lördag 12 november 2011

Frank jamar!


Hejsan, det är Frank här!
Frugan är ju alltid upptagen med den här bloggen, men idag vill jag jama nåt som JAG tycker är intressant!

Ni vet ju att jag tycker om fingrar, det har frugan berättat. Det är ju inte så att jag bits utan anledning, det vore ju hemskt, men om nån exempelvis sätter fingret framför munnen, då HAR jag ju en anledning att bita, eller hur?! Människor brukar ju hålla fram fingret för att man ska nosa på dem, men jag ser det som en inbjudan att smaka lite på tvåbeningen.

Matte brukar varna tvåbeningar som kommer hit att jag bits, men det tycker jag är orättvist för jag är ju inte en elak katt, matte säger att jag är en gosenalle så jag tror att hon säger att jag bits bara för att få ha mig för sig själv! Mattes kullsyskon Moster Linn, hon som heter nästan samma som frugan heter egentligen, hon är jätterädd att jag ska bita henne och vågar knappt klappa mig bara för att matte har varnat. Mattes matte däremot, hon går emot strömmen och vågar, henne brukar jag passa på att bita, men hon har insett att jag inte bits så hårt. En av lillhusses kompisar brukade jag faktiskt både bita och fräsa åt och han är så dum att han inte lär sig utan gör om det, och då bits jag ju så klart, hårt!


Vill du ha fingret/svansen i min mun??

Matte har tränat mig. I början när jag flyttade hit och medan jag bodde på katthemmet, då visste jag ju inte att man inte fick bitas och då bet jag hårt och plötsligt. Hon skrek då "AJ" så högt att öronpälsen krullade sig och föll av, vilket naturligtvis gjorde mig livrädd!  :O Dessutom brukade hon putta ner mig, om jag inte föll av i skräck, och det tyckte jag inte om... Så sedan dess kan man säga att både matte och jag har lärt oss: jag att inte bita riktigt så hårt och matte att ha reflexerna på när hon gosar med mig!

Det konstiga är att lillhusse har jag nästan aldrig bitit! Det är lillhusse stolt över. Husse har jag också bitit flera gånger under åren, honom bet jag ju dessutom i stortån första gången vi träffades och han tycker ju om mig ändå! ;)

Numera bits jag mest om nån gör nåt som jag inte gillar, ibland gillar jag att bli kliad på magen och ibland gör jag det inte, det gäller alltså för tvåbeningarna att veta NÄR jag vill bli kliad! Jag signalerar det inte alltid så tydligt, man måste ju få en chans att bitas! Matte brukar ju borsta mig och det tycker jag inte om, så efter ett lagom tag brukar jag blixtsnabbt vända mig om och hugga! Sen börjar jag rulla, försök att borsta då!

Hmm, ett annat tillfälle som jag alltid tar är på mornarna. Vi katter brukar ju stiga upp runt klockan fyra, då hoppar jag upp och väcker matte, lägger mig tillrätta på henne och gosar. Ibland har dock matte otur, hon somnar om. Gissa vad jag brukar göra då!!!! Tyvärr är hon inte alltid på så gott humör efter det...  :/

Nu till den mycket intressanta frågan jag har, vilket finger skulle ni bita i av dessa två???



Vilket tycker ni ser tuggvänligast ut? Det vänstra eller det högra???



5 kommentarer:

  1. Anonym18:59

    Jag är precis likadan. Husse har försökt få mig att sluta bita i jättemånga år, men jag lyssnar inte på honom. För precis som du jamar, man gör det ju inte för man är elak.

    SvaraRadera
  2. Sippo: Åh, så intressant en bitarkollega!! Nej, man biter så klart för att det är roligt/gott! Jag är en snäll katt! Vilket finger tycker du är bäst att bita i? Brukar du bita Tindra?

    MVT
    Frank

    SvaraRadera
  3. Alice20:57

    Jag var en riktig skyggis när jag kom till Södertälje katthem och hade inte gosat så jättemycket när jag kom hem till matte, så jag är inte nån gosveteran. Men jag tycker jamarmycket om att gosa och lägger mig gärna i mattes knä. Men ibland när det blir så där extra jamargosigt så vet jag inte riktigt vart jag skall ta vägen och då kan jag bita matte, oftast inte så hårt men det har blivit det också ett par gånger. Då väntar matte en stund så jag lugnar mig innan vi gosar vidare.
    Mattes förra katt Oscar älskade att tugga på fingrar när han gosade. Han gnagde bara försiktigt så det gjorde aldrig ont och tummarna var favoriterna, helst när matte hade långa naglar.
    Min kompis Wilma nafsar gärna på matte när hon gosar också, men inte bara på fingrarna utan gärna på armarna också... :)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Men visst behöver man nafsa lite ibland,d et gör vi båda två. Jag, Dui i fingrarna mest när vi busar och jag, Deco lite här och där på matte när vi gosar! Vi tror att högerfingret är bäst! Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Alice och Dui och Deco:
    Så intressant att höra om hur ni bits, jag blir verkligt inspirerad nu! Känner att jag absolut måste få tugga på nåt!! D&D: högerfingret är ju lillhusses, det är inte alls så gott som mattes!! ;)
    MVT
    Frank

    SvaraRadera