tisdag 13 december 2011

Glad Lucia!

Jam, för alla andra än oss katter allså, för det är klart att tvåbeningarna ska försöka styra ut oss i olika saker när det är jul... Jag har sett att bland andra Kjelle Bus har fått utstå en hel tomteklädsel och då har ju vi kommit ganska lindrigt undan, vi har hittills bara behövt ha glitter. Men jag hörde matte mumla om att prova tomtemössan senare och då sprang vi... Som tur är för oss verkar batterierna i kameran vara på väg att ta slut och då kan det ju inte bli mycket mer blixtrande för idag. Det olyckiga är ju att eftersom matte fortfarande inte har fått tillbaka sin "riktiga" kamera från verkstaden så får hon använda den lilla "låtsaskameran" som faktiskt tar fina bilder utomhus, men nu råkar ju vi vara inomhus och då blixtrar matte  kattiljoner bilder tills hon accepterar att det blir inte bättre och sen ligger vi då där alldeles utkattade och ser inte ett dugg mer efter alla blixtar som har fyrats av i ansiktet på oss... Stackars oss katter!


Årets Luciabilder!



Här tycker matte att Frank är osamarbetsvillig...





Jag tycker inte alls om att ha det här på huvudet matte!!


Matte, vill du att jag ska bitas??

Jag går inte med på det här i år igen matte!

Jag vägrar sitta still!

Med Lurrvar insåg matte att det inte ens var någon idé att försöka eftersom han fortfarande är lite tvåbeningsskygg och det hade han verkligen nytta av idag när han bara fick leka i lugn och ro... FUSK!


Jag tar den matte, jag tar den!


Nej, matte blundar och minns förra årets Luciafotografering, den var en riktig dröm i jämförelse... Och en riktig kamera hade matte också och då blir ju resultatet ett annat. Matte skyller årets usla bilder på oss och säger att vi inte har andats in julstämningen, vi däremot är helt säkra på att det är kamerans fel...




Förra årets Luciabilder!

Först var vi ju tvungna att konstra lite, innan vi hade förstått att matte menade allvar med det här dumma glittret på huvudet...


Jam, ha en trevlig Lucia då...  :(
Ser jam ut att ha det kanske?!?


Men lillhusse jag vill inte ha det här på huvudet...




Ah, julfriden har lägrat sig!

 
Vacker Luciakatt!


GLAD LUCIA PÅ ER! ♥

10 kommentarer:

  1. Anonym17:36

    *skrattar så morrhåren hoppar* Vilka helfestliga bilder. Jag är så glad över att jag inte är den enda katten som förnedras denna tid på året.

    SvaraRadera
  2. Fina bilder, fast vi förstår er. Som tur är styr vår matte inte ut oss med glitter...

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Åh va ni är fina! Tycker absolut inte att korten ser tokiga ut.. Ni är riktigt stiliga även om ni inte helt vill vara med på noterna :-)

    Här har de sluppit helt då jag har beslutat mig för glitter-förbud det här året ;) och jag vet inte vem som är gladast över det, dem eller jag..

    Glad fortsatt Lucia! (Ha en underbar kväll)

    Kramiz och Tass

    SvaraRadera
  4. Åh, jag får kramp när jag ser dig, Linnsen, på första bilden förra året. Motspänstig, med dubbelhaka och bakåtstrukna öron. Du är verkligen inte road, förlåt!

    SvaraRadera
  5. Sippo:
    Jag tror att vi är många som tvingas till det här, tyvärr. Vi borde demonstrera! Och framför allt, vad säger Kattlagen om detta att klä djuren??

    Smulan och Amanda:
    Vilken tur ni har som har kommit till en så klok tvåbening! Det har ju tyvärr inte vi...

    Kattmamman:
    Tackar och bockar för berömmet! :) Jag ska införa glitterförbud nästa år! Matte brukar sätta på oss glittret på julafton också, kanske att vi kan rymma till er då?

    Xantippa:
    Hm, kramp av skratt/gråt?
    Matte och lillhusse tycker att det är en underjam bild på mig där man riktigt ser hur sur jag är. Jag förstår verkligen inte vad som är så roligt med det? *fnyser förnärmat*
    Och inte kunde jag protasstera heller eftersom dumma lillhusse var med och kattspirerade med matte genom att hålla i mig för att få bilden... :/

    SvaraRadera
  6. Glad Lucia på er oxå :)
    Ja vad är lite glitter i pälsen att klaga på emot att vara iklädd en hel tomtedress ??!!
    Hoppas min matte inte får för sig att det ska tas fler julfoton i år !!

    SvaraRadera
  7. Vackra lussekatter är ni, men... glitter på öronen??? Näeee! Tur att lillie inte kommer på såna dumheter. Och att hon inte vågar genomföra dem, även om hon kommer på dem, för vi dödar glitter och vill helst tugga i oss allt glitter som finns...

    nosgos å lussegottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  8. Ni är jättefina! Vi har tack och lov sluppit både glitter och tomteutstyrsel. Skönt tycker vi! Nosbuff

    SvaraRadera
  9. Alice20:42

    *skrattar så morrisarna trillar av* Första bilden på dig förra året borde användas nationellt för att visa alla tvåbeningar vad vi katter tycker om att bli utstyrda på detta vis. En mer talande bild kan man nog inte hitta...
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  10. Jamar med Alice, första bilden borde utses till Årets anti-lussekattsbild *ont i magen av skratt*
    För övrigt, genomtassande jamarbra bilder tycker vi, de understa är ju lite ljusare men både matte och jag tycker att er matte gör det absolut bästa av förutsättningarna, både när det gäller bixtrare och motvilliga modeller :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera