onsdag 30 maj 2012

Lång spik sökes!



Mitt rosa Prinsesstorn! ♥

Idag tänkte jag jama lite om mitt prinsesstorn.
När vi just hade flyttat hem bad ju matte sin husse (Katthataren) att hjälpa henne och göra ett stort klöstorn till oss och efter ett tag kom han med det här, med rosa klädnad och allt! Jag blev genast förälskad och sedan dess är det mitt, mitt, MITT PRINSESSTORN!!! 

Vart efter tiden har gått har jag låtit Frank vara i tornet också, men till en början spände jag blicken ordentligt i honom så att han inte skulle ta sig några friheter.


För snart åtta månader sedan intog ju lillfjanten mitt revir och som ni vet så förstör han saker... Något av det allra första han förstörde var platsen där mitt torn stod.
Det var nämligen placerat precis innanför balkongdörren och där kunde jag ligga i skugga, men NÄSTAN ute, medan Frank låg och solade magen i hettan på balkongen. Jag gillar ju skugga bättre.
Något som var riktigt kul var också att göra riktiga rusningar upp i trädet. När jag hade mina lekstunder tog jag helt enkelt sats i lillhusses rum, ökade farten och gasade rakt uppför klöspinnen högst upp i mitt torn, jamarkul!!   :D




"Snön faller"
På väggen ovanför där prinsesstornet stod hänger en tavla i glas och ram som matte gillar mycket, den heter "Snön faller" och är nerkluddad av någon som heter Mjulf Kurrdell som matte har haft visst samröre med på flera olika sätt, vilket är en helt annan historia. När lillfjanten invaderade både mitt hem och så småningom mitt prinsesstorn kunde han inte låta bli tavlan och matte fasade för att det istället för att snön skulle fortsätta falla på tavlan, skulle bli "Glassplittret faller". Därför fick mitt prinsesstorn flytta till annan plats och jag kunde inte göra mina roliga rusningar mer...


Härom dagen bestämde sig matte för att det skulle ändras om här så hon ställde tillbaka mitt torn på sin rätta plats. Hon kollade noga hur tavlan satt och om det verkligen finns risk att lillfjanten petar ner den när han ställer sig på bakbenen och tassar på den och hon kom fram till att det behövs en mycket längre spik eller kanske en rejält rundad krok så är det ingen fara.

Alltså efterlyser vi nu EN LÅNG SPIK!! Vi tänker på en sån där riktigt lång som någon lottade ut på nån av bloggarna för nåt år sedan, en sådan skulle vi behöva. Är det någon katt som har en sådan i sin ägo så är ni hjärtligt och kurrigt välkomna att skicka den till oss, annars får matte lov att ta ned tavlan tills den sitter säkert. Vi kan gärna betala för spiken!
Min e-mjauadress har ni här så ni kan få adressen om ni har en lång spik över: lillagosigabrunatgmail.com (byt ut "at" mot en ihoprullad katt så kommer e-mjauet fram!). Annars så står jag ju med i tillefånKATTalågen! ;)

På tornet kan man tydligt se var mitt favoritklösställe är, klädnaden är alldeles tossig där. Matte har bytt tyget på det stället två gånger sedan vi fick tornet och nu är det definitivt dags för henne att ta göra det igen, det här är ju inte värdigt en prinsessa!  ;)


Välklöst torn!



6 kommentarer:

  1. Min matte säger att hon nog hade räddat den där tavlan undan klåtassiga kattatassar oavsett om den hängde på en lång sppik eller inte !
    Jag förstår inte alls vad hon kan mena med det = klåtassiga kattatassar ??!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det var konstigt Kjelle Bus! Det finns väl inga katter som är klåtassiga? Ja, lillfjanten då... :/

      Nosbuffar

      Radera
  2. Vi har nog alldeles säkert nån gammal lång spik här om du vill ha.
    Men har du verkligen adressen i telefonkatalogen. Har precis för mig att vi sökt om den på Hitta.se nån gång. Kanske inte värt att du lägger ut den förståss. Då kanske matte får åka med järnskrot till återvinning nästa vecka.
    Nalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, det verkar som att matte äntligen har lyckats få ur oss fälletånkattalågen! Jag kan skicka adressen till er ändå! :)

      Nosbuffar

      Radera
  3. Vi har långa spikar, krokar, skruvar och säkert fler saker man kan "kattsäkra" en tavla med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, så bra! Då tror jag att matte kontaktar er! :D
      Tänk att sakerna måste säkras för klåtassiga minikatter... :O

      Nosbuffar

      Radera