måndag 19 december 2011

Änglaspel

Matte satte sig upp i sängen härom natten med klar blick och sa att det är ett änglaspel som fattas henne.
När matte hade lagt sig igen startade jag datorn, skrev in T-O-R-S-K-T-Å-R-T-A och började leta för att matte skulle bli glad när hon vaknade.

Och titta vad jag hittade åt henne!



Visst ser det här ut som ett trevligt änglaspel! Massor av små fjäderkotletter som flyger omkring!
Jag väckte genast matte och visade henne det och trodde att hon skulle bli glad, men inte. Nej, "det ska vara ett traditionellt spel", sa matte och somnade om.

Jag sökte vidare och hittade det här!



Det ser väl trevligt ut med massa guldfiskar som simmar omkring!
Jag väckte matte igen och visade henne och förstod att hon skulle bli glad, för vem vill inte ha fullt av mumsiga guldfiskar hemma?!?
Men matte var ändå inte nöjd, dessutom började hon se sur ut över att hon blev väckt, så jag sa åt henne att somna om. Men så tänkte jag att jag ska minsann visa henne det allra bästaste änglaspelet som hon bara måste bli lycklig över. Titta!



Matte är en "Crazy Cat Lady", det bevisade hon slutligen när lillhusse hade en kompis här för att sova över och hon hotade honom med att han inte skulle få någon kvällsmat om han inte röstade på Frank i Agrias tävling om sötaste huskatten och dessutom stirrade på honom tills hon hade sett att han röstat ordentligt!!
Med andra ord så borde ju det här änglaspelet ändå passa matte! Jag väckte henne och visst såg hon glatt överraskad ut över att jag hade hittat ett spel med katter, men hon förklarade att det ändå inte var vad hon var ute efter... "Dessutom pinglar det ju inte" sa matte, "men", svarade jag, "vad spelar det för roll, Dummvar kan väl rulla runt på sin boll som har en pingla, det duger väl!"

Nej, matte vill ha precis det här:



Ett exakt likadant i en sådan kattong fanns hemma hos matte när hon var liten och hon ville ha ett precis likadant. Matte berättade att hon minns hur hon satt och snurrade på den där runda saken så att änglarna skulle åka jättefort och plinga massor, det tyckte hon var kul...

Ja, jag säger då det, här har man ansträngt sig för att göra matte glad och så duger det inte... Tvåbeningar är kräsna varelser...


Bilder:
och

7 kommentarer:

  1. Hihi, va omständig er matte ska vara då.. Men vi förstår henne lite också, tvåbeningar vill ju hålla på traditioner och då funkar det ju inte med värsta fina änglaspelen, då vill de ha det gamla vanliga tråkiga..

    Här finns inget alls, för vår mamma vill ha det där med katter på men inte funnit det i närheten.. Stackars henne... Jaja, hoppas er matte hittar det hon söker snabbt så hon blir glad igen :)

    Tass Nospussar

    SvaraRadera
  2. Rebellen:
    Välkommen hit! :)
    Visst är matte krånglig!! Men nu har hon köpt ett precis sånt där som hon ville ha på Kattera, så nu är hon äntligen nöjd!
    Tipsa din matte om att kattspelet finns här:
    http://www.änglaspel.se/djur för 79 kr. Beställer hon idag kanske hon hinner få det innan jul! :)
    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Änglaspelet med katterna vill gärna vår matte ha, men blir inte kissarna yra av att snurra runt, runt, runt??? *fundilerar*

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Smulan och Amanda:
    Det var en mycket bra fråga... stackars katter! Vi föreslår att ni säger åt matte att köpa spelet och sedan när det har kommit och matte sover, då befriar ni katterna så att de slipper snurra! :D

    SvaraRadera
  5. Visst är det konstigt när man anstränger sig så.Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Alice20:37

    Tänk att de alltid skall vara så otacksamma! Förra veckan öppnade vi posten åt matte, det hade kommit ett sånt där kuligt kuvert med bubbelplast inuti men inte blev hon glad över hjälpen inte...
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Dui och Deco:
    Jag tycker att det är jättekonstigt, jag satt ju uppe hela natten för att hjälpa matte och så vill hon inte ha det jag hittar... *fnyser*
    Nosbuffar

    Alice:
    MEN vad snälla och hjälpsamma ni var!! Och inte kunde matte ta till sig hjälpen som ni gav... Tänk vilken tidsbesparing hon gjorde där och ändå var hon oatcksam... Tvåbeningar alltså! *muttrar*
    Buffar

    SvaraRadera