måndag 28 maj 2012

Hallåjam!



Hej, det är Lurrvar!

Alice jamade att jag inte får vara med på film på Prinsessans blogg för att hennes matte suckar då, går det bra om jag är på bild? *oroligt*
Matte jamar att många tycker att jag är söt, är det verkligen sant?



Hallåjam Alices matte! :)


Igår tog matte fram en stor drake och jagade runt. Jag blev så rädd att jag inte vågade komma fram från under soffan på flera timmar... Prinsessan och farbror Frank åt upp all kvällsmaten...


Matte städade vårat lekrum också! Vi har inte fått vara där på ett tag för jag kissade där när jag inte var riktigt rumsren...


Lekrummet





Sover på balkongen... Varmt och skönt.




Det kvittrar! En fjäderkotlett!


Flera stycken har undrat hur stor jag är och jag var 1 år stor när jag flyttade hit, nu är jag alltså *räknar på klorna* 1,5 år stor. Jag är JAMARSTOR! *skuttar glatt*







Det sitter en stor tavla på väggen med farbror Frank, Prinsessan, matte och den Otäcke (lillhusse, mattes anm.). Jag har inte funnits på väggen, bara lekande på golvet, men nu finns jag på väggen med! *glad*







Den Otäcke är jamarfarlig, han pratar högt, med arg röst och går med hårda tassar och de är större än hela jag!! Varje gång han kommer nära så springer jag fort fort och gömmer mig. Nu har den Otäcke rest bort! Då törs jag sova i samma säng som Prinsessan, farbror Frank och matte, för den Otäcke kan inte komma och ta mig.



Den Otäcke har lyft upp mig
*otäcktotäcktotäcktotäcktotäcktotäckt*




På den här bilden ligger farbror Frank och jag mysigt på kudden i fönstret.





Någon har puttat ner min kudde...



Jag kan sova där iallafall!



Hejdå!



23 kommentarer:

  1. Svar
    1. OJ, tack så JAMARmycket Kjelle Bus!

      Men du är sötast i hela bloggfamiljen jamar matte :)

      Nosbuffar Lurrvar

      Radera
  2. Vi håller med! Du ÄR jättesöt!!!
    Fina bilder på dig fick vi se också *glada*

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker ni verkligen det? *sträcker på mig stålt*

      Nosbuffar Lurrvar

      Radera
  3. raijaravelin19:15

    Klart att du är super söt vännen=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla farbror Kidi! :)

      Nosbuffar Lurrvar

      Radera
  4. Du är jättefin och gullig! Tror att den "otäcke" inte är så otäck egentligen du behöver nog lite mer tid för att lära känna honom bättre.. Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Dui och Deco!

      Den Otäcke är verkligen jamarotäck, jag VÅGAR inte närma mig honom... :/

      Nosbuffar Lurrvar

      Radera
  5. Alice19:56

    Ja du är faktiskt helt bedårande söt Lurrvar, där måste jag hålla med matte. Däremot så är det här inlägget cencurerat för matte, hon kommer aldrig sluta titta och sucka annars...
    Men jag kan på hederstass lova dig att den "otäcke" inte alls är otäck utan tvåbeningar i hans ålder låter mycket bara. *viskar så inte Linnsen hör - det är ungefär som när Prinsessan morrar och fräser, det låter mycket fast är helt ofarligt och båda är jamarsnälla innerst inne*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå, får inte matte titta! *fnittrar så att svansen viftar och måste jagas*

      Låter alla som är som den Otäcke mycket??? Uschjam, tur att vi bara har en här!
      Men Prinsessan är riktigt otäck, hon viskjamar åt mig! :O

      Nosbuffar Lurrvar

      Radera
  6. Det är ju inte klokt så söt och fin du är! Och att du blivit så jättestor som 1,5 år!! Så bra att du får hänga på väggen också nu! Det hade ju varit tokigt annars - om du bara funnits på golvet.

    Vi tror att du får finnas med BÅDE på kort och på film - fast Alice har liiiite rätt. Det är med dig som med Kjelle-bus: man lägger ojtomatiskt huvudet på sned och säger "åhhhh så söt!!"
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är jamarstor nu! *ivrigt* Och jag får vara på väggen också!

      OJJ *stora ögon* är jag nästan så söt som Kjelle Bus?

      Nosbuffar Lurrvar

      Radera
  7. Finaste katten, så jamars söt du är.
    OM du vill kolla våran blogg, så finns det bilder där igen.
    Var ett tag sedan vi uppdaterade våran blogg.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :)

      Jag ska fråga Prinsessan om jag får läsa hos er.

      Nosbuffar Lurrvar

      Radera
  8. Du är super, duper, jätte söt. Vi tror att man får leta länge för att hitta någon som är så sööööt som du. Stor är du också 1,5 år, då är du ju nästan vuxen. :) Fast det är liiite farligt att lägga ut kort och filmer på dig för vår matte får ingenting gjort på jätte länge då hon sitter bara och ojar sig och säger saker som "ååååhhh så söt" och "lilla gullebubben" och annat trams. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mår er matte också så där dåligt som Alices matte av att se mig... *hänger med svansen* Bäst att jag inte jamar mer då.

      Sorgsna nosbuffar Lurrvar

      Radera
    2. Älskade, söta, lilla Lurrvar! Det var inte så vi menade. Du kan ju inte rå för att du är så söt som du är och vi kan ju inte hjälpa att vår matte är konstig.:) Det är klart att du ska fortsätta jama här på bloggen (om du får för prinsessan vill säga) Vi, Skrutten och Skorpan, tycker det är jamarns roligt att höra vad du har att säga sen att matte inte kan behärska sig är ju hennes problem och inte ditt. *nosbuffar*

      Radera
    3. Många mattar verkar konstiga... Matte sitter också och ojar sig när hon tittar på mig. Tänk att jag är sööööt! *lyckligt*

      Nosbuffar

      Radera
  9. Å, Lurrvar...vad roligt vi ska ha, när jag är lektant hos er! Jag kommer ha massor av leksaker med mig, och godis ska ni få. Du och jag ska fortsätta vår bekantskap med att gosa ännu mera :)

    Ang. den otäcke....jag tycker så här....han ska lägga sig ner på golvet, lägga ut armar och händer rakt ut, matte kan lägga/smeta in hans händer med tonfisk och så släcker hon lampan och så sitter/ligger de tysta. Snart kommer det komma kissar från alla håll och kanter och slicka upp tonfisken på den otäckes händer. När du Lurrvar gör det, så kommer du tänka på att hans händer och lukt är bra, för då kan det bli tonfisk och godis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tant Bm! ♥
      Åh godis och leksaker! *jamar med ljus lycklig röst*

      Matte ska föreslå det för den Otäcke, men jag tror ändå han kommer vara farlig.

      Nosbuffar Lurrvar

      Radera
  10. Smulan W11:50

    matte blir också så där konstig på rösten och i ögonen när hon ser bilder på dig! Men det gör inget för jag tycker också du är en supersöt liten Lurrvar! Fast matte tycker jag är sötast, eller hur matte? Visst är jag? *litet avundsjuk*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att du är söt Smulan! *viskar*

      Nosbuffar Lurrvar

      Radera
  11. Söt Lurrvar????????
    Du är den allra sötaste Stora Grå-Vita katt vi träffat IRL. Ett kort är bara ett kort men verkligheten är allt mycket vackrare.
    En JÄTTENOSPUSS till dig och dina kompisar oxå så klart. Lilla Prinsessan och Sötfrank.
    Nalle o Co

    SvaraRadera