tisdag 20 december 2011

Hopplöst



Bloggkatt i arbete: telekatterar till matte vad hon ska skriva


Jaham, här trodde vi att lillhusse skulle leka med oss hela jullovet som har startat idag, men det första han gjorde när han kom hem från skolan var att lägga sig ner på sin säng och somna... När matte väl hade fått liv i honom mumlade han nåt om att han "blev utkattad av att gå i skolan..."  Pfft säger jag, om han visste vilket arbete det innebär att vara katt, sköta en blogg och två stycken tvåbeningar samt försöka hålla undan svansen från Lurrvar, så skulle han inte jama om utkattad!
Då ringde en kompis och föreslog att lillhusse skulle vara med på nåt som heter jam eller lam eller nåt. Det är iallafall massor av kompisar och massor av datorer och hela natten... Så han åt lite och sen försvann han... Då gick jag och gömde mig.

Ensam katt utan lekkompis


Sen har vi setat i mattes knä när hon har försökt att titta på film i datorn. Jag säger försökte för det är nog inte vidare lätt att se genom oss!  ;) Matte brukar luta sig bakåt i sin datastol och så hoppar Frank upp och lägger sig på mjuka magen och då kommer jag och vill vara med också och då får jag lägga mig precis under mattes haka. Så det lilla matte ser är vanligtvis mellan mina öron eller genom min päls!  Tihihi....



Igår pratade vi om julklappar här hemma, vi katter har ordnat en till matte nu, jihoo!! Bara en till lillhusse kvar, tänk vad mycket man har att fixa så här inför julen...

Lurrvar blev ialllafall  lite ledsen, han tänkte att han kanske inte skulle få nån julklapp eftersom matte och lillhusse har känt honom så kort tid. Då blev matte alldeles rörd och fick tårar på nosen över att han funderar på nåt sånt. Matte och lillhusse säger att de tycker att Lurrvar är världens sötaste katt (men jag vet ju att de innerst inne menar att JAG är det) och att det är klart att han också får julklappar. Idag läste matte i tidningen om nåt barn som är 5-6 år och tydligen känd bland tvåbeningarna och hon önskade sig finklänningar och diamanter. Jag önskar mig verkligen inga klänningar och diamanter vet jag inte vad det är. Jag tror att vi ändå har ganska lagom stora önskningar:

Franks önskelista:
Nya "fågelpinnar"
En påse skorpor (Frank tycker att skorpor är gott!)

Franks "fågelpinne"


 
Min önskelista:
Nya pälsbollar (matte säger att jag inte tappar så mycket päls just nu)
Lugn och ro från Lurrvar

Undertassad katt med nyfångad pälsboll


Lurrvars önskelista:
Bollar att leka med
Att få ligga bredvid Prinsessan (hmm, det kan han fortsätta önska sig!)


På jakt efter bollar...

 
Här har jam slutligen en film där Frank jamar, han och Lurrvar brottas och jag tittar på... som vanligt...*snyft tårar på nosen*






7 kommentarer:

  1. Aha du Linnsen. Vi såg nog Att du sprang efter Lurrvar. Tror nog att du är lite glad i honom ändå va? Här är det ingen som får Hjulklappar. Sören har fått ärva en gammal Julmus. Vi köper en Skinka o kokar- gör specialägg och så är det Jul. Fast 6*12 kg Kattsand = Härliga Lådor att kunna krafsa ut det mesta på golvet.
    Sören.

    SvaraRadera
  2. Sören:
    Men men... Jag vill ju leka med FRANK, inte Dummvar!! *fräser*

    Din julmus såg trevlig ut! Jag vet att matte har köpt julklappar till oss, faktiskt har hon kattstaterat att det är vi som får flest julklappar i år! :D

    Kattsand är också en bra julklapp för vi behöver ju det och det kostar mycket vet jag. Här är det Frank som är bäst på att krafsa ut sand på golvet! ;)

    SvaraRadera
  3. Smulan ber och få tacka för filmen. Hon sitter som ett tänt litet ljus och tittar på er! Att Frank jamar är ju höjdpunkten på föreställningen ;-)

    =^.^=

    Mjauis

    SvaraRadera
  4. Men, menar du att lillhusse bara lämnade er, utan att leka det allra minsta med er. Tur att lovet är långt så att han hinner reparera skadan. :)

    SvaraRadera
  5. Smulan och Amanda:
    Var så god! Jag har en till film med en jamande Frank som du ska få se, sen sparar jag honom till mig själv! *kurrrr*
    Men visst är han stilig! ♥

    Skrutten och Skorpan:
    Ja, han bara gick! Och idag är han också dum, efetrsom han var uppe hela natten på det där jamet så vill han bara sova idag. Matte släpade ut honom att handla och sen när de kom hem skyllde han på att han skulle gosa med mig och så somnade han som en sten... *fräs*

    SvaraRadera
  6. Jisses vilken fart det var på Frank o Lurrvar :)
    Klart att alla ska ha julklappar som tillhör familjen oavsett hur länge man tillhört den !!

    SvaraRadera
  7. Kjelle:
    Ja, det bara svischar om Lurrvar och Frank när de far förbi!

    Och visst ska han få julklappar! :D

    SvaraRadera