måndag 5 december 2011

Utestängda

Igår hade lillhusse en kompis här. Han skulle sova över fast det var söndag (det gör matte aldrig om) och de hade införskaffat fyra stycken chipspåsar som vi alla skulle dela på. Trodde vi ja... :(
Varken vi eller matte fick smaka nånting, de bara smaskade och smaskade. I vanliga fall, om matte och lillhusse äter chips, brukar vi få i allafall varsitt, de är ju kanske lite salta för oss katter, men goda! Och så hade de stängt dörren, fast vi är hela åtta år gamla Frank och jag och två mogna katter som lätt skulle kunna umgås med två stycken femtonåringar fick inte vi vara med...


Öppna dörren då! Jam vill komma in och vara med!

De skrattade jättehögt och pratade jamarkonstigt också: "åsom"... "kool"... "epik randåm", vi fattade ingenting!

När vi väl lyckades smita in nån gång då och då tyckte kompisen att det var kul att retas med oss, han lyfte omkring på mig hur som helst och bråkade med Frank så lillhusse fick säga till att sluta reta oss. Det är ju iallafall skönt att han visar att han står på vår sida!

Och som jag jamade om på Catbook tvingade matte kompisen att rösta på Frank i Agrias tävling om han skulle få någon mat, så han vågade inte annat!

När de skulle sova vägrade de ju såklart att vara tysta, matte tycker det är ok att man ligger och viskar, men kanske inte direkt till halv tre på natten om det är skola. Så klart försov de sig ju idag också!  *tihi*

Matte låg vaken och lyssnade på kompisarna och när de tystnat började vi katter busa. Hon hörde två konstiga dunsningar från bokhyllan och fick till slut gå upp och titta vad vi gjorde, men det var ju bara jag som försökte freda mig från lillfjanten i mitt alldeles egna hus...


Men sluta blixtra då matte, jag gömmer mig ju för lillfjanten!

9 kommentarer:

  1. Tonåringar kan vara liiite störiga.
    Men kompisen måste respektera er! Annars får ni vässa klorna ordentligt när han kommer nästa gång!
    Vilket fint hus du har! *lite avis*

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  2. Smula och Amanda:
    Kompisen var nog inte elak, han busade bara med oss, men kanske lite för mycket... ;)

    Visst har jag ett fint hus! Jag har två tält också och ett prinsesstorn! :D

    SvaraRadera
  3. Alice15:27

    Har du ett eget hus? *stora ögon* Vad taskiga de var som stängde in sig och mumsade på chips utan er! De kunde ju ha lämnat en skål till er... Bra att kompisen röstade iallafall.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Alice:
    Faktiskt så har jag två hus, ett står oanvänt i garderoben för kommande användning... ;) Matte nästan dog av söthetschock första gången hon såg huset.

    Vi tycker också att det var himla snålt, inte ett enda chips fick vi! :(
    Buffar tillbaka

    SvaraRadera
  5. *fniss*
    Är matte lite mör idag?

    Sedan tycker vi det var tarvligt att inte släppa in er direkt!

    SvaraRadera
  6. Anonym17:04

    Vilket sätt att stänga ute dig på det där sättet. Fast det var kanske lika bra, eftersom ni blev lite retade där inne. Starkt av lillhusse att försvara dig och frank. *imponerad*

    SvaraRadera
  7. Max och Måns:
    Matte vill helst gå och lägga sig och hon gnäller över huvudvärk. Hur tror hon att vi mår då som inte fick vara med??

    Sippo:
    Lillhusse berättade nu att kompisen hade försökt lägga oss på rygg som bebisar i famnen och det är ju så jamarpinsamt att jag inte ens ville säga det... Gissa om både jag och Frank sprattlade! :(
    Lillhusse står upp för sina katter! *stolt*

    SvaraRadera
  8. dörrar är ett otyg och skulle avskaffas. Liksom refulla stora minisar! :(
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  9. Maurice och kajsa:
    Otyg är ett mycket bra ord som jga ofta använder och det är prexis vad dörrar är! :/
    *mumsar gottisar efetrsom jag inte fick chips*

    SvaraRadera