fredag 18 maj 2012

Drömplatser



Ni som läser bloggen vet att vi har sökt tassyl pga att tonårsmonster ska invadera vårat revir mot kvällen. Nu kan vi uppdatera med att Kidi och Raija längst upp i norraste norr av landet tar emot oss!

Däremot tar vi inte med oss matte för hon började dra mig i öronen i morse och prata om att torka ur, så hon får söka tassyl nån annanstans. Vi kommer med Kattokoptern framåt kvällningen Kidi och godis tar vi med oss! :D

Det finns en endaste sak som är bra med lillhusses kompisar och det är Frank som tycker, nämligen att vissa av dem är lämpliga att bita! En av dem som kom ofta förr har Frank både bitit och fräst åt två gånger och det är något oerhört, för Frank fräser inte ens när han blir duschad eller får en febertermometer uppstoppad under svansen... Som tur är insåg lillhusse efter ett tag att det inte var någon bra kompis och umgås inte med honom mer, men hade han lyssnat på Franks huggtandskänsla hade han besparat sig en massa onödigt. Man ska ALLTID lita på sin katt! :)


Om ni är vänner med mig på Catbook kunde ni nyligen se att matte hade sällskap av två katter i sängen under natten, nämligen mig och lillfjanten! Det tyckte matte var fantass-tiskt, jag däremot var inte lika fascinerad... Jag fick lov att spänna blicken riktigt ordentligt i honom när han skulle fram och nosa på mig när jag låg så skönt och äntligen har jag lyckats ituta den lille skiten en gnutta respekt för han gjorde ett baklängeshopp av skräck och höll sig sedan på sin kant! *suckar lyckligt av lättnad*

Eftersom matte inte vågade röra sig låg vi och kattosoferade hon och jag. Vi har läst på Söta Marys mattes Catbook att hon listade sina favoritplatser på jorden och då började vi att jama om vilka som var våra.



Mina favoritplatser:



1. Bredvid min Frank är ALLTID bäst att vara oavsett var det är.



2. Min borsthandduk, bästaste platsen på jorden! ♥♥♥
Matte jamar att om jag nånsin... så skulle hon lägga mig tillsammans med
min randiga handduk och borste, för då vet hon att jag har det bra!


3. Vid lillhusses varma element är det jamarmysigt.
 

4. I mina balkongstolar varma sommarnätter


Sen har jag några ställen som jag varierar emellan, beroende på väder, vind och humör!  ;)



5. Mitt gömställe i garderoben.



5. Soffan är just nu storfavorit.



5. Mitt älskade Prinsesstorn som Katthataren gjorde åt mig. Den senaste tiden har det dock intagits av en liten ful fiende... Alltså kan INTE jag ligga där!  :(




Ok, jag låter matte skriva sina favoritställen också, men hon får inte ha med bilder för det är MIN blogg! :D


Mattes favoritställen:

1. Reykjavik - ett halvår där var inte nog, havet, luften och bergen drar ständigt i mattes restarm.
2. Venedig - var ännu underbarare än mattes höga förväntningar, vilket säger mycket!
3. St Petersburg - Mother Russia, språket, folket... Allt jamar till mattes hjärta!
4. Fåran - en liten ö i Hjälmaren där matte spenderade sina första 13 sommarlov.
5. Hemma - här finns vi och tryggheten och det borde nog egentligen stå överst på listan!





Vad har ni för favoritplatser?? Jama för oss (matte vill höra tvåbeningarnas favoriter)!

9 kommentarer:

  1. Men, Prinsessan då, vilka jamarbra platser du har! Mattes är väl OK, i alla fall den sista. Vi tycker väldigt illa om när människor far iväg och gör saker utan sina katter (*blänger ilsket på Den Rymningsbenägna, som alltid tycks planera saker någon annanstans än hos oss)
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att jag har riktigt bra platser! :)

      Tvåbeningar ska vara hemma, så är det bara!!

      Nosbuffar

      Radera
  2. Jag har bara EN favoritplats: i mattes famn! Var hon än är, så vill jag också vara där.

    Philemon hälsar att matskålen är ett utmärkt ställe att vara på, och det tycker husisarna också. Fast Majsan jamar att hon också älskar att ligga ovanpå TV:n när den är påslagen, och då instämmer Assar - fast det är nog för att Majsan är där. Han älskar henne!

    Matte hälsar att hennes absoluta favoritplatser är i koret på kyrkor och i kloster. Hon älskar också bibliotek, antikvariat och skogar väldigt mycket. Rest utomlands har hon inte gjort särskilt mycket, men hon skulle vilja se Irland, Skottland, Italien och delar av Frankrike (där några av hennes favorithelgon bott)...

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kärlek i Klostret! ♥

      Matte älskar ungefär samma saker som din matte, hon besöker alltid kyrkor när hon är utomlands och att sitta i källaren i mörkret på bibblan är underbart jamar hon!

      NOsbuffar

      Radera
  3. Alice13:01

    Min favoritplats är i min favvokattong på köksbordet, fast den börjar bli så sliten nu att den ramlar snart sönder. En annan bra plats är under ett täcke eller filt.
    Mårrgans favoritplats är bredvid matte i soffan med hennes ben som huvudkudde.
    Bosses favorit är bredvid nån annan av oss, han älskar att gosa med alla, helst med mig. Hans dröm är att få gosa med Wilma, men det har han inte lyckats med än....
    Wilmas favoritplats är i sängen bredvid matte eller i garderoben.
    Mattes favoritplats är hemma hos oss. När det gäller andra platser så älskar hon gamla städer, kyrkor, kadedraler, slott och annat historiskt. Förut var hennes favoritplats sommarstugan i Dalarna, men efter att hennes älskade husse dog där så har hon inte velat åka dit, än mindre sova där så hennes kullsyskon har tagit över det stället.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, går inte din Kattong att laga? En sönderfallande Kattong är ju mycket oroväckande, kanske behövs Feliway för att klara det... :/

      Bosse och lillfjanten verkar unegfär lika jobbiga, jag kämpar hårt för att hålla honom borta, men han är envis som en fästing! :(

      Matte jamar att hon förstår att er matte inte vill åka till sommarstugan, det gör för ont. :/

      Vår matte har inte varit på Fåran (mattes plats nr 4) på mängder av år och tyvärr är det för att hon inte klarar av en hel dag i båt, utan att kunna fly, från SIN husse(Katthataren). I år ska hon dock försöka att bygga upp ett rejält pansar, samt se till att hennes kullsyster och hennes husses kattkattungar följer med, för då är inte matte lika mycket i hetluften. ;)

      Nosbuffar

      Radera
    2. När matte måste stålsätta sig mot en persons dumheter, säger hon att hon tar på sig "ank-kostymen". Den är tydligen bra, för då rinner alla dumheterna av henne utan att kännas... din matte kanske också skulle skaffa sig en ank-kostym?

      Tass från Imma, abbemissa.

      Radera
    3. Sådana kostymer är bra, jag tror bara inte att matte skulle få plats i en sådan... :/

      Nosbuffar

      Radera
  4. En dag på havet är Favoriten för Matte. En dag på Fritass är lyckan för mig. Sören

    SvaraRadera