torsdag 16 februari 2012

Nyfiken...

Igår hade jam så många som 73 besökare, det har jag aldrig haft förut! Men jag är så nyfiken på vilka ni är allihop! Jag har sett att det har varit besökare från Kalifornien, Schweiz och Island, och idag har ju nån kattenterat ända bortifrån Indonesien! :O  :D

Jam har fått en ny award igen, den här gången från Rebellen Penny och hennes skyggiskompisar, med motiveringen: "Fina Linnsen, det finns bara en som henne". Vilken tur att det inte finns fler som jag!  :)
Tack snälla Skyggisfamiljen! Nu har jag fått hela tre awarder! *sträcker mycket stolt på ryggen*






Igår när matte gosade med mig så tänkte hon på att om hon skulle vinna en miljon (matte spelar inte på nånting, så sannolikheten är liten) så skulle jag bli den första katten i världen som fick hornhinnan opererad. Tydligen opererar man inte ögon på katter, men hade matte pengarna är hon säker på att hon skulle kunna övertyga en stickis om att göra det! :)


Regnbågsfärgade ögon ♥


Jag har ju någonting som heter kronisk Keratit och det är därför mina ögon ser speciella ut (regnbågsfärgade enligt matte! Söker man på bilder på Google efter "kronisk Keratit" kommer bilder på mig upp! Det är bara för att jag och Wikki har skrivit om mina ögon) och fast stickisen sa att jag inte skulle se sämre tycker matte att jag gör det, tsst, det vet väl inte hon nåt om! :O

Hon märker att i jämförelse med Frank och lillkatten är jag jamarlångsam med att ta godis, om inte matte eller lillhusse håller tag i de andra skulle de äta upp mitt godis innan jag har hittat det... Matte gråter när hon tänker på att stickisen sa att han inte ens såg ögonbotten fast han lyste med sin starkaste ficklampa, det är för att de är så grumliga och han sa att därför ser jag heller ingenting... :/
Matte blev ledsen när hon tänkte på det här och hur skyddslösa vi djur är. Om någon hade gått till stickisen med mig hade mina ögon sannolikt fungerat som andras, men eftersom Frank och jag bodde i ett samlarhem där ingen brydde sig blev det så här... *jamar sorgset*

Men jag har iallafall min Frank! ♥

12 kommentarer:

  1. Nä men, så där ser ju Sagge ut i ena ögat! Har han också gått och blivit kronisk keratitiker?!? Matte nickar åt ordet keratit, men hon säger att våran vet tror att Sagge kommer att bli frisk i ögat så småningom... var rädd om dig, och håll dig inomhus där det inte gör så mycket om du inte ser så bra på det där ögat!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte säger att hon tyckte att Sagge såg helt okej ut i ögonen, mest bara lite hängig på dem som när man har feber. Hon sa att de inte såg ut som mina... :/

      Eftersom båda mina ögon är förstörda så kanske dte är bäst för mig att vara innekatt. Tror inte matte törs ta ut mig igen efter att jag försökte smita och bet henne i handen! ;)

      Nosbuff

      Radera
  2. Åhh finis! Jag tycker du är såå himla fin och en sån värdefull kompis att jag bara var tvungen att ge dig en award. Det finns verkligen ingen som dig, och det gillar jag jamarsmycket ska du veta. Om jag hade vunnit massa pengar så skulle jag allt också muta en stickis så han/hon hjälpte dig, men bara om du själv ville såklart. För i mina ögon så är du himla fin som du är :).

    Jag avskyr orättvisor.. Tvåbeningar opererar allt på tvåbeningar men inte på oss katter.. Det gör mamma såå morrsugen ibland då hon hör om hur mycket hjälp en tvåbening förtjänar men inte vi katter. Tycker allt det borde vara gratis att gå till stickis och att vi skulle få lika mycket hjälp som tvåbeningarna får med sina kroppar. Tvåbeningar till och med opererar dit saker som inte funnits från början hos en speciell stickis.. Har du hört? *ryser*.

    Jag är såå glad att ni slipper bo hos den dära tvåbeningen idag och att ni faktiskt har ett hem där ni är prioriterade. Och får vara precis som ni är och verkligen är älskade och trygga.. Det är kärlek det :)

    Hoppas du aldrig någonsin tror att du inte är värdefull finis! För det är du och vad än andra jamar så är du absolut speciell och jamarsfin, precis som du är. Om någon jamar illa så hälsa dem från mig.. Ingen bråkar med min kompis, så är det bara! *tröstbuffar och bjuder på mjölkisar*

    Nosbuffar och massa Mjölkisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam blev jamarglad för min award, det är ju prexis som såna där Åskar som tvåbeningar får! :D

      Menar du att tvåbeningar sätter dit extra armar och ben?!? :O
      Hu, så otäckt! *ryser*

      Jam vet att matte och lillhusse älskar mig mest i helaste världen! ♥

      Nosbuffar

      Radera
  3. Smulan W och Ingalill21:08

    Finaste Linnsen, du är helt perfekt som du är! Nospuss på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart att jam är perfekt, det är ju alla katter! :D Matte skulle nog bara önska för min skull att jag såg bättre så att jag lättare kan hitta mina pälsbollar på nätterna och slipper bli tjuvad på godiset av de två andra godismonstrena... ;)

      Nosbuff

      Radera
  4. Helgpuss på er.
    Nalle o Co

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helgbuff tillbaka! ♥

      Nosbuff

      Radera
  5. Du e så söt och fin som du e!Matte får väl hjälpa dig att hinna få godiset. Det e ju därför vi har dem, mattar o hussar, till vår hjälp med sånt vi inte kan själva. Som att öppna påsar och brukar men mat o godis. Nospussar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte brukar hålla för de andra katterna så att jag ska få äta mitt godis ifred! :)

      Nosbuff

      Radera
  6. dumma sekreterare.. burkar med mat o godis jamade jag juh!

    SvaraRadera
  7. Jag faktis gilla katt som dig det är unik att har regnbåge öga. Jag önska att ha katt som dig.

    SvaraRadera