tisdag 22 november 2011

Kan ni tänka er?

När matte såg att jag lagt ut en bild på lillhusses matta på min blogg kände hon sig tvungen att sugmonstra den!! Vi som hade jobbat så med att kattifiera den...

Men som ni ser har jag satt min kattistent Lurrvar på att börja om arbetet! Just nu ligger han dock och suger på fransarna... Kattungar alltså! ;)




Min Frank och jag har gosat och jag har blivit borstad *kurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr*, Frank däremot blev arg och ville bitas och då är det bäst att hålla sig undan!

Matte skrev en gång på sin Catbook att hon känner sig rik när hinken med kattmat är full och det dessutom står två nya påsar kattsand i garderoben. Nu står det visserligen en påse kattsand där, men mathinken ser ut så här... :(
Mjau... jau... au... Det ekar otäckt i hinken matte!! :O

Matte känner sig inte alls bra alltså... För att dryga ut det hela lite så fick vi av en annan sorts mat som vi hade hemma, det var bara det att Frank hrm... Jag menar NÅN fick ont i magen av det, han vill nog inte bli utlämnad så på bloggen... Matte iallafall, vars nos är värre än en spårhund, kände redan när hon kom UTANFÖR ytterdörren att "här luktar det kattskit"! Och man kan väl säga att lådan nog måste skuras idag... Jag ska inte ge er mer detaljer! Stackars Frank... Oops!



10 kommentarer:

  1. Vi håller med om det där med full mathink och flera påsar kattsand ÄR rikedom!
    Vår mattunna är ganska full och förutom den påbörjade kattsands-påsen i badrummet finns det två till i friggen.
    Stackars NÅN, som fick ont i magen... Vi hoppas att er mathink blir påfylld med rätt mat snart.

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Anonym15:35

    Tomma mathinkar är inget kul alls.
    Det var ju verkligen besvärligt för stackars Frank att han blev dålig i magen. Sånt är verkligen inte kul för en katt. *suckar*

    SvaraRadera
  3. Anonym16:11

    Här köper dom kattsand i stora säckar.Sen har dom alltid ett lager med kattmat o torrisar o godisar.Så jag behöver inte svälta.Matte tvättar min låda varannan dag o tar bort stinkbomber så fort hon hör att jag är där.Hon säger att jag krafsar på ett speciellt sätt när jag har gjort bomber!! =) /Kidi

    SvaraRadera
  4. Smulan och Amanda:
    Vad skönt för er att ha full mattunna, då kan man känna sig trygg! Vi hoppas att matte har råd att fylla vår tunna snart!
    NÅN verkar vara bättre nu, han har inte varit på kattlådan nåt mer. :)

    Sippo:
    Tomma mattunnor ekar otäckt! Fulla mattunnor ekar bara i mattes plånbok! ;) *matte ryser*
    Hon ska försöka skramla ihop till en ny 10 kilos säck nu...

    Kidi:
    Vad roligt att du har kommenterat!! :D
    Vi behöver oftast inte heller svälta, men nu sammanföll den tomma mathinken med mattes tomma plånbok, så vi kan säga att vi sympatisvälter med tvåbeningarna, skillnaden är ju att vi så klart är mycket hungrigare! Och ändå har vi blötfoder kvar!! ;)
    Tvättar din matte din låda varannan dag!! :O DET var service det! :) LILLHUSSE! Du ska tvätta lådan varannan dag i fortsättningen!!! :D

    SvaraRadera
  5. stackars Frank öhhhh okända katt! Och hoppas att tunnan fylls på snart. Annars får matte säga till oss.
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  6. Maurice o Kajsa:
    Han.. nån verkar må bättre nu! Matte ska räkna över finanserna och se om det räcker till ny kattmat... :/

    SvaraRadera
  7. Ser så mysigt ut när ni gosar med varandra. Stackars Frank, hoppas att det går över fort. Såg oroväckande ut i matburken..Nosbuff

    SvaraRadera
  8. Stackars er som har en så tom tunna. Hoppas mattes finanser räcker till lite mera mat. Synd om "någon", dålig mage är aldrig roligt.

    SvaraRadera
  9. Uschdå, vi sänder våra tankar till er och hoppas att ni kommer få annan mat så snart som möjligt. Kramiz och Tass

    SvaraRadera
  10. Dui och Deco:
    Vi har det jättekurrigt! ♥ Som tur är verkar han bättre nu! Mattunnan är förskräcklig tom... :/
    Utsvulten buff tillbaka

    Skrutten och Skorpan:
    Matte säger att det var alldeles förfärligt mycket räkningar den här månaden, det värsta hon varit med om. Jag vet inte riktigt vad räkningar är, men jag vet att matte förvandlas till en fräsekatta, precis som Maurices och Kajsas matte gör, när hon betalar...
    Matte säger att hon ska leta på pengar nånstans! :)

    Kattmamman:
    Den sista matskvätten räcker idag, så vi hoppas att matte har löst allt tills imorgon!
    Tack för era tankar!
    Kram och buff ♥

    SvaraRadera