söndag 25 december 2011

Julklappar

Vi måste ju berätta lite om julafton, jag och Frank!

Vi var hos Max och Måns på dagen och det var jamartrevligt. Flera av våra bloggkompisar och andra katter var där och det är så kul att träffas! Vi åt fin julmat, delikatt-esser som färsk mus och nyjagad fjäderkotlett*kurrrrrrrrrrrrr*


Sedan kom matte och lillhusse hem efter att ha varit och firat jul med släkten hos mattes kullsyster och då öppnade vi våra julklappar. Det var jamarspännande även om jag, Linnsen, faktiskt var på så dåligt humör att jag inte ens ville vara med på julklappsöppningen. Men vem katten skulle vara glad på julafton med allt klet som de har i ögonen på mig?!? Nu har Neas matte också fått en ögoninfektion, så i hemlighet har jag bytt ut tuben och skickat den med ögonsmet till henne och i min tub är det leverpastej som jag slickar i mig! :D

Äcklig ögonsmörja i ögon och ansiktspäls...

Sedan började Frank att öppna julklappar:


Åh, en burk med godis!
Jag tänker gömma mig i Kattongen hela julafton!


Frank: Flera burkar med godis! Ser du frugan!
Linnsen: Nej, ögonen är fulla med klet!

Vi fick någon sorts konstiga bollar med svans

Jag fick alldeles egna studsbollar! *rusar omkrig som en blixt i rummet av glädje*

Jag, Frank fick fågelpinnar också! De kommer att bli jamarkul att flyga efter och jaga!



Dina och hennes paket ♥

Jag hoppas så att Dina också har fått sitt paket som jag skickade till henne. Har det inte kommit fram än förstår man direkt att postkatten inte har varit inblandad, för då hade paketet kommit fram redan dagen efter att jag skickade det! *morrar*
Men det var så att en dag när frugan skrev om vad vi önskade oss så skrev Dina att hon önskade att hon också hade så fina saker och då blev matte rörd och fick en tår på nosen och frågade mig om jag tyckte att vi skulle skicka en fågelpinne till henne och det tyckte jag absolut. Då visste vi ju ännu inte att Dina snart skulle få en egen husse, men nu får hon göra som hon vill, antingen ta med sig sin fågelpinne och leka med sin nya husse eller om hon vill att kompisarna som är kvar på katthemmet ska ha den.

12 kommentarer:

  1. Men fy så besvärligt det måste vara Linnsen med en massa klet i ögonen , smart att byta ut din salvtub mot en tub med lebbelpast :)
    Hoppas ketet kommit fram i tid till Dina !!

    SvaraRadera
  2. NU äntligen såg och hörde vi Franks speciella julhälsning till Smulan. Gissa om hon är mallig nu... Hennes ögon glänser och matte fick spela filmen TRE gånger *mutter (Amandas anmärkning)*

    =^.^=

    Nosbuff (Smulan skickar nospuss till Frank)

    SvaraRadera
  3. Klet i ögonen är inget vidare, men vi hoppas att kuren snart är över. Leverpastej kan man ju få ändå. :) Vilka jättefina julklappar ni har fått. Gissar att Lurrvar kommer att studsa runt minst lika mycket som studsbollarna! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Jam Linnsen jag hoppas att din tub med klet kommer fram snart för jag börjar bli orolig att hon skall smitta mig vid gosstunderna. :s

    Oj så mycket fint och gott ni fick!

    Nosgos

    SvaraRadera
  5. Alice00:39

    Vilka fina julklappar ni fick! Småbrorsorna har precis likadana studsbollar som de springer runt med. De fullkomligt älskar när matte kastar iväg dem genom hela lägenheten, då är det bäst att hålla sig undan så man inte blir nedtassad...
    Fyjam vad trist det låter med klet i ögat, vi håller tassarna för att du snabbt blir bättre. Lite leverpastej och annat gottis förtjänar du helt klart efter den behandlingen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Kjelle Bus:
    Visst var det smart att byt ut tuben! :)
    Jag hoppas också att Dina har fått paketet!
    Buff

    SvaraRadera
  7. Smulan och Amanda:
    Vi blev lite ororliga att det hade hänt er något när ni inte såg Franks julhälsning till Smulan, men det är ju mycket vid jul...
    Hoppas att ni får strömmingen tillbaka snart!

    SvaraRadera
  8. Stationskatterna:
    Visst fick vi fina julklappar, men det vore ju kul om man SÅG dom!!! Dumma ögonsmörja!
    Lurrvar studsar värren än en studsboll och han har redan haft sönder en av Franks nya fågelpinnar... :/
    Kurr

    SvaraRadera
  9. Nea:
    Jag skulle ha skickat tuben med Postkatten istället, jag är säker på att den då hade varit framme nu!
    Hoppas att matte blir frisk snart!
    Buff

    SvaraRadera
  10. Alice:
    Det är precis som här då, när Frank och Lurrvar sätte igång drar matte och lillhusse upp sina tassar!
    BUff

    SvaraRadera
  11. Åh vilka fina paket ni fick! :D Synd bara att tomten inte kunde trolla och få bort det jobbiga med dina ögon så du slapp kletet :/. Nospussar

    SvaraRadera
  12. Rebellen:
    Matte tycker att ögat verkar bättre så jag kanske slipper kletet snart!
    Buff

    SvaraRadera