torsdag 8 december 2011

Tassarbete

Idag har jag och Frank gått i skift för att kurra för och tassera mattes panna, huvudvärk igen... Lurrvar har hjälpt till genom att busa för att hålla matte på gott humör!

För övrigt har jag fräst och slagit Lurrvar eftersom han hoppade på mig igen... Frank och Lurrvar håller på så här varenda sekund som Frank är vaken.
Hanar, suck... :/




Och så har jag tänkt på att Max och Måns kattenterade mitt höga bloggtempo, kanske att ni inte ens hinner läsa alla mina inlägg? Jag får nog ta och tassa ner mig lite...

Ni får läsa inlägget jag skrev i förrgår en gång till!  ;)  Där har ni inte jamat ett dugg vad ni tyckte.

Och om ni undrar vad det är för sång som hörs i bakgrunden i varenda film som matte spelar in med oss så är det den här:





Matte hörde den när hon var i Polen och tyckte först den var konstig, men eftersom den var en stor hit där så spelades den hela tiden och till slut insåg matte att det var en riktigt jamarbra låt! Gissa om vi också tycker det... :(

9 kommentarer:

  1. Killar ÄR busiga *fniss*
    Gullig film på dem i alla fall!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Anonym18:06

    Älskar dina inlägg, ju fler desto bättre! Xantippa

    SvaraRadera
  3. Vi tycker definitivt inte att du bloggar för ofta! Det är jättekul att läsa dina inlägg... vi tittar gärna in här flera gånger om dagen, eftersom vi är hemma och matte brukar ha datorn på (när hon inte sitter vid den, jobbar den för sig själv med olika forskningsprojekt om att bota sjukdomar som malaria, AIDS m.m.)

    Förresten hälsar matte att musikvideon var häftig - både musiken, texten och själva filmen!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  4. Så bra att ni tar tass om matte. Vi tycker det är kul med alla inlägg men hinner inte kattentera alla-men vi läser dem så klart! Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Smulan och Amanda:
    Killar är BRÅKIGA! ;) Speciellt Lurrvar! Har fått lov att fräsa till med bakåtlagda öron nu på kvällen!

    Xantippa:
    Åh, så kul med en ny kattenterare!! Välkommen hit! ♥
    Då fortsätter jag i min takt! :D

    Imma:
    Vad roligt att höra av dig Imma! ♥
    Visst är det en bra video och låt säger matte. LÅten blev ännu bättre när matte kom hem från POlen och kunde läsa texten!
    Jag tycker att den är sådär... Jag kan liksom inte riktigt relatera till texten, Franks och mitt förhållande är ju bättre än nånsin!

    SvaraRadera
  6. Anonym19:55

    Matte och jag läser din blogg varje dag, men vi är dåliga på att kattenterna. Men vi tycker du skriver jamarbra.
    Spännande brottningsmatch mellan Frank och Lurrvar! Så synd om din matte som har ont i huvudet, tur att hon har er som kan tassera hennes panna. Hoppas hon kryar på sig snart. Nosbuff från Smulan och matte Ingalill

    SvaraRadera
  7. Alice21:17

    Att busbrottas är jamarkul tycker jag, jag gör det ofta med både småkillarna och med Wilma. Småkillarna brottas mest hela tiden med varandra, när de inte sover eller hittar på hyss... De försöker med Wilma också ibland, men då åker de på en tass direkt.
    Vi skickar över lite kurrterapi och spinnhealing till matte.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  8. Bra att ni tar tass om matte när hon inte mår bra. Vi försöker hinna läsa alla inlägg, men hinner inte alltid kommentera. Det är mycket att göra på katthemmet, som du vet.

    SvaraRadera
  9. Dui och Deco:
    Man kan ju så klart inte kattentera allting! ;)

    Smulan och Ingalill:
    Så kul att ni kattenterar! :)
    Matte är bättre idag, men då är hon sur istället för att hon bästa kompisen som skulle komma blev sjuk... Vi katter har ett hårt jobb! ;)

    Alice:
    Spinnhealingen verkar hjälpt, matte är bättee idag, tack för hjälpen!
    Jaså är du också med och brottas, vad kul. Lurrvar försöker med mig, men då kan ju min prinsesskrona komma på sned! ;)

    Kattson:
    Tänk Dina att du har fått en husse! ♥
    Nej, jag förstår att du inte hinner kattentera, du har ju blogghjälpen att sköta och det förstår man ju att det tar tid!! ;)

    SvaraRadera