söndag 27 november 2011

1:a advent

Idag är det 1:a advent och det vet jag inte alls vad det innebär, jag har bara koll på Kattens Dag och att jag tycker att den har blivit alldeles för dåligt firad här hemma! Mera gos och kurr, tack!!

Idag ska jag filmbomba er, alla filmer innehåller irriterande nog en liten grå katt...


Matte har äntligen lyckats filma Lurrvar när han pratar, att hon pratade med honom på filmen ansåg hon vara priset hon fick betala... ;)




Här har vi Lurrvar när han leker!





Här är matte faktiskt inte säker på om vi leker eller bråkar... Matte hade stängt dörren för att jag skulle få leka i fred och då kom den lille fjanten och började härja på utsidan med ett snöre som hänger där och in skulle han ju så klart också...





I sista filmen ligger jag i godan ro i byrålådan när det lilla monstret så klart ska störa...





Just nu ligger vi så här och jag har just fräst åt honom för sjuttioelfte gången idag... Men han är ju efter mig hela tiden... :(

Tycker ni att jag ser nöjd ut?! :(


Matte säger att hon inte vet hur vi ska göra med allt det här, ska Frank unnas att få en kul lekkompis och jag någon som jag måste fräsa åt för att han hoppar på mig hela tiden eller ska Frank tas ifrån lekkompisen och jag få lugn och ro igen???

7 kommentarer:

  1. Åh, det är som att se Frasse i ungdomens dagar... Blir vemodig... ack så fort åren tassar förbi!
    Hoppas ni har en riktigt mysig adventshelg!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  2. Mysiga filmer...
    Behåll "fjanten" han är jättesöt.
    Prinsessan Linnsen vänjer sig väl så småningom. Så länge hon "bara" fräser åt honom, är det väl ingen fara. Han vill så gärna att hon ska tycka om honom, tror vi...

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Tycker nog allt att den där söta Lurrvas ska få stanna hos er Linnsen !!

    SvaraRadera
  4. Gunilla och Frasse:
    Vad roligt att ni kom och hälsade på! :D
    Var du lika busig när du var liten Frasse? Jag tror att du var jättesöt då!
    Matte och lillhusse ska dricka glögg och titta på film nu, vi myser i lillhusses säng! :D
    Kram och nosbuff

    Smulan och Amanda:
    Ja, matte tycker ju också att han är så söt! Men hon vill ju inte att jag ska må dåligt av honom, men å andra sidan är det ju så kul att Frank och han leker... Matte tror också att han jättegärna vill vara med mig, men det fräser jag åt!

    Kjelle Snygging *rodnar om nosen*
    Vi ska fundera på saken, men han har ju bott här i två månader nu och matte tycker att jag borde antingen vänja mig eller inse att lillfjanten är kul! Blääää...

    SvaraRadera
  5. Anonym18:18

    Jag tror Lurrvar är lite intresserad av dig. *blink*
    Vad menade förresten matte med att "inte hoppa upp på bordet"? Det får vi göra här hemma.

    SvaraRadera
  6. Anonym18:56

    en sån liten retsticka han är, Lurrvar. Men väldigt söt. Jag tror också att han väldigt gärna vill vara med dig, kan du inte försöka leka lite med honom ibland så kanske han lugnar ner sig lite? nosbuff från Smulan W

    SvaraRadera
  7. Sippo:
    Matte och lillhusse säger att vi inte får vara på bordet, men samtidigt har de ställt vår sallad i fönstret så att man måste gå över bordet eller stå på det när man äter, tvåbeningar va?!? ;)
    Och dessutom är vi på både bord och spis och diskbänk när ingen ser!!!

    Smulan W:
    Så roligt att du kattenterar Smulan! :D
    Visst ÄR han retsam?! Jag märker tydligt att han vill umgås, men varför måste han hoppa på mig hela tiden??? Man leker ju genom att springa och sånt... :/ Han verkar liksom inte uppfostrad!

    SvaraRadera