måndag 21 november 2011

Berömda skivomslag

Jag såg en himla intressant sida med skivomslag som jag tyckte var bra, så jag bad matte att leta på kopieskivorna för att jämföra. Titta här:

Här har vi skivan "Cuteness on the Edge of Meow"



Här är artisten Bob Kitten:



Gruppen Nirvana med skivan "Kittenmind"



Skivan "Kittens of Choice"



Popgruppen The Kittens berömda skiva



Världsberömda David Meowie



LP:n Kitten Fantasy



Gruppen Rameownes



Världsartisten Meowie J Blige



Det sista skivomslaget är lite otäckt för den känslige:
The Smitthens skiva "The Queen Is Dead"




När vi nu har sett alla dessa berömda artister och deras skivomslag kan man ställa den mycket relevanta frågan: Varför känner alltid tvåbeningarna att de måste ta efter andra??
Har de inga egna idéer utan måste stjäla från berömda katter?
Underligt...






7 kommentarer:

  1. Anonym17:47

    Vilka fina... Hm, man borde kanske göra en egen skiva.

    SvaraRadera
  2. Kul skivomslag! Mycket bättre än originalen ;-)

    =^.^=

    Nosbuff
    PS
    Gissa vad jag fick som verifierings "ord"? COMOCAT *fniss DS*

    SvaraRadera
  3. Sippo:
    Jag tycker absolut att du borde göra en skiva, jag lovar att ladda hrm, köpa den! :)

    Smulan och Amanda:
    Jag tror att tvåbeningarna har nåt slags kattplex efetrsom de härmar oss katter så mycket! Bra ord du fick! :)

    SvaraRadera
  4. Vi har jamat det förut och jamar det igen, vad skulle 2-beningarna göra utan oss.
    Matte skrattar mest åt den första då hon är helt såld på Bruce Springsteen.

    SvaraRadera
  5. Skrutten o Skorpan:
    Jag är säker på att jorden skuille gå under utan oss katter! :D
    Då är din matte precis som min matte glad idag, eftersom Bros kommer med ny skiva och på resa till Sverige i sommar!

    SvaraRadera
  6. Varför inte alltid ha katter på skivomslagen???

    SvaraRadera
  7. Nalle:
    Det är en utmärkt idé, skivförsäljningen skulle absolut komma igång igen!!! :D

    SvaraRadera