måndag 6 februari 2012

Dåligt

Jag kan inte få matte att hjälpa mig att jama på min blogg... Jag tror att hon slutligen har blivit en katt, hon sover både dagar och nätter, men inte för att det är skönt som vi, utan för att hon tycker att livet är så tråkigt... Hon säger att hon struntar i alltihop och inte ens idag, när vi har fått pengar igen, har matte lust med något...

Jag jamar åt matte att hon ska tänka på allt roligt hon har gjort i livet, men hon menar att det spelar ju ingen roll om man inte har råd och lust att göra nåt igen... Matte har rest väldigt mycket, hoppat ut från flygplan massor av gånger, varit länge i andra länder för att lära sig språket, gjort en tidning med vår tidigare husse då hon fick bo på fina hotell och intervjua massor av kändisar, hon älskade att blixtra med kameran och hon slukade böcker... NU tycks det inte finnas en film eller bok som kan göra henne glad och sedan kameran gick sönder i höstas har hon inte velat blixtra trots att hon har fått den tillbaka och det bara är att sätta igång igen...

Jag har massor av blogginlägg som jag vill telekattisera till matte, men hon säger att hon inte kan förmå sig att skriva ner dem åt mig nu... :/

Matte äter några slags piller, men de hjälper inte, hon blir inte alls lycklig av dem, men jag är en väldigt klok katt, jag är ju prinsessa, och jag har läst att man kan ge depriderade tvåbeningar elchocker och både Frank och jag hjälpte till imorse med det, matte klappade oss i mörkret och det bara blixtrade och vi fick ont i öronen för där blixtrade det mest, men det hjälpte inte, matte är inte gladare för det... Och nu såg hon dessutom att lillhusse, fast det är -10 grader idag, har gått till skolan utan att sätta på sig vantar...

Min matte är en sån där som funderar för mycket och just nu funderar hon rasande mycket på Lurrvar. Han har börjat krafsa på dörrar, fönster och balkongdörren och när matte öppnar balkongdörren vill han ju såklart inte gå ut, vem vill det? och nu är matte absolut tvärsäker på att han vantrivs... Hon hade trott att han skulle pigga upp sällskapet här, men nu verkar han lika depriderad och matte tänker att han nog faktiskt skulle ha det bättre hos någon annan som vill leka med honom hela tiden, för det vill inte matte och Lurrvar är fortfarande för rädd för att gosa annat än i undantagsfall.

Nej, det är inget bra här just nu... och vi vet inte vad vi ska göra åt det... :(
Matte säger att det nog var dumt att börja blogga med tanke på att ingen av oss jamar nåt här just nu.

16 kommentarer:

  1. Men, men... Usch då, HUR ska vi hjälpa till med att pigga upp er matte, lite i alla fall.
    Ni får ju många kommentarer = ännu fler läser bloggen! Ibland känns det extra tungt, men var inte oroliga, vi finns ju här!

    =^.^=

    Tröstekram till matte och nosbuffar till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte menade nog att hon inte orkar skriva ner vad JAG jamar på bloggen, inte att inte besökarna jamar, för ni är ju alla jamarduktiga jamare... ;)

      Radera
  2. Usch då, låter inte bra. Vår matte har mått precis som er matta gör just nu. Det är ganska länge sedan hon mådde riiiiktigt dåligt (då låg hon bara i soffa och sov hela dagarna) men även nu har hon perioder när hon mår dåligt och inget är roligt och inget vill hon göra. Det viktigaste tror vi är att inte gräva ner sig (lättare sagt än gjort, det vet vi)Jag tor att ni får ta med matte till vettisen så att dom kan kolla om hon har tillräckligt stark meducin, det kan ju inte skada att kolla upp det i alla fall.
    Tror också att matte inte ska oroa sig så mycket för Lurvar. Vi katter har ju mycket konsigt för oss. Skorpan tex. river också på dörrar men vill absolut inte gå ut. Vi tror att Lurvar har kli i tassarna bara.
    Och kom ihåg att du inte är ensam, vi finns alla hör för dig.

    Kramar från oss alla tre :):)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för ert stöd, Linnsen har verkligt fina vänner! ♥

      Radera
  3. Sambo och Roxy10:10

    Sötaste Linnsen vi är så glada att ni gör vad ni kan för att få Matte må bättre så att hon kan fortsätta hjälpa till med bloggen. Vår matte läser din blogg för oss varje dag och vi skulle tycka det var SÅ SORGLIGT om vi inte får nyheter om dig, Frank, Lurrvar och era tvåbeningar!!
    Nospussar till er allihopa
    PS vi tycker du är mycket finare än dom andra prinsessorna som det skrivs så mycket om!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack SNÄLLA för alla de fina orden! ♥

      Idag har jag jamat ihop massor av inlägg som er matte får läsa för er, jag lägger ut dem nåt i taget så räcker de länge ifall inspirationen skulle fattas!

      Matte tycker också att jag är en jamarfin prinsessa, dessutom så kostar jag inte så mycket som andra prinsessor verkar göra... ;)

      Radera
  4. Anonym12:01

    Mendet är ju inte alls kul att matte mår så dåligt=/.Hur ska vi göra att hon får livsgnistan tbx?Inte hjälpte det ju med erat elstöt heller=/:Har ni kört spinnterapi o gosa med matte terapi?Det brukar göra susen.Lurvar behöver bara ha lite mer tid på sej.Han har ju det bra hos er.Natte kanske blir gladare när solen kommer fram mer.Annars får hon gå till vettisen o byta ut meducinen,inte säkert den hjälper som hon har fått.Men hon ska veta att vi här ute gillar er alla skarpt=)Kramar till matte o er.Kidi+matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror faktiskt att elstötarna kan ha hjälpt för nu är hon på benen igen! :D

      Tack SNÄLLA för stödet och alla de fina orden! ♥

      Radera
  5. Åhh va jobbigt kompis! Önskar jag kunde hjälpa din matte bli gladis igen. Jag känner igen vår egna mamma i mycket av det du skriver. Det är himla jobbigt att se ens tvåbening gå igenom så mycket funderingar och oro. Önskar verkligen dem kunde se allt på samma sätt som vi gör. Jag hoppas er matte kommer må bättre snart. Det värsta som finns är juh när ens fina tvåbening mår dåligt. Och Lurrvar som hon funderar extra mycket på kanske bara vill ha lite egentid med er matte utan er? Avis på er? Eller också är han uttråkad och vill bli aktiverad? Jag kommer hålla tassarna väldans hårt för er skull! De säger att vi hjälper dem massa men ändå blir det sådära jobbigt ibland.. Jag förstår mig inte på tvåbeningar jämt inte.. Nosbuffar och Stöttning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack SNÄLLA för stödet och alla de fina orden! ♥

      Radera
  6. Stackars matte, vad jobbigt. Bra att ni tar hand om matte på bästa sätt. Även om matte inte orkar hjälpa dig så mycket med bloggen så finns vi här. Tröstartassar till matte.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack SNÄLLA för stödet och alla de fina orden! ♥

      Radera
  7. Jamar som alla andra att jag o matte hoppas att er matte mår bättre snart och att hon kanske skulle gå till den där människovetisen och kolla upp om det inte finns nån annan meddusin att få ??
    Jag skickar oxå tröstetassar o min matte skickar kramizar !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack SNÄLLA för stödet och alla de fina orden! ♥

      Radera
  8. Åh, vad vi tycker synd om er matte, det är hemskt när man känner sig så ledsen och handlingsförlamad. Tur hon har er som tar tass om henne, och som hon också måste ta tass om med middagsserverande och annat. Om matte inte orkar blogga nu ska hon inte ha dåligt samvete utan ta en paus - vi finns här när hon kommer tillbaka. För det gör hon, det känner vi inom oss!
    Många tröstande kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack SNÄLLA för stödet och alla de fina orden! ♥

      Radera