tisdag 14 februari 2012

Tassar och stöld!

Hallåjam, det är Frank!


Hallåjam!



Man kan katturligtvis inte lita på frugan, det var ju massor som hon glömde att jama om igår... :/

Igår var lillhusse på det stora stickhuset och fick sin tass och arm undersökt. Det har gått fyra veckor sedan lillhusse halkade och nu sa stickisen att lillhusses arm var så pass frisk att han inte behöver ha sånt där hårt på den mer. Lillhusse blev jamarglad!  :D

Men vet ni vad matte och lillhusse kom hem med? Jo, en bild på lillhusses tass. Påstod de alltså... För det ser ju vilken katt som helst, att så där ser INTE en lillhussetass ut!!! Den där saken, det jamar jag helt säkert, skulle ALDRIG få klia på min mage!  :O



Lillhusses tass?!? Nä nä, aldrig!


Däremot när jag tittar lite närmare på bilden så ser jag att det är ju bild på ett lejons nos och morrhårskuddar, ser ni det också om ni tittar? Frugan ser det också säger hon! För säkerhets skull, för katter som inte ser så bra har jag ringat in det och skrivit så blir det lättare att se.
Det enda jag inte förstår nu när jag har klurat ut bilden är varför de säger att det är en bild på lillhusses tass, när jag så tydligt ser lejonet?!? Konstigt...





Så ska jag berätta något skandalartat: matte STAL EN HEL GODISBURK för oss i förrgår och gav bort!! *chockskadad* Hon tog en burk och började skramla med och vi kom ju springande fortare än en Dentis åker ner och TRODDE ATT VI SKULLE FÅ GODIS, men då tog den dumma tvåbeningen och SLOG IN VÅR BURK I ETT PAKET!!!!

Här nedanför har jag en bild på hur ledsen jag blir när jag tänker på vår stulna godisburk...


Jag tuggar på tassen av sorg för godisburken... *jamar ledset*


Det enda som kan förlåta mattes beteende är att hon gav burken till Klosterkatterna. Nu får de också smaka vårt engelska godis! Och matte säger att de tyckte om MITT godis! :D


Idag har vi haft besök av Wikkis matte och husse, de skulle lämna nåt till matte och SÅKLART titta på oss skönheter! Jag tror att de tyckte att vi var fina, iallafall satte de igång att jollra med lillkatten som matte fick hålla i för att han inte skulle smita, pfft, inte kunna uppföra sig som en katt!
Wikkis matte förstod nu varför det pratas om att han är så liten, hon sa också att han såg ut att vara bara fem-sex månader gammal, och så liten och söt ska han alltså alltid vara pga att han är inavlad vad nu det är... Suck, för att bli stor katt när kattungar är så söta... :/
Här ser ni en jämförelse mellan mig och lillkatten:



Mini- och megakatt

Jam, iallafall så var Wikkibeningarna här och matte hade ju förvarnat att kommer det ett finger inom fyra kattimeters avstånd så passar jag på att tugga på det. Inte för att jag är elak utan för att jag tycker att det är så trevligt bara! :D
Mitt på min molnvita mage har jag en orange prick och det är på den man trycker när man vill att jag ska starta kurrililatorn, så Wikkis matte tryckte, men jag var inte alls på humör för att bli tryckt just där, så jag BET!!! :D
Det konstiga var att matten inte ropade AJ eller nåt sånt, hon "var van från Wikki" sa hon. Pyttsan, det vet väl jag att Wikki inte bits! ;)
Lillhussse säger dock att jag måste säga förlåt för att jag bet gästen, så förlåt, men det var ett så inbjudande finger!  *kuuurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr*

Lillhusse kom hem mitt i alltihop och det visade sig att han och Wikkibeningarna hade jamarmycket gemensamt förutom katter, nämligen spel och annat, så de pratade och pratade, och när de hade gått satte lillhusse igång att sortera sina kort som han samlade på för flera år sedan, han vill nämligen att Wikkibeningarna ska komma tillbaka och titta på dem ordentligt eftersom de också gillade sådana kort. Lillhusse lade upp korten i olika högar, men så gick matte och han ut en sväng och jag ville katturligtvis hjälpa lillhusse med sorterandet när jag nu (enligt honom) hade varit dum och bitits.

Här ser ni hur jag sorterar:



Jaham lillhusse, nu har jag lagt korten i olika högar som du ville,
VA, ÄR DET FEL PÅ MINA HÖGAR?!?!  :O


Ska det vara så så kan du sortera själv, gnälliga tvåbening!


Hur man än gör för att hjälpa till så duger det inte åt tvåbeningarna... Suckjam!

16 kommentarer:

  1. Anonym12:06

    Jag förstår precis hur du kände dig när matte gav bort gottiset som hon skramlade med, husse gjorde ju samma sak för inte så längesedan. Förstår inte varför din lillhusse inte uppskattade din hjälp. Högarna du gjorde var ju jättefina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En enorm fräckhet att ge bort mitt godis! :O

      Jag tyckte också att högarna blev fina, men så klart låg de inte rätt enligt lillhusse, suckjam...

      Radera
  2. Jam ja, de där tvåbenta gör konstiga saker, bara att ta som en katt. Tror inte de går att uppfostra så bra. Matte uppskattar inte heller hjälpen jag ger med städning av skrivbordet och så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk här är vi givmilda och artiga och hjälper till hemma och inget har vi för det... Otacksjama är vad de är!

      Radera
  3. Alice14:40

    Det är ju en sak att de ger bort ens godis, men att frestande skramla med det först. Jam, nån måtta får det vara. Vad skoj att ni fick träffa Wikkis tvåbeningar! Tyvärr är det sällan som de uppskattar våra hjälpande tassar.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, det var nog inte så att matte medvetet skramlade med burken, men det är ju så att bara lyfter nån en godisburk så hör ju vi katter det och förväntar oss att få smaka och att då slå in burken istället... Enorm fräckhet!

      Wikkis tvåbeningar var jamartrevliga och klappade oss!

      NOsbuffar

      Radera
  4. Men det var väll snällt av er Matte att ge godis som ni tassifierat till Klosterkatterna, de var nog oerhört tacksamma.

    Matte undrar vad det är för kort din lillhusse har? Hon har ngt liknande men undrar om det är samma.
    Hon är också en sån där spel människa som Wikkis matte och husse verkar vara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl klart att det var snällt, men det var ju VÅRT godis!!!!! Man kan väl inte ge bort andras saker heller?!?

      Lillhusse har pärmar fulla med POkemonkort och bara för att nån intresserade sig så var lilhusse tvungen att börja sortera...

      NOsbuff

      Radera
  5. Nämen så de gör, de dära tvåbeningarna.. Ibland blir man verkligen inte klok på dem. De har såna lustiga idéer ibland. Och det är då vi kommer in och får visa dem att deras idéer är liite lustiga och visa dem rätt väg *fniss*. Dina högar tycker jag minsann var helt och hållet stiliga och helt rätt. Men som vanligt så har tvåbeningarna egna idéer.. Så bli inte lessen för att han inte tyckte dina högar var lika fina som vi andra tycker. Han är bara fast besluten antar jag och jamars envis *skakar på huvudet*. Nosbuffar och Stöd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lillhusse är minst lika envis som jag, men mina högar var FINAST! *stampar*

      Nosbuffar

      Radera
  6. Jag tycker det var väldans snillt av er matte att skicka en burl med engelskt gottis till Klosterkatterna , tror nog att er matte har fler nånstans i gömmorna :)
    Min matte brukar gnälla på mig oxå när jag hjälper till med att sortera papper , förstår inte varför dom ber om vår hjälp överhuvudtaget ??!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har två-tre burkar till oöppnade, matte köpte massor från England till oss i julklapp, och det var ju det som var grejen, det var ju VÅR julklapp... Även om det så klart var roligt att katterna gillade godiset, men det förstod vi ju! ;)

      Tvåbeningar är överhuvud taget konstiga tycker jam!

      Radera
  7. Vad det händer saker hos er! Omtänksamt att hjälpa husse med sorteringen.
    Hoppas att ni har sett att ni har en award hos oss.nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, ibland händer det saker!

      Frugan var inne hos er och såg att vi har fått en award, vi blev JAMARGLADA!!! Att få priser är det mest spinnande som finns, så tack så mycket! :D

      Nosbuffar

      Radera
  8. Stackars Frank, och vi som tyckte att du hade sorterat korten i JÄTTEFINA högar! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam tyckte också att mina högar var fina... *surar*

      Tack för att ni håller på mig!

      NOsbuffar

      Radera