onsdag 9 november 2011

Helgen som gick

Jag hann ju aldrig jama nåt i helgen, det blev så rörigt. Först mattes räddningsaktion och så mattes väninna som kom hit...

Jag kunde inte komma i närheten av datorn, de satt ju som klistrade och tittade på en massa tråkiga bilder från en resa som de gjort. Jamartråkiga bilder på hus, berg och varandra, lika bra att kasta dem i kattlådan!
De enda bra bilderna av ca 600 var de här:

En matte med katt som skulle med en spårvagn, det var en söt katt och matten ser ut att tycka väldigt mycket om sin katt. ♥





Ser ni vad katten här ovan tittar på? Matte såg inte först, men sen fick hon se den fina fjärilen uppe på tröjan!

Här under är samma katt igen, visst ser den kurrig ut... Väldigt lik en bloggande prinsesskatt, tycker jag ;)
Och den har ju ett alldeles utsökt kattmoflage, nästan osynlig!



I fredags kom matte hem med ett enormt stort åbäke, jag kan säga en gåta så kan ni gissa vad det är:
Matte går och går men kommer aldrig fram till soffan?   ;)

Här undersöker jag åbäket. När lillhusse såg bilden sa han: "men mamma då?!?" Han trodde att matte hade ställt mig på "gåbäket" för att prova om jag gick på det!! Det skulle matte aldrig göra... Däremot undrar hon rent teoretiskt vad som skulle hända om lillhusse stod där framme med godis och satte på "gåbäket" och matte ställde ner Frank, godisälskare nr 1. Skulle han börja gå mot godiset, eller skulle han ramla av när bandet snurrade??

Matte säger att hon aldrig skulle testa, för det första skulle Frank kunna skada sig om han ramlade av och för det andra så är matte emot djurförsök och det måste väl definitivt klassas som djurförsök?!?  :O

Fast hon är gräsligt nyfiken, tror ni Frank som älskar godis skulle börja gå mot det och få gå och gå när bandet rullar eller skulle han åka baklänges ner i mattes famn??


Jag testade faktiskt mattes "gåbäke" och det gick utmärkt bra att klösa på, men då sa matte ifrån... Trist typ... :/

Sen har matte lekt med Lurrvar i helgen, det var kul tyckte han!

Jag tar den, jag tar den!!
Däremot tyckte inte matte det var så kul när det har varit upprepade attacker här under helgen från Al-Katta... Först jag då som jag bloggade om, dagen därpå var det Lurrvar som kräktes och så igår Frank... När dessutom Lurrvar passade på att kissa på en av lillhusses scoutgrejor kände sig matte alldeles outsägligt trött och det bidrog nog till att hon åkte ner i den där Kattianergraven igår... Hon tycker att hon känner kisslukt fortfarande, men hon hittar inget kiss.
Lillhusse och matte får gå runt ett varv med ficklampa och lysa under alla sängar och soffor...

Att Lurrvar inte är riktigt rumsren gör att matte drar sig för att hälla ut den nya rena tvätten på sängen om hon inte ska vika den på en gång, hon vill ju inte ha den nerkissad, men samtidigt så vet hon ju två katter som älskar att ligga i varma tvätthögar. Fördelar och nackdelar... :/

7 kommentarer:

  1. Anonym16:30

    hejsan, vi har tre katter (huskatter) och två luktar ingenting och en luktar "parfym".

    SvaraRadera
  2. Den där "saken" ser ju onekligen lite spännande ut kanske kul att testa ändå när den är igång! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Anonym:
    Tack för ditt svar! :)

    Dui och Deco:
    Jag vet inte om vi vågar testa "gåbäket" när det är igång, det låter en del... :/

    SvaraRadera
  4. Alice21:34

    Ni verkar ha haft tassarna fulla hela helgen. Stora åbäken som låter tycker jag är jamarläskiga. Jättefina bilder!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. En verklig fullspäckad helg för både 4 och 2-benta verkar det som :)

    SvaraRadera
  6. Jag tror du får hjälpa matte att ställa undan det där åbäket så hon kommer fram till soffan nån gång.

    SvaraRadera
  7. Alice:
    Jo tack det har varit fullt upp! Faktiskt börjar vi vänja oss så smått vid gåbäket nu! Tack för bildberömmet! :)

    Kjelle:
    Det var en tung helg och just ingen hade tid med oss... :/ Men vi gosade och tog igen oss istället!

    Kattson:
    Jag tror att anledningen till att matte skaffade gåbäket kan vara just att hon tycker att hon suttit för mycket i just soffan, men jag vet ju förstås inte... ;)

    SvaraRadera