måndag 5 december 2011

Får jag presentera:

Mitt prinsesstorn! :D Det har ni inte träffat på tidigare.

Det är ju som så att eftersom jag är en prinsessa så måste jag ha ett torn, det säger ju sig självt! Matte bad sin husse (katthataren), som är ganska tassig att ordna ett prinsesstorn och här har han gjort det!

Jag och Katthataren testar tornet för första gången!


Som ni ser så passar det ju mig alldeles perfekt, rosa som det är! Innerst inne är jag en rosa liten katt, jag är världens snällaste även om jag här på bloggen försöker vara lite tuff. Jag är romantisk och vill alltid vara nära min Frank, slår han mig eller biter mig i svans/öron förlåter jag alltid på en gång och häller nån upp godis låter jag alltid de andra ta före mig, t.o.m lillfjanten. Matte och lillhusse tycker att jag ska ta för mig mer IRL som de säger att det heter, men jag tar igen det här på bloggen där jag får bestämma själv. Så om ni tycker att jag låter tuff så är det bara på låtsas! ;)


Hallåjam! Nu ska jag demonstrera mitt torn!



Man kan stå på bakbenen och klösa jamarmycket på den långa pinnen!

Matte har fått byta tyget på klöspinnen flera gånger för att det bara är tussar kvar, det är sååå klösvänligt *kurr* Man kan verkligen sträcka på sig och klösa och det är så skönt!
Min specialitet är att komma jamarfort och så springer jag upp på den långa klöspinnen till översta hyllan! Det blir alltid matte och lillhusse imponerade av! *pfft* Enkelt för en katt!  ;)


Man kan hänga och leka med klöspinnen!

Man kan sova tryggt och gott i mitt torn!


Man kan ha Frank på hyllan under så att man är nära honom!


Till en början lät jag faktiskt inte Frank vara i mitt torn, då tassade jag till honom. Han har ju så mycket andra ställen han kan ligga på, fåtöljen, sängen och fönsterbrädan t.ex. Men numera gör det inget om han är i mitt torn.

Dock har det börjat komma främmande element och intar tornet och DET är INTE okej! Jag jamade åt matte att ta fram en bild på inkräktaren i tornet, men helt plötsligt kan hon inte hitta nån. Jag känner tydligt att det främmande elementet har varit inne i datorn och undanröjt bevis!

11 kommentarer:

  1. Men snälla Linnsen, kan du inte vara liiite snäll mot Lurrvar?
    Han vill ju så gärna gosa med dig och Frank och ligga i tornet på en endaste ledig hylla.
    Du kan ju inte ligga på mer än en hylla i taget.
    Den nedersta kunde han få låna ibland och ligga på.

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Smulan och Amanda:
    Hur kunde ni veta att det var lillfjanten?! ;)
    Men jag TYCKER INTE OM honom!! Han drar i min svans och hoppar på mig, härom dagen när jag hade ställt mig i bästa bajsställning med svansen utanför började han dra i den!! :O
    TYCKER INTE OM!!! :(

    Jag kan VISST ligga på alla hyllor, jag har en tass på varje hylla och svansen snurrar jag om klöspinnen! Så det så! :D

    SvaraRadera
  3. Anonym18:18

    Jamarns vilken fin bild på dig där du ligger i tornet. *blink* Sen förstår vi ju att du är en snäll kisse under den tuffa pälsen. Jag är likadan själv, fast skvallra inte.

    SvaraRadera
  4. Sippo:
    Tack snälla du! *kurrr*
    Man måste vara tuff i den här världen, i allafall låtsas vara det! Jag lovar att inte skvallra om inte du gör det heller! ;) *kurrr*

    SvaraRadera
  5. Åh va fint! Inspirerande helt klart!
    Himla glad för din skull :-)

    Kramiz och Tass

    SvaraRadera
  6. Vilket fint torn du har! Förstår att du är nöjd med det.Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Alice21:53

    Jamarfint torn du har! Men vi tror nog allt att du gillar Lurrvar - bara lite då.... *fnissjam*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  8. Vicket fint torn!!! Och det passar dig pricksis!! Fast, Katthataren kan ju inte vara 100% katthatare om han bygger ett torn till dig... lillies föräldrar är inte heller några jamarstora kattälskare, men de ändrade sig när vår Drottning Malin räddade livet på lillie när det brann i teven, när hon sov. (Och att hon höll koll på hennes blodsockernivå tyckte de också var stiligt.) Jag - Maurice - är ju så himla trevlig, att de inte kan låta bli utan att tycka om mig. Och vem gillar inte en Kajsa??!!

    nosgos å torniga gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  9. Kattmamman:
    Tack snälla! ♥

    Dui och Deco:
    Visst är det jamarfint mitt torn!
    Gosbuff

    Alice:
    Nu tycker jag att ni är envisa, jag tycker inte ALLS om honom! Men ett fint torn har jag! :D
    Buff

    Maurice och Kajsa:
    Vad ni är söta! Och tänk vilken tur att drottning Malin räddade eran lillie! Hoppas att hon fick riktigt mycket torsktårta efter det! :D
    Jag tror att katthataren fogade sig eftersom matte bad så snällt! ;)
    Fast vi har bott hos matte i hela tre år har katthataren fortfarande ingen aning om vem som är vem av oss, för vi är ju faktiskt inte speciellt lika. Det visar väl hans intresse.... ;)

    SvaraRadera
  10. Wow stiligt. Passande en liten snäll Prinsessa. Katthatare behöver man inte vara för att inte komma ihåg namn. Har en kompis sedan Måååååånga år tillbaka som inte kommer ihåg vad våra katter heter utom då Signe Ledström som vi döpte efter hennes gamla moster.Kul för henne nja? Vad hade du fått heta om Katthataren skulle kommit ihåg ditt namn?
    Nalle

    SvaraRadera
  11. Nalle:
    ♥ Jag är en jamarsnäll prinsessa!
    Matte säger att för att katthataren skulle komma ihåg vad jag heter så skulle jag nog få lov att heta nåt som "snål" eller "Lidl" eller "husrenovering" eller nåt... ;)

    SvaraRadera