torsdag 24 maj 2012

Farligt farligt...


Inatt kunde jag ha gått till Skaparkatten... :(

Det var som så att matte och lillhusse höll på och samtalade om en skruvdragare som matte har, sladden till ladd-delen hade gett upp och lillhusse skulle kolla om han hade någon liknande sladd som fungerade istället.

Mina tvåbeningar har en tendens att kasta saker till varandra (oftast inte PÅ varandra), de tränar på att ta något som heter lyra och de är båda mycket impregnerade av varandras kunskaper. Nu var det så att lillhusse antog att matte skulle ta emot så han kastade...


716 gram tungt mordvapen



Problemet var att matte VAR inte beredd utan åbäket landade precis i skarven mellan handled och hand och studsade sedan ner på golvet. På en sekund hade mattes tass ändrat skepnad och fått en knöl som växte sig högre för varje sekund... Lillhusse som ju hade en bruten tass i vintras blev handlingskraftig och gick genast iväg och hämtade en isklamp och tryckte på handen medan matte ojade sig och svor om vartannat.


NU ska jag berätta var JAG kommer in i bilden.
Det var nämligen så att matte satt på lillhusses säng och bredvid sig hade hon en söt liten brun missa som hon satt och klappade. Ni kan räkna ut resten va?

Det slog matte en stund senare när hon ojade sig som mest, att hade mojängen träffat mitt huvud istället för hennes tass så hade jag fått minst en skallskada modell större, om det inte hade varit tillräckligt för att Skaparkatten skulle hämtat mig...

Varje gång som matte vill börja gnälla om sin kommande resa och eventuell bruten hand och gips så pickar något till i henne och jag tror att det är Skaparkatten som skickar henne en påminnelse om vad som kunde ha hänt. Och matte inser att hade jag blivit skadad eller gått till Skaparkatten då hade hon inte brytt sig det minsta om sig själv och den dumma handen.

Hon har pussat mig mycket på huvudet idag. Hon har aldrig varit riktigt säker på om jag gillar det men idag kurrar jag åt henne när hon gör det!

Lillhusse är också mycket ångerfull och ber om ursäkt varannan minut och ringer från skolan och frågar hur det är med mattes tass.


Jag tror att båda mina tvåbeningar har lärt sig en liten läxa, kanske ska de GÅ UT om de ska kasta saker till/på varandra ;) 

Nu ska matte åka till stickisen så får vi se om hon behöver en liten eller stor present av lillhusse på mors dag på söndag! ;)



15 kommentarer:

  1. *skakar på morrisarna... kasta prylar... som inte är gottisar eller korkar... inte ens bollar eller möss... så utomordentligt fånigt...
    Hoppas att mattes tass mår bättre snart och att lillhusses ångest går över tills han fyller 20.
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Våra tvåbeningar är riktigt jamarkonstiga... *skakar också på morrisarna*

      Ska något kastas så är det väl leksaker TILL OSS!!

      Mattes tass är på bättringsvägen och liiiite längre kan väl ändå lillhusse ha ångest! ;)

      Nosbuffar

      Radera
  2. Det blir nog en stooor present till matte från lillhusse!
    Hoppas att mattes tass inte är bruten...
    Tänk så tokigt det kan gå om man inte tänker sig för, men han lär inte göra om det.

    =^.^=

    Tröstebuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tycker ju verkligen att matte skulle få en STOR present eller att VI skulle få det som står ut här! Lillhusse jamar dock bara att han inte har några pengar och betala sin egen förlåtpresent tycker matte är att gå lite för långt! ;)

      Nosbuffar

      Radera
  3. Anonym19:27

    Vad är "skaparkatten"? Stackars 2-beningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag svarat på vem Skaparkatten är Mistor! Du får ett helt inlägg om det imorgon när du vaknar!

      Nosbuffar

      Radera
  4. Anonym19:34

    Puhjam, skönt att det inte slutade så illa som det kunde ha gjort. Men nu har dina människor säkert lärt sig en läxa. Skulle det inte vara vettigare att kasta myntamöss istället?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska genast jama åt dem att börja kasta leksaker som jag kan jaga istället! *stampar*

      Nosbuffar

      Radera
  5. Läskigt, skönt att du klarade dig, nu får vi hoppas att det är ok med mattes hand.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, det var otäckt att se den där projektilen komma flygande förbi ögonen på mig. Mattes tass tar sig nog tror jag!

      Nosbuffar

      Radera
  6. Här kommer en till som *skakar på morrisarna*
    Det enda som är OK att kasta är GODIS , Musebusar och MJUKA bollar !!
    Hopps er mattes tass blir bra snabbt igen !

    SvaraRadera
    Svar
    1. *skakar på hela huvudet*

      Tvåbeningar är omöjliga att förstå sig på! :(

      NOsbuffar

      Radera
  7. raijaravelin12:27

    Man ska inte kasta hårda saker!Kan träffa något dyrbart som en liten skön kisse.Mjuka saker kan man kasta=) Kidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att matte och lillhusse har lärt sig det nu.

      Nosbuffar

      Radera
  8. Hoppas att tassen är bättre nu.
    Nalle

    SvaraRadera