittekattsbanden går åt som smör i solsken. (Eller som dentisar från en utspilld burk). Sören ärså stilig, så vi är säkra på att jättemånga vill klappa honom. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad synd att inte ni också kommer... Kan vi skicka kattlimon till er också, kankse?

      Nosbuffar

      Radera
  4. Låter jättekul med kattmässa i Örebro :)
    Typiskt nog så jobbar min matte just den helgen :(
    Hade varit kuligt att träffa en massa bloggkompisar live !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh, så synd! Matte säger att det är en av hennes små livsdrömmar att få träffa dig för att du är så jamande söt och det är ju en inte alltför svår dröm att uppfylla! ;)

      Kan du inte hoppa på X2000? Vi möter på stationen och så får du sova här om du vill!

      Nosbuff

      Radera
  5. Tycker Shanghai låter väldigt gott. Förra året var vi på Mac Donalds inte så exlusivt precis men allt går när man är hungrig och trutarna glappade lika bra där. Vi har bokat om oss till Gustavsviks Camping. Vilket ställe. Skulle nästan önskat att man bott i Örebro med det badet. Där finns också restaurang men priserna vet jag inte. Vi får väl spåna när vi kommer upp på fredagen.
    Kramisar
    Nalle o Co

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag misse-tänker att ingen som helst mat behövs för att hålla alla dessa tvåbeningar pratande... ;) Det är nog snarast så att mat gör att de orkar prata ännu mer! :O

      Ska ni passa på att bada på Gustavsvik? Lillhusse älskar det stället! Matte tycker att det är hemskt! ;)

      Radera
    2. Nej tyvärr hinns det ju inte med. Dom hade inte öppet så länge men jag älskar sånt där. Skall bli en Turkisk Van i mitt nästa liv och bo hos en snäll husse o matte som har Swimmingpool om jag själv får bestämma alltså.
      Nalle

      Radera
  6. Alice10:43

    Oj vad spinnande med mässa, vi ser fram emot utförliga rapporter efteråt. Vi jamar som Dui och Deco att det är synd att det är för långt för att skicka dit matte.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, var bort ni då?? Nu skulle man behövt en karta med alla katter inritade!
      Vi skickar limon efter er också!

      Nosbuffar

      Radera
    2. Alice21:42

      Vi bor i Södertälje, så ni får skicka Limon dit. :)
      *nosbuffar*

      Radera