måndag 26 december 2011

Lillhusses hjärta

Vår lillhusse må vara en drummel som aldrig städar sitt rum, läser sina läxor för dåligt (när inte jag hjälper honom förstås) och leker alldeles för sällan med oss katter, men han har ett hjärta av guld!




Han rensar vår kattlåda varje dag (matte tycker att det är äckligt med kattskit och lillhusse tycker att det är äckligt med kattmat, så de har delat upp det perfekt!), när matte försökte få mig till att bli promenadkatt följde han med ut och promenerade, fast han är allergenisk följde han ofta med till katthemmet när matte jobbade där, han är ofta med mig och läser kattbloggar och grät precis som vi exempelvis när Snuffe gick till skaparkatten, när vår katt Lusse som vi bara hann ha i 2,5 vecka gick till skaparkatten följde han med och begravde honom fast det bara var massa "katthemstanter" med och när vi katter måste gå till stickisen följer han alltid med som stöd åt både oss och matte (i torsdags hade han glömt sina allergenimeduciner men satt ändå där bland tjugo katter och skällisar och väntade i över en timme innan vi fick komma in). Vi har förstått att det kanske inte är så många 15-åringar som är så här.


Lillhusses "huvudjulklapp" till matte var det här och det gjorde matte väldigt rörd att hon har fått en så empatisk och fin unge:


"Varsågod mamma
Här får du ett bevis på att jag ska sätta in 50 kr på Snuffefonden"


Visst var det en mysig present!
Ser ni att det i hörnet är Snuffe som inte var så duktig på att stava som säger:


Tak föj pengarna, Nu kann jag hjäpla ännu fler kattkompisar


Vi önskar att alla hade en lillhusse som vår! ♥♥♥

Dock kunde han gott leka lite mer med oss! ;)

8 kommentarer:

  1. Alice15:35

    Åh vilken snäll lillhusse ni har! Vi jamar instämmande att han har ett hjärta av guld! Du och Frank har uppfostrat honom väl, Ja Lurrvas har ju inte hunnit vara med så länge än.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. Jam, en sån fin lillhusse! Injamar med Alice, ni har fostrat honom väl!

    Nosgos

    SvaraRadera
  3. Vad ska man jama?
    Underbara Lillhusse!!!
    Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Åh, va fint! Man blir alldeles tårögd kompisar! Önskar vi också hade en lillhusse.. Som tur är så har vi vår käre mamma i alla fall :)

    Nospuss

    SvaraRadera
  5. En jamarns snill lillhusse ni har !!!
    Min husse är ganska snill han med , han måste oxå äta allergimeddusiner för att jag ska kunna bo här och det är jag jamarns glad för att han gör :)

    SvaraRadera
  6. Er lillhusse är toppen! Vilken omtanke med den julklappen! *sniff* Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Det kallar jag verkligen julklapp! Jag tror er lillhusse har fått någon sorts katthjärta, jag! NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  8. Anonym06:16

    Oj vilken snäll och fin lillhusse ni har. Tänk så mycket bättre världen skulle vara, om det fanns fler som honom.

    SvaraRadera