torsdag 1 december 2011

Juledjur

Nu har vi skickat in en bild till Agrias jultävling om "juligaste djuret" också. Som tur är behöver man inte hålla på och rösta här utan det sköter en jury om, vi hade inte orkat hålla på och rösta i en tävling till, vi är alldeles utkattade av att försöka hålla koll på tiden när man får rösta i den andra tävlingen...

Den här bilden skickade vi in på Frank, den känns väl lite så som julen ska vara, gäspig och avslappnad. Inte så som tvåbeningarna håller på och stressar och jagar runt. De borde lära sig av oss katter att ta det lugnt! ;)

Man blir alldeles utkattad av all julmat och att öppna julklappar... ;)
Till katten Frasses tävling i Allas skickade vi in den här bilden på mig:





Matte och lillhusse tycker att den är jamarmysig! Jag lade mig där på bordet och sov och matte tyckte att jag var som en extra julprydnad! Och en katt pryder ju alltid sin plats! ;)

6 kommentarer:

  1. Håller med dig om det där med röstningen.
    Har ju inte ens fått upp min a stjärnor än så det får bli en gammal bild eller en massa katter mitt i en hög av halvmålade Julkulor.
    Fina är ni Frank o Linnsen

    SvaraRadera
  2. Jättefin bild på dig som säger mycket om oss katter. Tänk om tvåbeningar bara kunde slappa i julhelgen istället för att fara runt som tokar.

    SvaraRadera
  3. Håller med helt och fullt om att en katt alltid pryder sin plats :) Jamarfina bilder på både dig och Frank.

    SvaraRadera
  4. Alice21:52

    Vad kan vara en finare julprydnad än en söt katt? De andra tävlanden får helt klart se upp med er, ni är jamarsöta!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. *nickar och samtycker: kissekatter är bästa julpyntet!!

    SvaraRadera
  6. Nalle:
    Det är tur att röstningstävlingen snart är slut, annars hade även VI varit alldeles utkattade till jul! Våra bilder är också gamla för matte har inte orkat med att julpynta än... ;)

    Kattson:
    Tack! :D Jag tror att matte och lillhusse ska ta det så där lugnt som vi gör i år på julen!

    Skrutten och Skorpan:
    Tack snälla! :D Det behövs faktiskt inget mer julpynt än en katt som sover! ;)

    Alice:
    Åh tack snälla! *jamar lyckligt*
    Buffar tillbaka

    Maurice och Kajsa:
    Jag tror vi beslutar oss för att strunta i övrigt julpynt, det bästa är ju ändå framme året runt! ;)

    SvaraRadera