tisdag 15 maj 2012

Mot skogen!



I lördags blev vi övergivna igen...

Lillhusse hade ett möte med de där Skauterna igen och skulle vara borta över natten. Skauter är ofta beroende av föräldrar som skjutsar och det var mattes tur den här gången och lägret var i, kan ni tänka er, L I N N S E-köping!!  *slår en kullerbytta av glädje över att nån har döpt en stad efter lilla MIG!* 

Nu är det ju så att jam har flera bloggkollegor runt Linnseköping, alltså jamade jag till matte att de behövde besökas. Eftersom några av kollegorna har ett ZOO (fullt av vilda djur) runt tomten lurade jag ner lillfjanten i mattes handväska och drog snabbt igen dragkedjan, "här finns ypperligt käk till räven och grävlingen!" tänkte jag, jag vill ju inte att de ska äta upp mina bloggkompisar heller! :O

Med Saabrina nytvättad och tankad satte matte av i fart med massa skauter i brummisen och när de var lämnade åkte hon vidare till Sippos och Tindras husse Peter, hämtade upp honom och så till slut ändå bort till skogen där Max och Måns bor.

Jag har ju läst deras blogg och jag hade jamat till matte att de bodde MITT ute i skogen, så matte blev lite förvånad över grannar på båda sidor. Men i ett litet sött pepparkakshus bodde de i allafall, precis som jag hade jamat! Ett halvstort vardagsrum, ett mindre sovrum, ett pyttemindre kontor och så ett allra jamarminstast kök, knappt så att en fjäderkotlett går in. Jättemysigt säger matte!

Tyvärr var det inte det finaste vädret i lördags och det var fel på antingen matte eller blixtraren för vidare bra bilder blev det inte, men matte tillhör nu den exklusisiviska skara som har upplevt det berömda kalhygget där Max och Måns husse verkar sitta mest hela tiden när han inte gosar med katterna. Djuren som husse brukar blixtra syntes dock inte till och matte tror nu därför att han har klippt och klistrat för att få de där fina bilderna som han brukar visa upp!  ;)




Husse: " -Där HAR jag faktiskt sett Bambi en gång!"
;)

Mina kompisar Max och Måns var så klart mysprickar även om de är lite skygga, men matte fick faktiskt gosa lite och klia båda och de hade jamarmjuka pälsar!



Gos-Max




Sippos husse kollar om Tindra har bloggat nåt


Max ser ut över reviret




Sedan så satt tvåbeningarna länge och väl och ägnade sig åt nåt som verkar vara en favoritsysselsättning, att prata, och så åt de och så pratade de lite till och så drack de kaffe och pratade ännu mer... *suckar* Det är väl bara att nosa varandra under svansen och nosbuffa så behöver man inte jama så mycket mer...




Grillmästare



När matte skjutsade hem Sippos husse passade hon på att hälsa på Sippo. Tindra var snabbare än blixten och försvann till okänt ställe i samma sekund som hon såg att någon mer stod utanför dörren...



Sippo gör konster! :D



*nomnomnom*




Efter kattiljoner timmar kom matte till slut hem till oss, och som ni ser på bilden är vi fortfarande tre för matte öppnade handväskan precis när hon skulle gå och då hoppade lillfjanten ut... :(




Varför var du borta så länge matte?





Tack snälla Max och Måns och husse för goset, maten och det trevliga sällskapet. Jag hoppas så att matte skötte sig, hon har svårt för det, men hon är ju heller inte mer än tvåbening! Nosbuffar och kramar till er ♥




Ps. Puma, förlåt för att du inte har fått ditt godis än, matte är en virrpanna och idag har hon ju varit grön i ansiktet som jag skrev på min Catbook, men jag lovar att hon kommer att skicka det imorgon! *fäller ut klorna* Ds


14 kommentarer:

  1. Så kul för matte att träffa hussarna för att inte tala om missarna! Härligt! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte hade en jamartrevlig dag! :)

      Nosbuffar

      Radera
  2. Jo då hon skötte sig!
    Och var jamars bra på att just gosa.
    Ni har det bra där hemma. :-)
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. *pustar ut* Vilken tur att matte skötte sig, då känner jag mig lugn igen.

      Hon kan klia GANSKA bra, så hon är ok! :)

      Nosbuffar

      Radera
  3. Åh så fina bilder! Vi blir alla nästar rörda av hur vackert det är med en svartvit kattrygg och några tulpisianer. (nomnomnom Vi är också väldigt förvånade över att de lever. Vi hade ätit upp dem bums! Vi gillar tuplisaner)

    Tänka sig - en hel stad uppkallad efter Linnsen! Det måste vara en väldigt söt stad!! MaxåMåns bor självklart i Gosebubbeköping.

    Förstår att matte hade väldigt trevligt med Husse och Husse. (Mjausingen vad stilig Säkerhetskatten Sippo är när han gör konster! En riktig kattrobat!)

    nosgos å vad-det-nu-är-för-dag-gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Max och Måns var verkligen jamarfina kissar! ♥
      Och de bor i ett riktigt kattparadis, så borde alla katter få bo! *stampar* Nästa år på 1:a Mjau när jag ska protasstera ska jag ha skyltar om att alla katter borde få ha skog och kohage att springa i. Fast utan kor! :O

      Jag tror också att LINNSEköping måste vara en trevlig stad, full av söta små bruna katter. :D

      Hussarna var nästan lika mysiga som katterna, dock hade Max och Måns mjukare pälsar ;)

      Nosbuffar

      Radera
    2. Angående tulipussianerna, vi har aldrig smakat några sådana, men kanske att vi kan be våra vänner Max och Måns att tugga av en och skicka med Postkatten?

      Man vill ju inte tassa ovetande genom livet...

      Nosbuffar

      Radera
  4. Mjausan så trevligt eran matte haft det hos Max och Måns tillsammans md Tindra och Sippo sedan.
    Så bra dom bor i skogen, Max ochMåns.

    Tass Tass
    fina bilder oxå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte hade det jamartrevligt med alla katter och hussar! :)

      Tackjam för kattplimangen!

      Nosbuffar

      Radera
  5. Men det blev väll jättebraiga kort tycker vi!! Vad härligt med en utflykt ibland och i gott sällskap dessutom. När bär utflykten av till oss på Öland då, er lillhusse ville visst hit.

    Oroa dig inte för godiset Linnsen, jag har så jag klarar mig ett tag till(om nu inte Matte snor med sig mer till katthemmet)

    Se till att din Matte kryar på sig istället, att gå och vara grön kan inte vara hälsosamt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte jamar nåt om att göra rent Linnsen, men det jamar jag ifrån direkt att det gör jag själv tack!!! :O

      Nu jamar hon nåt om blixtapparaten, men den innehåller väl ändå ingen katt som heter Linnsen? Kan det möjligtvis vara så att matte har döpt apparaten efter mig eftersom hon blixtrar så mycket på oss? *fundilerar*

      Det blir nog kanske så att lillhusse åker till Öland med sin husse i sommar, matte avskyr nämligen stället efter att ha suttit där olycklig trettisjutton gånger med lillhusses husse, fast nu muttrar hon nåt i soffan som låter som "Färjestaden är mysigt och Borgholm och Mörbylånga är underbart och Haga Park och..." ;)

      Nosbuffar

      Radera
  6. Söta Mary10:43

    Vad roligt! Men vad hände med Lurrvar som var i väskan? /Söta Mary

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du har kattenterat, Mary. Välkommen till mig! :D

      Det var jamartrevligt med hussarna!

      Den dumma lillfjanten hoppade ju tyvärr ur väskan... Så han är kvar här och lika irriterande som vanligt. :(

      Nosbuffar

      Radera
  7. Christer, Max o Måns bor på ett helt Ljuvligt ställe. Vi har hu oxå varit där. Skulle inte byta mot allt Smör i Småland. Dom har det bra dom snyggingarna.
    Nalle

    SvaraRadera