onsdag 2 november 2011

Franks hemflyttelseintervju

Frank har jamat att det är orättvist att inte hans hemflyttelseintervju har lagts upp på bloggen. Nu är det ju så att det faktiskt är min blogg, men bara för att göra honom glad och kurrig så kommer den här:


Frank: Jam, hallå matte! Vad det nåt du ville eller väckte du mig i onödan?
Matte: Jag ville bara gratulera till att du idag har bott hos oss i TRE ÅR!
F: Oj, är det så länge... hmm, jag har det bra här.

M: Minns du hur rädd du var när du först kom? Du var så tuff på katthemmet och buffade alla katter, du hade känt oss i ett halvår och ändå låg du under soffan i flera dagar...
F: Ja, jag var rädd att det skulle vara som det förra stället som frugan och jag var på, där vi inte fick mat och det var så många katter och några låg döda och det var bajs överallt...
J: Ja, usch det måste ha varit ett hemskt ställe, vilken tur att katthemmet räddade er!
F: Ja, men nu är jag här och jag har egna fåtöljer att sova i och en balkong!
J: Kan du berätta vad du tycker bäst om i livet?
F: Att äta och sova, hmm, att buffa med lillhusse, hmm och att bita matte i fingrarna, höhö....
J: Men Linnsen då?
F: Hmmm, ja jag kurrar frugan också, men hon jamar ju så!
J: Jag tycker nog att du är väldigt pratsam också!
F: Ja, men hon stör när jag sover!
J: OK, men hon måste ju få leka nån gång och du sover ju ganska ofta!
F: Vad menar du nu matte, ska jag bita dig??

J: Grattis i allafall till att vi har fått ha varandra i tre år!
F: Hmm, jam tack! Får jag godis nu, matte?


7 kommentarer:

  1. Man blir lika glad varje gång en katt som haft det motigt i början, får ett bra hem. Tänk att du blivit så tuff fast du var så rädd i början. Bra jobbat.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Kattson! :)
    Jag var jättetuff på katthemmet, jag buffade alla katter så att de tom blev arga på mig och slog mig ibland, men jag älskar att buffas! Det var därför mina tvåbeningar blev så förvånade när jag kom hem, jag hade ju känt dem i ett halvt år och ändå blev jag så rädd att jag var tvungen att vara under soffan massor av dagar...

    Nosbuff Frank

    SvaraRadera
  3. Anonym11:38

    Vilken fin intervju, vi blev lite rörda faktiskt.

    SvaraRadera
  4. Vilken fin intervju! Frank måste ha blivit intervjuad många gånger, för han är ju som en superkändis: säker, lugn, trevlig! Och så är han ju modig! Och stark! Och så! Funderar på om inte vi också vill bli intervjuade så där...

    nosgos å intervjugottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  5. Sippo:
    Matte tycker att det var gulligt att ni blev rörda! ♥

    Maurice och Kajsa:
    Visst är min Frank underbar! ♥♥♥
    Han är min stora hjälte!

    Vi tycker att ni också kan göra varsin intervju, det är spännande! :) Tvåbeningarna brukar ge en godis om man svara snällt! ;)

    Nosbuffar till er båda och lillie

    SvaraRadera
  6. Spinnande intervju! Visst är det härligt att vara hemma.Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Dui och Deco:
    Bäst är att få ha en egen fåtölj! :)

    Buff från Frank

    SvaraRadera