onsdag 2 november 2011

Skojigt!

När jag såg den här MOL-katten på Catbook idag jamade jag högt och kom och tänka på de roligaste historierna jag vet! Nu ska ni få höra dem så får vi se om ni gillar dem också!



Musbarnen till musmamman:
”Mamma, mamma, det sitter en stor otäck katt framför dörren!”
”Vänta bara så ska jag ordna det”, sa musmamman och gick fram till dörren.
”Voff, voff” ropade musmamman och katten sprang sin väg.
Så sa mamman till musbarnen, ”där ser ni mina barn hur bra det är att kunna främmande språk!”


Mjaumjaukurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!  :D


Här är den andra roliga historien:

”Jag tror vi har fattat fel”, sa ledarkatten till de andra katterna när de satt och väntade utanför mössfabriken...


Fattade ni?!? Mössfabriken, alltså?! Ledarkatten trodde att de gjorde möss där!!! Mjaukuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurrrrrrrrrrrrrr, jag jamar svansen av mig så kul!




Jättefina möss-or, jag tycker absolut att både lillhusse och matte borde ha varsin!  :D

4 kommentarer:

  1. Anonym18:51

    Jamarns vilka roliga historier. *tassarna för magen* Jag ska jama dem vidare imorgon tror jag.

    SvaraRadera
  2. Fnissjam! Söta mössor. Matte kanske också ska lägga sig och lurpassa utanför mössfabriken... :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Sippo: Vet du jag har faktiskt jamat dem i dina kommentarer en gång för jättelänge sedan och då skrev du att husse inte förstod den med mössfabriken, att du fick förklara den för honom *tihi*
    Men jag tycker absolut att du ska jama dem vidare, jag tycker de är jättemysiga historier! :)

    Polisstationskatterna ;)
    Lillhusse skulle nog inte sätta på sig en sån möss-a, men matte säger att alla ändå tycker att hon är så konstig att hon skulle kunna ha en på sig! ;)

    SvaraRadera
  4. hahahaha, vilka kul vitsar!!!
    nosgos å fnissgottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera