tisdag 20 december 2011

Varning för tvåbening!

Idag satt jag och tittade på julklappar åt matte på Kattera. Jag sökte på det lämpliga ordet "Katt" och förväntade mig att massor av små trevliga presenter skulle komma upp som jag skulle bjuda på till matte i hemlighet. Tyvärr måste jag säga att det var en chockartad upplevelse!

Det började med att jag hittade denna:

http://www.tradera.com/dorrskylt-skylt-varning-for-lat-katt-fri-frakt--auktion_340935_132038517

En skylt som varnar för lat katt! Det är ju diskattriminerande för hela vår ras!

Jag tittade surt vidare och kände hur hakan åkte längre och längre ner. För bara en krona vill de förnedra oss djur nåt så kattastrofalt som att sätta på oss en klädnad med Stålmannen på!


http://www.tradera.com/stalmannen-kostym-for-hund-katt-superman-strl-s-auktion_161601_145678812

Jag vet inte vad de har gjort med den där skällisen för att den ska se så glad ut, men den är väl antagligen inte riktigt frisk... Skulle ni vilja ha en sådan dräkt i julklapp? Eller en ännu värre fråga, skulle era mattar/hussar köpa en sån till er?? *vrider mig i plågor*


Alla vi katter vet ju att flugor jagar man och äter upp, alternativt spottar ut. I den här auktionen vill de lura en att tro att man ska ha en fluga runt halsen! Men inte ser det här ut som en fluga heller?!

http://www.tradera.com/hund-katt-slipsar-fest-utkladnad-auktion_161601_145516824
 Nog för att min Frank skulle passa i färgen, men vi katter har ju redan festkläder på oss, våra pälsar! *kurrr*



Här har vi återigen en sak som tvåbeningarna verkar ha kattstruerat för att plåga djur... Matte säger att jag säkert skulle vara jättesöt i en klänning, men att hon aldrig skulle sätta på mig en för att hon vet att jag inte skulle vilja ha det på mig... För övrigt tror jag inte matte skulle lyckas med att få på mig den här, vad tror ni? ;)






Och den här stackars katten såg ju heller inte speciellt lycklig ut, ett tydligt fall för kattombudskatten!





 
I den här auktionen vill de smutsa ner våra rena fina tassar med gips och göra avtryck av dem. Dumheter! jamar jag. Är det inte bättre att de bara gosar med oss?




Jag ska avsluta med något som verkligen behövs om vi katter ska behöva utstå allt det här för att göra tvåbeningarna glada, nämligen denna skylt!


Tycker ni inte att denna är ganska passande efter att vi har fått genomgå allt det där? ;)

Men hittade jag då ingen julklapp till matte?
Nej, inte här. Däremot hittade jag en till oss!!



Detta fina klöstorn kostar just nu 51 kronor och jag känner absolut att vi måste ha det, men matte säger att vi inte behöver nåt mer klöstorn *pffft* vad vet hon om vad vi behöver???

8 kommentarer:

  1. OMC !
    Tack så hemskt mycket för varningen om KATTERA , ska se till så att min 2-bening INTE besöker den sidan just nu !!!

    SvaraRadera
  2. Ni har ett pris att hämta hos oss!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Kjelle Bus:
    Kattera verkar överhuvudtaget var ett farligt ställe! Bäst att akta sig och hålla in svansen! ;)

    Smulan och Amanda:
    Har vi ett pris att hämta? *stora ögon*
    Jag ska genast springa och hämta Frank så ska vi tassa över till er och titta! :D

    SvaraRadera
  4. Men va är det med tvåbeningar? De har konstiga idéer hela tiden.. Tur att min mamma inte försöker tvinga på mig kläder för att jag fryser lättare än mina syskon.. Och den där skylten.. Lat katt? Det var det värsta, vi är aldrig lata.. Vi kanske behöver vila lite ibland juh.. Och den där sista monsterkatt skylten.. Jag bara skakar på huvet.. Tvåbeningar asså..

    Klart ni behöver klösisar, man kan aldrig ha för många.. Här har vi flera stycken, stora som små och vi trivs jättebra med allihop..

    SvaraRadera
  5. Bortsett från klösträdet så var de där julklapparna inget att ha! pfffft. Det där klösträdet vill vi faktiskt ha.
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  6. Vilka konstiga saker det finns, tur att vår matte inte brukara vara där..Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Alice22:21

    Det där var väl inga saker för en katt? Ja förutom klösträdet då. Det hade vi gärna velat ha men matte muttrade bara något ohörbart.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  8. Rebellen:
    Bäst att matte inte får se den där sidan om du är en frusen katt, hon kan få konstiga idéer! :(
    Jag tycker också att skylten "Lat katt" är förskräcklig, det är en konstig fördom tvåbeningar har om katter verkar det som...

    Maurice och Kajsa:
    Visst var det konstiga saker, jam menar vi katter vill ju ha bollar och pinnar i julklapp, inga kläder... :O Men klösträdet var mysigt!

    Dui och Deco:
    Håll undan matte så hon inte hittar in där!!
    Buff

    Alice:
    Visst är det konstigt när det kommer till tvåbeningar och klösträd... Vi borde ju få ha hur många vi vill! ;)
    Buff

    SvaraRadera