söndag 11 december 2011

Idag kom matte på en väldigt vacker, färgskimrande liten katt med att bajsa på golvet i duschen...
Jam ska inte avslöja vem det var, men matte hade i allafall ett samtal med den lilla söta rara katten om att "det är helt okej om hon, jam menar DEN kräks överallt, men när katten bajsar på golvet blir matte sur". Det här satte naturligtvis igång massor av jobbiga tankar i mattes redan så onda huvud: "Trivs inte katten? Mår inte katten bra? osv", när det första hon kanske borde ha tänkt på var att hon faktiskt inte hade gjort morgonrensningen i lådorna! Det tycker jag ursäktar katten som gjorde det... ;)

För att vädra ut lukten och för att vi skulle gå ut en liten stund på balkongen i det vackra vädret så öppnade matte balkongdörren på vid gavel och lade sig sedan med sin vanliga huvudvärk i soffan en stund.



Ni vet hur det är när tvåbeningarna försöker få oss att göra nåt som vi inte vill - då sticker vi snabbt som en fjäderkotlett!

Matte kattnappade nu Frank för att han skulle ligga hos henne en stund, men han försvann snabbt, och då försökte hon med mig... Som jag har jamat tidigare är jag lite av en periodare, och i perioder är jag jättemattig, sover hos henne i sängen, lägger mig på henne så att hon ska vakna och så där, men sedan Dummvar kom hit har jag inte varit mattig alls, vilket hon naturligtvis är jamarledsen över. För att locka mig att stanna kvar gjorde hon det extra mysigt för mig genom att svepa in mig i en filt och just idag tyckte jag faktiskt att jag kunde ligga en stund hos henne, så jag la mig tillrätta i filten, varm och gosig, och började kurra.




Det var bara det att balkongdörren stod ju vidöppen och ganska snart började matte hoppa upp och ner i soffan av köldskador och hon ville inte skrämma bort mig med att gå upp och stänga dörren när jag nu för en gångs skull hade lagt mig hos henne. Jam däremot frös inte ett dugg för jag låg så skönt inrullad i min filt!

Efter sisådär 20 minuter så försökte matte få lite filt över sig också, men då kände jag mig tvungen att resa på mig och säga "hörrujam matte, nu tycker jag att det börjar bli lite för svettigt här!" och så gick jag. Kvar låg matte som en nyinfryst torsk! :D

12 kommentarer:

  1. Åh, det låter som om er dag har bjudit på en hel del :-)
    Kramiz och Tass

    SvaraRadera
  2. Alltså matte får ju tänka på att den katt (inga namn nämnda) som lämnat en liten hög gjorde det på det stället som var lättast att rengöra. Så det var ju omtänksamt.

    Matte skrattade åt det där med nyinfryst torsk. Hon har själv legat och frusit men med en katt på magen och då går det ju inte att gå upp och stänga något fönster inte. *fnissar*

    Nosgos

    SvaraRadera
  3. OM nu det är så olyckligt att lådan inte är ren, är det förlåtligt att uträtta behov utanför den läbbiga lådan!!!
    Det är synd om er matte som har huvudvärk så ofta, hon skulle kanske prata med sin "vettis".

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Anonym18:43

    Nyinfryst torsk... *dregel*

    SvaraRadera
  5. Ha-ha, så tokigt det kan bli. Hur kunde matte tro att du skulle dela med dig av DIN filt? Hon fick väl skaffa en egen? Nåjam, hoppas du kommer att gilla att ligga nära matte snart igen. De är ganska mysiga, tvåbeningarna.

    SvaraRadera
  6. Klart att faciliteterna måste vara iordning. Tycker att det var ett väl valt ställe att protestera på. Gos i varm filt är verkligen mysigt.Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Säger som Nea, den katten som gjorde utanför lådan valde ett lättstädat ställe. Tänk om det hamnat på ngn matta eller så. Jag brukar också protestera ibland genom att gå i duschen( om lådan är dåligt städad) och om Matte hör mig hulka så brukar hon lyfta mig dit.

    Om jag ligger hos Matte så behöver hon inte frysa, jag har några extra grader varmt i kroppen jag.

    SvaraRadera
  8. Hm, undrar vad våra kära tvåbeningar skulle tycka om deras låda inte var städad när behoven trängde på... Tycker också att det var hänsynsfullt av den nödiga katten att välja en plats där spåren kunde avlägsnas utan större besvär.
    Mjau, så gosigt det ser ut i soffan! :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
  9. Alice21:21

    Men vad tänkte din matte på? Först städar hon inte lådan och sen blir hon förvånad över att nån katt använder duschen? Hon borde vara glad att den katten valde ett lättstadat ställe....
    Vad skulle hon själv tycka om hennes porslinslåda var nedkissad? Matte fnissade igenkännande om filten. Hoppas ni har haft massor av mer gos utan att frysa!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  10. Hoppas att matte-torsken har tinat upp ordentligt nu! :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
  11. Alla:
    Jag kurrar er så som kattenterar! ♥
    Det är så roligt med kattentarer, man blir glad av dom!
    Jag måste hålla med alla att hur katten kan matte tro att jag ska gå på lådan om hon inte gör rent den?! Att jag sen gick på golvet idag också skyller jag helt på Lurrvar!! Bara för att han finns här!
    Jag måste säga att mattes filt var alldeles underskön! Däremot var det en smula störande att matte hoppade så upp och ner och det tog en stund efter att jag hade gått min väg tills hon kunde ta sig upp ur soffan på stela ben för att stänga balkongdörren.
    Nosbuffar i massor

    SvaraRadera
  12. *fniss*
    Hon älskar er verkligen er matte, som ligger och fryser för att gosa! :-)
    Ang. "olyckan" är det sådant som händer i de bästa familjer.
    Här har det hänt 1 gång. Men då hade husse besök och besöket hade stängt dörren till lådan.
    Vi var innekatter på den tiden.
    Nosbuff

    SvaraRadera