tisdag 29 november 2011

Jobbat hårt!



Frank blixtrade på mig idag när jag satt och bloggade, ni ser att jag ser väldigt kattcentrerad ut!

Ikväll var det nära att Frank och jag hoppade från balkongen, vi fick nämligen JÄTTELITE kvällsmat!! Bara lite nötfärs till alla tre katterna och jag hade inte ens lust att äta när det var så ynkligt lite...
Så Frank och jag tog borsten och våra leksaker och la i en liten kattong och gjorde oss beredda att hoppa när lillhusse ropade att det bara hade varit förrätten och NU var det kvällsmat. Tänk om vi hade hunnit hoppa!! *ryser* Vi hade missat kvällsmat och gos och lek och borstning...

Efter det var jag så nöjd att jag hjälpte lillhusse med hans spanska, han har prov så han måste jobba jättehårt den här veckan. Här på bilden förhör jag honom samtidigt som jag kollar Kattoskopet över hur kärleken ska bli i december, det känns bra att veta i förväg om Frank och jag skulle bli osams och sånt.


Lillhusse med un gata!
Kattflicka för er som inte läst spanska med lillhusse ;)

9 kommentarer:

  1. Så bra att det blev ordentligt med mat! Vad du är duktig som hjälper husse med spanskan.Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Gulligt av dig att hjälpa lillhusse med läxorna. Nu kommer han att klara provet galant!
    Inte ska du bli osams med gulliga Frank heller...
    Det finns väl ingen anledning till det, han flirtar väl inte med andra kattflickor *frågar tyst*

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att ni inte hade hunnit hoppa ut från balkongen !!

    SvaraRadera
  4. Alice21:01

    Vilken tur att det bara var förrätten så ni slapp rymma! Det är bara mörkt, kallt och otäckt därute på egen tass utan tvåbeningar att gå hem till.
    Vad snäll du är som hjälper lillhusse med läxorna, du skall se att provet kommer gå jamarbra med din tassistans.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Tänk vilken tur för lillhusse att han får hjälp med pluggandet! Vi är alldeles säkra på, att man läser extra effektivt med en söt misse ovanpå böckerna. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Hej Linnsen & gänget! Jag röstar varje dag på Frank och nu är det ju så jamarns spännande så det är inte klokt! Varje dag röstar jag på 37 bilder och blir ganska trött i tassen. Hoppas att någon av oss bloggkattkollegor har tur i tassarna! ♥
    NosPuss Wíkki

    SvaraRadera
  7. Vilken tur att ni inte hoppade från balkongen. :) Så snäll du är som hjälper lillhusse med läxorna. Vad skulle väl 2-beningarna göra utan oss?

    SvaraRadera
  8. Dui och Deco:
    Tänk om vi bara hade fått den lilla köttfärsen... Jag är jätteduktig på spanska, un gato!

    Smulan och Amanda:
    Som tur är för mig så finns det ju inga fler kattflickor här, men jag såg nog allt att han tittade på flera honor på mitt party... *suckar sorgset* Matte säger att hon aldrig skulle ta hit en kattflicka just av den anledningen som du skrev.

    Kjelle:
    Visst var det tur, tänk aldrig mer få bli borstad *morrar upprört*

    Alice:
    Jag är säker på att jag är en stor hjälp för lillhusse, om han bara kattcentrerade sig lite mer. Men vi jobbar vidare med spanskan! :)

    Station-skatterna:
    Lillhusse satt där och drömskt påpekade hur söt jag var och det höll jag ju med om, så sen struntade vi i spanskan, det var ju mycket viktigare att klia mig! ;)

    Wikki:
    Vad bra att du också röstar på oss alla! Det är verkligt jättespännande, och som tur är är det ju flera dagar kvar så toppen hinner fyllas av bloggkatter!! Idag orkade jag inte klicka på fler skällisar och kaniner så jag lät matte ta över och då fick hon äntligen klicka på en katt! Eller un gato som jag och lillhusse tränar på att säga! ;)
    Nosbuffar
    Linnsen, Frank och Lurrvar

    SvaraRadera
  9. Skrutten och Skorpan:
    Vi här hemma är helt säkra på att tvåbeningarna aldrig skulle klara sig utan oss! :D
    Nosbuff

    SvaraRadera