torsdag 17 november 2011

Räknar och analyserar

Idag sitter jag fullt upptagen med att analysera svaren i min kattistiska undersökning. Jag hoppas att kunna berätta för er om "Katters doft" under kvällen eller morgondagen. Undersökningen måste ju prövas först så att jag får min doktorshatt!

Sörpingskatterna Max och Måns har visat en film när de bråkar, nu tänkte jag visa en film som matte tog i våras.

Det var så att jag låg i lugn och ro på min balkongstol och solade. Men så kom Frank...
När han har tråkigt har han fått för sig att det är lämpligt att reta upp mig och jaga bort mig från där jag ligger. Eftersom jag inte tycker om att bråka så brukar jag ge mig och flytta på mig, men den här gången... då förvandlades jag till CATWOMAN!!! :D





Såg ni mina öron och klor?!?  ;)

Efteråt skulle ju såklart Frank förklara att han var oskyldig och att det i själva verket var jag som hade hoppat på honom, lyssna på honom! Patetiskt va?!?  :O





Snacka om att försöka jama ifrån sig!  :D
Matte lovar dock att vara tyst i fortsättningen när hon filmar... ;)

Jag har funnit en fördel med lillfjanten!! Nu kan ju Frank bråka med honom istället!!! Dessutom så tröttar lillfjanten ut Frank så han orkar inte bråka så mycket... ;)

Nu fortsätter jag kattalysera!

10 kommentarer:

  1. Hörde allt hur Frank försökte skylla från sig. Fast det hade han inget för.

    Nosgos

    SvaraRadera
  2. Anonym16:46

    Men jamarns så ilsken du såg ut. Stackars Frank måste ju blivit chockskadad.
    Stackars Frank, alla är emot honom. Fast jag vet vad du genomgår kompis, jag bor själv med en kattfröken.

    SvaraRadera
  3. Vi ser fram emot reslutatet av undersökningen. Typiskt killar att retas och sedan skylla ifrån sig, men vänta nu vi är ju killar, så det kan vi ju inte säga egentligen, men det gör vi i alla fall.

    SvaraRadera
  4. hahahahaha vilka bortförklaringar Frank kom med!!
    nosgos å försvarsgottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  5. Ojojoj....Linnsen hade ju nästan inga öron alls...så hon måste ha varit super-duper-arg på Frank. Men, kille som jag är, så står jag ju bakom Frans ursäkter, det hördes ju lång väg, att det var hans som egentligen var oskyldig. Men, men...tjejer ska ju alltid förvränga saker och ting.
    Tjing från Vännen i Vivalla

    SvaraRadera
  6. Jisses Linnsen du såg ju ut som en sån där Scottish fold på filmen med dina nedvikta öron !!
    Jag ycker nog allt att Frank´s bortjamningar var minst sagt dåliga !!

    SvaraRadera
  7. Alice21:57

    Oj, där satte du verkligen Frank på plats! Vi hörde också hans bortförklaringar efteråt, men till hans försvar måste vi jama att han lät faktiskt ångerfull. Hoppas du förlät honom snabbt. Matte tyckte han bara var söt när han jamade, men hon förstod ju inget heller...
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  8. Nu tycker vi matte är liiite partisk!
    Vi tror nog att Linnsen hade jamat en massa oförkämdheter innan.
    Det är inte ens fel att två bråkar, brukar husse jama.
    Men snygg tassföring hade Linnsen i alla fall.
    Nosbuff

    SvaraRadera
  9. Mjau, inte lätt att medla mellan två sådana vinnartyper! En härlig catfight var det i alla fall, och må bäste katt vinna - och det blev ju du Linnsen, den här gången :-) Jamar med Alice, han var allt lite moloken efteråt, den gode Frank :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
  10. Nea:
    Nix, det hade han inget för! :)

    Sippo:
    Nog borde han ha blivit rädd tycker man! Fast jag är inte emot min Frank, jag kurrar ju honom mest av alla! Han var bara dum just då!

    Skrutten o Skorpan:
    Hmmm, killar som håller med en tjej... ;)

    Maurice o Kajsa:
    Visst försökte han försvara sig! *mumsar gottisar*

    Brittmari: Pyttsan, ni killar ska då alltid hålla ihop!

    Kjelle: Visst såg jag otäck ut! FRank får komma på bättre förklaringar nästa gång han vill slåss!

    Alice: Jo, jag förlät honom fort, jag är inte långsint, bara när matte/lillhusse reser bort. Hälsa matte att Frank ÄR söt! ♥

    Max o Måns:
    Matte hälsar att hon var VÄLDIGT partisk på filmen! För i det här fallet hade faktiskt inte Linnsen varit dum innan utan hon låg på balkongen och Frank kom och hoppade upp och skulle ta stolen. Matte vill också hälsa att Frank är en gosenalle, utom när han bråkar! ♥

    Frasse:
    Matte var glad att hon lyckades filma det, hon har aldrig fångat nåt bråk på film förut. Matte tror att Frank var ledsen efteråt, jag förlät honom snabbt iallafall!

    SvaraRadera