måndag 28 november 2011

Flyttbestyr

Matte påpekade idag att det är två år sedan hon bestämde sig för att flytta ifrån husse. Jag flyttades genast tillbaka i tankarna hur kul det var att flytta! Våra tvåbeningar tyckte ju inte att det var så kul verkade det som, men Frank och jag hade ju en jättespännande tid! Det var kattonger överallt, för att inte tala om att komma till den nya bostaden!


Flyttdags!


Matte och lillhusse tittade först på ett litet radhus för det har matte alltid drömt om, där hade vi fått en liten uteplats att leka på, så kul det hade varit! Men sen bestämde de sig för att det låg för långt ut från centrum, lillhusse hade fått åka tidigt på morgonen och han ville dessutom bo kvar i området där vi redan bodde. Därför bor vi nu i en lägenhet två portar bort från den förra, den enda skillnaden är att i den förra hade vi en husse och en övervåning med ett rum till, annars är lägenheterna precis likadana vilket ju är lite konstigt. Men matte har så klart inte ställt möblerna som i vårat förra hem.

Vid själva flytten tänkte matte att hon och lillhusse skulle ställa iordning innan vi kom, men så insåg hon att de inte skulle klara sig en dag utan vår hjälp, så de hämtade oss så fort allt hade lyfts in i nya lägenheten och det var jamarspännande för oss!

Här ska ni få se lite bilder på allt vi fick utforska jobb vi fick göra :


Bäst att kolla gamla garderoben så att inget viktigt blir kvar!


Är inte jag en del av en samling också? Jag är ju en katt...
 
Måste få lite översikt över det nya reviret!


Matte, det är en silverfisk här...

Såja, borta!

Testar en tillfällig sovplats

Åh, en garderob i nya garderoben!

Undrar om jag kan hoppa högst upp?

Kanske bäst att bara titta...


Ger kraft till en utkattad lillhusse som har burit och burit...

Jag vilar ut i mitt och frugans lillhusses nya rum som börjar bli klart!


Tänk, de hade inte klarat flytten om inte vi katter hade hjälpt till, sanna mina jam!

4 kommentarer:

  1. Det är spinnande med kattonger och nya platser att utforska, men jätteskönt när allt är på plats och har bott in sig ett tag.

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Anonym12:57

    Det är alltid lite spinnande i början. Ni verkade utföra en ordentlig nosologisk kattefiering av området.

    SvaraRadera
  3. Flytt är spinnande med alla kattonger, men skönt när allt är där det ska! nosbuff

    SvaraRadera
  4. Smulan och Amanda:
    Det var faktiskt jamarskönt när allt var på plats och det blev lugnt hemma, även om det var spinnande innan. :)

    Sippo:
    Vi känner oss stolta över att den Store Sippo tycker att vi gjorde en bra kattefiering! :D

    SvaraRadera