torsdag 1 december 2011

Månadens kattoskop

Sitter här och läser månadens kattoskop, det gäller ju att vara om sig och kring sig om vad som ska hända i tillvaron.

Dock har jag lite funderingar angående min födelsedag, jag har ju två! Först Franks och min kombinerade hemkomstdag, Frank kom ju hem den 12 september och jag kom den 16 september 2008 och det har matte och lillhusse slagit ihop så att vi firas den 14:e september. Då blir jag ju en Jungfru. Sen har vi ju min födelsedag, den dag jag föddes (datumet som jag viskade till lillhusse), den 27 oktober, och då är jag ju en skorpion som lillhusse. Med andra ord gör jag som så att jag tar det bästa och gör till mitt!


JUNGFRUN:
Härlig månad med överraskande mycket utrymme för kärlek. Du känner dig kreativ, sexig, åtråvärd och levande. Du för in massor av energi i relationen och resultatet blir för det mesta väldigt positivt. Din partner får lite extra fart och livsglädje tack vare dig, och decembernätterna lockar med erotik som antagligen är helt i klass med hur det var när ni var nykära – eller bättre.

Det låter ju jättemysigt för Frank och mig! Vi kommer alltså ligga nära varandra och sova mycket och nosgosas! Det där med sexig vet jag inte, både Frank och jag är ju kattererade så det tror jag de har miss-uppfattat. Och tänk vad roligt att Frank ska få mer fart och livsglädje! Han kommer alltså att sova lite mindre den här månaden och ändå vilja buffas! Jag tycker att Frank och jag alltid är som när vi var nykära! ♥



Mera tvätt enligt kattoskopet


SKORPIONEN:
December börjar bra. Under tre veckor är kärleken det viktigaste för dig och allt fungerar strålande. Extra mysigt blir det om ni hjälps åt att skämma bort varandra lite. Små gyllene korn får hela denna vintermånad att kännas ljus och luftig. Det finns dock en risk att året slutar på en ganska trist ton, för i år blir det svårt att kombinera jul och nyår med ett fungerande kärleksliv. Huvudanledningen är troligen släkten, kanske bådas.

Ja titta, detta kattoskop säger samma sak, att vi kommer få det extra mysigt nu! Små gyllene korn är väl att vi kommer gosa och tvätta varandra mer än vanligt. När jag tänker efter är det faktiskt inte så ofta som vi tvättar varandra, det måste vi alltså bli bättre på! Hmm, det ska bli tråkigt kring jul, släkten hmm, jaha då kanske matte och lillhusse bråkar mycket när han är ledig och de har tid att irritera sig på varandra? Då är det ju verkligen ingen mysig stämning för oss... Kanske också att Lurrvar får fler julklappar än mig och Frank... Det kommer ju så klart skapa en trist ton, nä jag får allt ta och jama ifrån att vi måste få lika mycket julklappar allihop så att det problemet är ur världen! :)


För övrigt tycker jag att det är konstigt att ingen katt finns med bland de där djuren... Jag menar, en våg?!? Och tvillingar är väl ändå inga djur? Man får vara glad att det iallafall finns ett lejon med som representant för oss kattdjur och att inte skällisen är med heller!

3 kommentarer:

  1. Ni är så gulliga tillsammans, hoppas att det blir mer att sova ihop och tvätta varandra.Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Vi är visst jättesexiga tycker vi. Trots att vi är kattererade. (Vad betyder "sexig"???)

    SvaraRadera
  3. Dui och Deco:
    Vi har redan ökat på tvättningen så kattoskopet stämmer ju! ;)
    Nosbuffisar

    Maurice och Kajsa:
    Jag vet inte riktigt vad det betyder, men jag tror att det är nåt med parning och kattungar... Jag vill inte para mig, jag vill bara nosbuffas! :D

    SvaraRadera