måndag 19 december 2011

Pepparkatter

Äntligen tog matte tag i och bakade pepparkatterna, så här blev de!




Jag tycker att det syns ganska tydligt att matte har bakat Lurrvar, det är kakorna till vänster. Längst upp till höger är en sovande Frank och så längst ner till höger sitter jag. Fint!

Lurrvar har jagat fjäderbollar idag, han hade en riktigt på gång, men tyvärr flög den... Dumma fjäderkotlett!





I övrigt har det varit en vanlig dag, Frank har jamat, Lurrvar har hoppat på mig och de har brottats...




9 kommentarer:

  1. Åh vilka fiiina Pepparkakskatter er matte har gjort !!!
    Här har det oxå varit en alldeles vanlig vardag :)
    Fast jag har ju ingen annan katt att tassa till , tur att jag har en matte och husse i alla fall ;-)

    SvaraRadera
  2. Åh vilka fina pepparkatter er matte skapat, här har vi inte sett några alls. Men det är ganska lugnt det med då jag har en känsla av att jag ändå inte hade fått smaka, du förstår.. Mamma kan vara lite väl strikt med sånt. Babblar på om att vissa saker inte alls är bra för våra magar och sådära.. Men hur kan hon veta det när vi inte fått smaka? Tvåbeningar kanske har ett sinne extra som gör att de vet saker före oss? Nä pyttsan.. Vi vet ju före dem ;-)

    Låter annars som ni haft fullt upp idag, här har vi också haft det.. Det är inte lätt och vara storasyster.. Det må jag lova.. Hihi..

    Nospuss på dig!

    (Tack för tipset om änglaspelet, har framfört det till lilla mamma)

    SvaraRadera
  3. Gulliga pepparkatter, väldigt likt!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Alice20:33

    Jamarns vilka fina pepparkatter! Här har jag busat med alla 3 idag och även hunnit med lite mattegos. Synd bara att matte måste vara borta på jobbet hela dagarna, men hon har lovat att vara hemma och gosa med oss hela nästa vecka.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. KJelle Bus:
    Du din stackare har ju också fått en lillebrorsa att tassas med... :/
    Visst blev katterna fina! :)

    Rebellen:
    Tvåbeningar påstår sig veta väldigt mycket har vi märkt, ska ta mig en pepparkatt senare när ingen ser och testa!

    Smulan och Amanda:
    Visst är det likt! :)

    Alice:
    Jag förstår inte att tvåbeningar ska vara borta hela tiden... Men imorgon är sista dagen i skolan för lillhusse, sen ska han vara hemma hos oss och leka! :)

    SvaraRadera
  6. Strindberg, Frida & Siri21:15

    Oj, vilka fina pepparkatter. Dom ser ju jättemumsiga ut. Jag har precis lärt mig att äta pepparkatter (Strindberg) fast husse är orolig att kryddorna ska vara för starka för magen. Men så fort husse tar fram några åt sig och han vänder ryggen till är jag och Frida framme och norpar en *fnissar*.

    SvaraRadera
  7. Åh vilka fina pepparkatter!!! Men, nog är det synd att äta upp dem (fast man kanske kan smaka liiiiite på svansarna...)
    nosgos å gottisar
    pepparkakstokiga maurice & lillie
    Kajsa tycker bara att de är jättevackra och vill ha dem och titta på. :)

    SvaraRadera
  8. Anonym07:15

    Oj så ni busar. Jag blev lite sugen själv nu faktiskt. Tindraaaa...

    SvaraRadera
  9. Strindberg, FRida o Siri:
    FRank tycker att det är jättegott med skorpor! Det hoppas han få i julklapp! Pepparkatterna har vi inte smakat än.

    Maurice och Kajsa:
    Matte tycker också att det är synd att äta upp dom, men lillhusse hugger in och bryr sig inte det minsta om han tuggar av huvuden eller svansar... Hmm, hjärtlös typ! ;)
    Puss på nosarna

    Sippo:
    Jag tycker absolut att du ska ta en brottningsmatch med Tindra, fast hon kanske är en sån där fin dam som jag som inte brottas? ;)

    SvaraRadera