onsdag 15 februari 2012

Upprörd!

Idag har jag retat upp mig förfärligt på två saker:

Lillhusse var på kattlådan och jag tänkte vara trevlig och göra honom sällskap, så jag kissade på kattlådan närmast honom. Då klagade han över att jag inte krafsade över, men jag sa att det kunde väl han göra! :O

Sen kände jag att lillhusse som alltid sitter så länge behövde mer sällskap, så jag bestämde mig för att jag också skulle göra det där andra på den andra kattlådan bredvid lillhusse (vi har tre lådor i badrummet) och tror ni inte att ungen sitter och gör "plopp-ljud" när saker började ramla ner i min låda?!!? Dessutom började han klaga redan innan jag ens var klar över att det luktade och att jag skulle krafsa över fortare! Och detta kommer alltså från en som sitter i sin egen kattlådelukt i kattiljoner timmar ibland!

Får man behandla sin katt så respektlöst, va?!? VA?!?  VA?!?  :O



Tidigare tillfälle när katt har behandlats respektlöst!  :O


Därefter åkte de och handlade och när de kom hem hörde jag dem prata om att matte hade velat stjäla en papilljott eller nåt sånt. Lillhusse sa att den kunde ju leka med Lurrvar för storleken var ju densamma bortsett från öronen... Jag är en klok katt, men en papilljott vet jag faktiskt inte vad det är, bortsett då från att den tydligen har stora öron. Men tycker inte matte och lillhusse att jag har nog med lillfjanten här?

Får man verkligen ta hem dumma lillfjantar och okända papilljotter till sina katter, va?!
VA?!? VA?!?  :O



Papilljotten


Jag kräver respekt för kattens väsen! *stampar hårt och håller upp demonstrationsplakat*

16 kommentarer:

  1. Nämen fy jamars! Hur vågar han hålla på sådära med dig finis! Har han inte förstått att du är en jamarsgo och snäll Prinsessa? Inte någon man ska reta och bråka med utan ta varsamt hand om.. Jag är då gladis att jag inte har nån lillhusse.. Jag hade blivit tokig på han..

    Och så detdära med papiljotten.. Mamma jamar att hon också tycker dem är fina men inte alls lika fina som katter *fniss*. Din lillhusse och matte behöver nog ruskas om liite, du har nog med Lurrvar och det är mer än nog.. Vill de ta in en skällis också? Som om Lurrvar inte var nog jobbig? *skakar på huvudet*

    Massa Tröstbuffar och Stöttning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min lillhusse är den allra bästa, men ibland är han dum... Som igår, annars är han bra bortsett från att han leker för lite! ;)

      Jag tror inte matte tar hem nån papilljott, hon tyckte nog bara att den var söt och så tittade den så bedjande på henne när det var så kallt...

      Stort tack för Awarden! :D

      Nosbuffar

      Radera
  2. Det låter som om lillhussen behöver skickas till samma uppfostringsanstalt som Sippos husse, så att de lär sig respekt för oss katter!

    Tur att du visade en bild på papiljotten, för det visste jag inte vad det var. Men när jag ser på bilden inser jag att det ju är en skällis, och sådana tycker man ju att man skulle slippa i sina egna revir *ryser*.

    Tass från Imma, abbemissa, som föreslår en vass klo rätt placerad nästa gång din lillhusse visar brist på respekt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, jag ska fundera på den där klon, vilket ställe som kan vara bäst att sätta den på till nästa gång han är dum! ;)

      Jag visste inte heller vad en papilljott var, så det var tur att matte la med en bild i mitt inlägg! Han har inte flyttat in än som tur är! Förhoppningsvis gör han det nog inte heller!

      NOsbuff

      Radera
  3. Anonym20:07

    Men jamarns vad du har blivit kränkt idag. *stampar ilsket* Jag kommer absolut följa med dig ut på ett demonstrationståg. *börjar måla plakat*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Sippo, dig kan jag alltid lita på! *med färg över alla tassar och klor ritandes på det femte plakatet*

      Radera
  4. Dags att sätta ner tassen! Du är ju Prinsessa trots allt och husse kan gott krafsa över tycker vi! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med tanke på att lillhusse är min slav tycker man verkligen att han borde förstår att han ska krafsa över. Idag tvingade jag matte att göra det också! :D

      NOsbuff

      Radera
  5. Förstår att du både stampar med tassen och håller upp demonstrationsplakat , det hde jag oxå gjort om jag blivit så respektlöst behandlad !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så skönt det är att ha vänner som förstår ens vedermödor! :)

      Nosbuffar

      Radera
  6. Där har vi trimmat vår matte, det händer faktiskt att hon hjälper till och täcker över när vi varit på lådan. Fast jag håller med dig Linnsen, den som inte använder låda skall inte kattentera om hur man bäst sköter den! Det vet bara vi!

    Tror inte de vågar ta hem en papiljott till er! Räcker gott med en Lurrvar så klart.

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni har med andra ord jobbat hårt med er matte! Lillhusse och matte får man ju säga till att de ska krafsa över, ohyfsat av dem! :/

      Förhoppningsvis fick papiljotten gå hem till sig, den är inte här än i allafall! ;)

      NOsbuffar

      Radera
  7. MEN vad jamar du, vi kommer absolut att följa med dig i det däringa demonstrationståget. Det var det dummaste vi hört på kattiljoner år.
    Du får jama samma sak tillbaka.

    Jamars jaha det var en skällis.
    Tror inte det kommer in ngn sådan till er.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt, fler deltagare i mitt protasst-tåg, det börjar bli långt nu! :D

      Än så länge är papilljotten inte här iallafall!

      NOsbuff

      Radera
  8. U have some nice pet pictures, do u have all of them? although I don't understand what u write in ur blog, but I still believe that u R pet lover too, aren't U? I'v followed ur blog, please follow me back at www.dailysone.blogspot.com, I'm very happy if u do so, thank's a lot to allow me to give a little comment here

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hello!

      The tree cats on the right side of the blog are mine, but the papillon today was just a joke! ;)

      I really love pets and especially cats! I will look in to your blog, thanks very much for commenting! ♥

      Radera