torsdag 9 februari 2012

Hallåjam!

Här är vi igen!

Jag har jamat svar på alla kattentarer sedan flera dagar tillbaka och tänkt ut nya inlägg!

Matte mår lite bättre nu, mycket tack vare all värme och spinnhealing som strömmade in på bloggen från er och era tvåbeningar, kärleksvärme är nog det som botar mest av allt, men också lite tack var de elchocker som vi har fortsatt att ge matte dessa dagar. Så fort hon klappar oss passar vi på att ge henne en elstöt! Och se, nu är hon på benen igen! Världen skulle inte klara sig en dag utan oss katter! :D

Har varit och läst på lite olika bloggar och jag ser att under vintern är det ganska många katter vars tvåbeningar har varit under isen, som min matte. Men hon säger att hon tycker att hon kan börja skönja våren utanför fönstret och det gör det lite lättare, även om mattes depridering inte är årstidsbunden. Nog om det!
Men nu ropar matte att hon vill tacka för allt stöd, hon säger att mina vänner är världens bästa och det visste ju jag redan!

Vi katter har det bra även om matte är ganska trist att umgås med just nu, vi äter och sover och så leker vi lite ibland. En stor sak som har hänt är att lillfjanten faktiskt har slutat att jaga svansar hela tiden, äntligen får jag ha den ifred! Men härom kvällen låg lillfjanten och Frank på den varma fönsterbrädan (den har ett vrålvarmt element under sig och är därför skön på vintern) och så började lillfjanten jaga Franks svans och när matte tittade dit såg hon en liten katt med en stor orange svans som stack ut på varsin sida om munnen, hon skrattade för att det såg så roligt ut!

Imorse hoppade vi upp och väckte matte klockan 6 (med tanke på att hon nu för tiden somnar klockan 9 på kvällarna får man ju ändå säga att det var dags att gå upp då) och matte låg och klappade oss i mörkret. Så stack matte fram fingret för att klappa mig på nosen, men i mörkret är ju alla katter grå, så det var Franks nos hon stack fram det till och då fick ju matte ett uppvaknande som heter duga, för ni kan ju gissa vad Frank gjorde när ett finger stacks inom räckhåll... BET, så klart!  ;)

Matte läste om någon stickissköterska som har skrivit en bok om vad tvåbeningar som väntar på att få gå till Skaparkatten önskar att de hade gjort mer av i livet. Matte frågade vad Frank och jag skulle ha velat göra mer av och hon säger att hon känner sina katter väl, för vi svarade exakt vad hon hade trott!





Frank: Jag skulle ha velat buffas och bitas mer!
Jag: Jag hade velat gosa mer med Frank!


Vad hade ni velat göra mer av?

4 kommentarer:

  1. Åhh finis! Himla fint inlägg måste jag säga, man blev alldeles varm ut i tassarna. Trots att det är jamarskallt idag och sådära. Skönt att höra att er matte börjar må lite bättre, hoppas hon kommer kunna må ännu bättre. Det värsta som finns är juh när ens tvåbening inte mår så bra. *tröstbuffar och styrka*

    Här har vår mamma börjat bli piggare också och det märks tydligt för hon har börjat jaga oss med kameran igen.. Vi som hade ledigt i flera dagar.. Inte ens får man sova i fred.. Men det kunde juh varit mycket värre antar jag.. De får väl fota ibland om det får dem att bli piggare *fniss*.

    Åhh, va glad jag blev över att höra att Lillfjanten börjat låta dig vara mera, tänk om det kunde smitta till vår brorsa.. Han har inte riktigt förstått att vi är prinsessor än inte.. Bröder är liite sega ibland antar jag.

    Åhh, va fina ni är tillsammans! Jag skulle nog vilja gosa massa mera med mamma utan att hon måste gå till de andra.. Nu när jag vågar det. Det skulle jag vilja göra massa mera och såklart utan kameran i närheten *fniss*

    Nosbuffar och Tassklapp

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de snälla jamen! ♥

      Vi kommer fortsätta ge matte elstötar iallafall ett litet tag till så att hon inte ramlar ner under isen igen.

      Till skillnad från er matte är hon dock ännu inte (tur för oss) tillräckligt glad för att börja blixtra än, hon har blixtrat väldigt dåligt hela vintern och det har såklart varit jamarskönt för oss! ;)

      Jag tror, precis som Nea om sin lillebror, att småbrorsor i kattmänhet verkar ha ludd mellan öronen och då tar det förstå extra lång tid att förstå saker.

      Nosbuffar

      Radera
  2. Så fin bild! <3 . Skönt att det är lite bättre med matte, bra att ni fortsätter att ta tass om henne. Ni ska se att det blir ordning på Lurvvar såsmånigom.Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Så skönt att er matte mår lite bättre nu tack vare er spinnhealing och tassmassage o kurrterapi !
    Jag är ju inte så gammal än så jag har flera kattiljoner fler saker som jag vill göra innan jag blir gammal och ska möta Skaparkatten tex: Fånga en livs levande Fjäderkotlett , åka på fler utställningar , åka och hälsa på Mr Puddy i Australien och Luna i Luxemburg osv , osv
    Min matte har ett x-antal fler resmål som hon vill åka till :) Hon vill hoppa fallskärm , åka med i ett sånt där flygplan som gör en massa loopar och annat otäckt får nog lägga till några osv osv på mattes att göra innan man dör lista också ;-)

    SvaraRadera