lördag 28 januari 2012

Kompisar!

Tänk, matte kom iväg på Hindersmässan för att träffa de andra kattvåbeningarna idag och det var ju inget farligt! :D

Först av allt träffade matte och lillhusse klappkatten Sören och hans tvåbeningar Nalle och Lasse.


Kurr kurr vad skönt det är inne på mitt varma skinn!


Sören låg i sin skinnförsedda och uppvärmda bur och hade inte alls lust att komma ut och bli klappad idag. Det kan man ju verkligen förstå med tanke på att alla tvåbeningar höll på att frysa baktassarna av sig!




Här har vi Lasse och Nalle och så lillhusse som klappar Sören som har kommit ut lite ur värmen eftersom han har mutats med godis!


Sedan kom BM som hör till vårat katthem, Örebro Katthem. Hon och matte brukar köra sjuka djur tillsammans till stickisarna.
Hon verkar vara inne i något "stickigt" flow just nu och hade nystickade (!) handledsvärmare på sig, vilket matte kattstaterade att lillhusse skulle behöva ett par eftersom hans tumme har fixerats med gipset (lillhusse har brutit tassen om någon har missat det) vilket gör att han inte får in sin tass i en vante... Och BM, som precis som alla andra kattvåbeningar är en fankattisk varelse, sade genast att hon skulle sticka ett par handledsvärmare åt lillhusse så att han inte ska frysa! Matte var tvungen att gråta en liten skvätt för att hon blev så rörd! Och jag vet att BM redan är igång med projektet för hon har skickat meddelanden till min telefån och frågat om storleken på lillhusse framtass, så jag har mätt den.


Så kom Sören den vackre fram!


Jag bara svimmar så snygg han är!! *kuuuuuuuuuuuuurrrrrrrrrrrrrrrrr*

Och ögonen... *avsvimmad*


Jag förstorar bilden så ni verkligen ser ögonen! Vilken blick... *jamar drömskt*
Så där vackra ögon har minsann inte min Frank! *blänger på honom*


Det var många som ville klappa Sören, det kan man ju verkligen förstå, och nu när jag ser mattes bilder på honom ångrar jag kraftigt att jag inte gick med på att ha koppel och gå ut och träffa honom. När sedan matte och lillhusse pratar om de goda korvar och skinkor de provsmakade då ropar Frank här i bakgrunden att han verkligen inte har några problem med att gå i koppel! (se detta inlägg!!  ;)

När mattes och lillhusses fötter började lossna inuti skorna kom Wikkis stora matte tillsammans med Klosterkatternas mattar som är nya för matte och lillhusse. Det var jamarspinnande att träffas säger matte, även om hon inte följde mitt råd och nosade dem under svansarna! De var sådana där gos-människor säger matte, sådana som gick bra att prata med fast man aldrig har träffats förut, och matte säger att hon gärna hade kunnat tänka sig gammelmatte som mormor och matte som lite äldre storasyster! ;)



Från vänster: Wikkis Stora matte, Klappkatten Sörens matte och Klosterkatternas matte och gammelmatte
Jamarmysiga tvåbeningar allihop säger matte! ♥


Sedan så pratade och pratade och pratade och pratade alla mattar och så kom Wikkis matte och pratade hon med. Matte hade inte behövt vara rädd en sekund för att det inte skulle finnas något att säga!

För att lillhusse inte skulle frysa ihjäl och lida av tristess i det babblande mattsällskapet (vilket han verkligen inte gjorde) så skickades han ut på egen tass på marknaden och i affärer och matte tror att han nog faktiskt har smakat godis hos varenda försäljare!  ;)


Efter några timmar lämnade matte och lillhusse alla kattmattar och pratade lite med hunden i marknadsståndet intill, han var också frusen, men var precis som Sören och de flesta bloggkatterna en hittehund (hmm, det där blev konstigt, vi är väl inga skällisar heller " - MATTE! Omformulera det!"). Precis som många bloggkatter så kom vovven också från ett djurhem (" - Ja, det var bättre, matte!"). Han var jamarfin och jag tror att jag kanske hade tyckt om honom!


Söt, frusen vovve ♥


På vägen till bilen hittade matte dessa peruker...




Jag tror att jag skulle passa i den gröna eller den lila! :D


Äntligen ser jag ut som en RIKTIG prinsessa med långt hår! *kuuurrrrrrrrrrr*



Och så måste jag ju jama om vad matte köpte, nämligen ett fint vykort med Sören på...



I vårt hem finns katthår precis överallt. Det är så det skall vara tycker jag!
Ja, det tycker jag med, Sören!! *kurrrrrrrrrrrrrr*



Dumma matte tänkte katturligtvis inte på att be att få en tassograf av Sören, och hade han inte varit på humör för det kunde hon väl åtminstone ha låtit honom bita i kortet... Klantmatte! *vresigt*

Till sig köpte matte ett par örhängen som Nalle har gjort...





Jag tror nästan att matte samlar på örhängen med katter på, hon har tre par olika!
Men slutligen, det viktigaste som hon köpte var så klart till oss katter! Nämligen en hatt med kattmynta i! :D


Här kommer en film med Lurrvar och den nya kattmyntahatten!









Matte vill hälsa till Wikkis båda mattar, BM  (vilka hon kände sedan tidigare, men det gjorde det inte mindre trevligt!), Nalle, Lasse och Sören, och Klosterkatternas mattar att det var jamartrevligt att träffas och att hon gärna träffas igen på Örebro Kattmässa i mars! ♥

23 kommentarer:

  1. Så kul att din matta vågade. Det hade mina matte aldrig vågat. Min matte är helt klart en skyggis.

    Sören är jättefin, förstår att du blev lite förälskad i de ögonen. :)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var matte modig! :) Min matte är också en skyggis, så jag tror att din matte också hade vågat. Matte kände att hon fick lön för mödan i och med att det var så trevligt! :)

      Hmm, de där ögonen... *svimmar av*
      NOsbuff

      Radera
  2. Äh, MATTE inte matta. *suckar*

    SvaraRadera
  3. Smulan W21:51

    Åh så snygg Sören är! Önskar jag hade ett kort på honom som jag kunde titta på varje dag och drunkna i de fina ögonen! *drömmer sig bort*
    Vad trevligt din matte och lillhusse vhar haft det idag! Träffat många trevliga kattmänniskor, fint att hon tog bild på dom så vi vet hur dom ser ut nu när vi läser deras katters bloggar. Ha en mysig lördagskväll med mycket gos och gottisar. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smulan, du får jamargärna skriva ut våra kort på Sören om du vill! ♥ På med Frank med!

      Matte jamar att det var så trevligt, att hon är glad att hon gick! Det var spinnande att få ansikten på alla mattarna!
      Nosbuffar

      Radera
  4. Smulan W21:53

    glömde säga att du är jättefin i långt lila hår! Ser ut precis som en prinsessa ska göra! nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack SNÄLLA Smulan! Jag ska be matte att hon köper en sådan där peruk åt mig på nästa marknad! :)
      Buffisar

      Radera
  5. Mina mattar tyckte också att det var jamartrevligt idag och de ser mycket fram emot att få träffa din matte och de andra kattmänniskorna i Örebro i mars! Fast så där fina bilder på Sören tog minsann inte min matte... *putar med underläppen*

    Tass från Imma, abbemissa, klosterkatternas taleskatt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det trevligt! Vad roligt att dina mattar också tyckte det! :) Du får låna mina bilder på Sören om du vill! *buffar*

      Radera
  6. Åhh va härligt! Jag är jamarsglad för deras skull. Hoppas det inte var alldeles för kallt så de nu blir sjuka som min mamma har blivit. Jag tror att mamma kommer bli avis när jag jamar om det här mötet.. Tihi.. Hon önskar nog att hon också vågat åka på nått så spännande. Men samtidigt har juh ingen till oss så vi hade ju fått hänga på ;). Hoppas ni haft en jamarsfin CATurday med massa gottigt! Nosgos och Tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också jamarglad att matte hängde på, för hon kom hem och var så glad!
      Var bor ni någonstans? Kan inte ni också komma på Kattmässan i mars?
      Nosbuffar

      Radera
  7. Åh så roligt matte hade!! lillie hade också velat träffa alla. Vi tycker båda att Sören är otroligt snygg! Och vi förstår att du förlorade dig i hans ögon. Det hade vi också gjort. Kan inte Frank skaffa sig såna ögon, nu när du så gärna vill att han skall ha det?
    nosgos å lördagsgottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte hade jamarkul! Nästan så att hon tänkte att det varit en dröm efteråt!
      Jag tycker att min FRank är allra bäst som han är med sina ögon, men ibland kan det vara spinnande med något nytt! ;)
      NOsbuffar

      Radera
    2. Hmm, sen kan det ju vara så att Sören har vackrare ögon än Frank, men sammantaget är ändå alltid min Frank BÄST! ♥

      Radera
  8. Vilken dag för matte och lillhusse! Vad kul! Tänk att de har träffat Sören (och alla andra mattar!) Superfina bilder! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det en rolig dag!
      Tack för berömmet om bilderna, de blev lyckade! :)
      Nosbuff

      Radera
  9. Anonym06:28

    Oj så kul det verkar ha varit. Husse skulle också velat åka på sånt där och träffas, men han är också en skyggis. Kanonbra reportage.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en jamartrevlig dag! :)
      Men husse var ju med på en bloggträff hemma förra året, det har jam minsann sett på din blogg Sippo! Så husse kan inte smita undan! Jam tycker att han också ska komma på Kattmässan i mars! :)
      Tack för beröm!

      Radera
  10. Men inte trodde din matte på allvar att vi skulle vara några hemska människor. Vi är nog lite alla till mans lite skyggisar. Det är därför det är såå bra att stå bakom ett marknaadsstånd.
    Synd att vi inte tänkte på det där med ett tandmärke på kortet. Det hade Sören gladeligt fixat till dig Linnsen.
    Skall se om han inte lyckas med att trampa i ett färgtråg innan vi ses i mars. Ingenting förvånande i så fall.
    Kul att få träffa er föressten.
    Kramisar Nalle, Lasse o Sören

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, det är klart att matte inte trodde att ni alla skulle vara otäckingar. Hon är bara inte så van att träffa människor eftersom hon har gått i ide, som björnar... ;)

      Jag ska påminna matte om att jag vill ha ett tandavtryck i mars! :D
      Det var jamarkul att träffas säger matte, men kanske att vi alla förstörde affärerna genom att vi stod framför marknadsståndet... Matte skäms lite för det.

      Vi ses i mars igen!
      Kramar och nosbuffar

      Radera
  11. Åh så trevligt er matte och Lillhusse verkat ha haft det på Hindersmässan !
    Jag o matte träffade Sören , Nalle o Lasse nere i Trelleborg i sommras på kattutställningen som jag blev Champinjon på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jamarkul att träffa alla! :D

      Vad tyckte du om att träffa Sören?? Du kanske inte blev lika påverkad som jag av de gröna ögonen? ;)
      Tänk att du är en champinjon! jag tror bestämt att jag har hört att matte och lillhusse brukar ha sådana i maten, konstigt...

      Nosbuffar

      Radera