torsdag 10 november 2011

Jag är jamarsur!

Jamararg, jamarsur, ja det är jag!!

Titta på de här bilderna:




Man kan ju inte annat än se på bilderna att de här söta katterna hör ihop!
Visst jamar ni med mina vänner?!?




Titta nu på dessa bilder och finn ett jamarstort fel:





Det syns jamartydligt att det är en katt för mycket!!! :O En katt ska bort och det är en pytteliten fjantig en!

Överallt är den lille grå tussen, och hela tiden ska han vara med. Dessutom har han gjort att både matte och Frank är förrädare. Dumma Frank som förut bara har behövt ägna sig åt viktiga saker som att gosa med mig, äta och sova, han LEKER nu med grå fjanten!!! Runt far de i lägenheten, det gäller att sitta högt annars blir man nedsprungen... Så ska ju Frank leka med MIG! :O

Och den lilla dumma fjanten hoppar på mig också, när jag minsta anar det har jag en grå fjant som slår till mig, tar mitt godis eller t.o.m dricker upp min mjölk som matte just har serverat mig! Plötsligt står han bara bredvid och tränger undan mig och så slurpar han i sig MIN mjölk. Visst är det jamarhemskt! I mitt eget hem!

Någon frågade matte om jag hade moderskänslor för fjanten, om det säger jag bara *FRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄS*

Min matte, som är just MIN, hon fjantar för den där lille. Han har hittills haft sån hyfs att han har hållit sig undan från MINA sängar, men nu har han börjat vara där också och matte blir jätteglad! Igår kväll hoppade han upp i sängen och var t.o.m. framme och satte sig vid MIN kudde och lät sig bli klappad. Matte pratade med sin allra mjukaste och gosigaste röst så klart, sen la han sig och sov längst ner i MIN mattes säng! Jag fick minsann ligga i fåtöljen... i och för sig ville jag inte ligga i sängen just då, men ÄNDÅ!  :O

Jag kan inte förstå varför matte skulle ta hem den grå fjanten, vi hade det ju så bra Frank och jag. Matte var ju orolig för mig att jag hade tråkigt när Frank bara sover, men se nu hur det blev, Frank leker och jag är ensam!! Tvåbeningar tänker för mycket! Jag tycker att han kan flytta ut på balkongen! Jag ska gärna låna honom mitt prickiga tält, det är jättefint och har fodrat pälsigt golv så han slipper frysa! Där kan han bo! :D


Mitt fina tält som jag är snäll och lånar ut!

5 kommentarer:

  1. Anonym15:02

    Ibland måste man sätta ner tassen och fräsa ifrån. Be matte om att skaffa en katt till, då blir ni ju två par. *blink*

    SvaraRadera
  2. Aj då, det där låter lite problematiskt. Klart att det vore bättre på ett sätt om den där ulltussen bodde på balkongen, men jag tycker du ska säga till matte att hon gosa minst lika mycket med dig som med ulltussen. Då tror jag att du fortare accepterar honom/henne.

    SvaraRadera
  3. Så jobbigt! Du tror inte att det går att vara tre att busa och gosa eller att turas om? Frank är ju ändå din Frank även om han busar lite med lillkillen. Matte får nog se till att gosa extra med dig. Tröstbuff

    SvaraRadera
  4. Alice20:41

    Fnissjam, precis så där jamar min kompis Wilma om småbrorsorna Mårrgan och Bosse som flyttade hit i somras. Jag gillar dem jamarmycket precis som din Frank. Men jag tror att du precis som Wilma kommer gilla nykomlingen så småningom. Man ser på Wilma att hon börjar gilla dem mer och mer och vill gärna vara med och kika vad dem gör och hon kan sova en meter ifrån dem utan problem, men hon är på tok för envis för att erkänna att dem är ganska ok... :)
    Du får se till att matte gosar lite extra med dig och passa på att gosa med Frank när du kan, så lovar jag att det blir bättre om ett tag.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Sippo:
    Jag skulle aldrig våga säga åt matte att ta hem en katt till, tänk om det kommer en ännu värre?!? :O

    Kattson:
    Jag ska genast säga åt matte att Lurrvar ska flytta ut på balkongen och att hon ska gosa mer med mig, var det inte det du sa?? ;)

    Dui och Deco:
    Jag ska be om extragos och godis nu och hälsa från er! :)

    Alice:
    TROR du verkligen att det blir bättre? LOVAR du?? Okej, jag ska försöka lita på dig, du har ju TVÅ minibusar hemma!! :O

    SvaraRadera