lördag 3 december 2011

Julstämning, nja

Ja, igår fick ju då matte ett anfall och satte igång med julstädningen. Hon började med att flytta lillhusses röra från skrivbordet till hans säng. Kan det här kallas att städa??



Matte ansåg att lillhusse skulle ta reda på sin röra själv! Efter det torkade hon skrivbordet och tvättade lillhusses fönster. Hon kom ihåg det viktiga också, nämligen att fylla på fjäderkotlettsmaten! :D

Därefter förflyttade hon sig till vardagsrummet och torkade överallt och så vidare till fönstret. Hon öppnade fönstret och tvättade och som en blixt var det helt plötsligt en orange katt där på fönsterbläcket!! Matte vet inte om Frank hade tänkt att rymma eller om det bara var så att han skulle kolla lite närmare om det möjligtvis var nån fågel på utsidan. Det var tredje gången på tre år som Frank gjorde ett rymningsförsök och matte börjar fundera på om det är Frank som är författare till "Kattens dagbok" som cirkulerar på nätet... :/

KATTENS DAGBOK:
DAG 752 – Mina ägare fortsätter att reta mig med en massa bisarra små dinglande grejer. De äter en massa färskt kött medan jag tvingas äta torrfoder. Det enda som får mig att orka fortsätta är hoppet om att kunna rymma och den lilla tillfredsställelse jag får genom att då och då förstöra någon möbel. Imorron ska jag nog äta upp ännu en krukväxt.

DAG 761 – Idag lyckades jag nästan med att ta död på mina ägare genom att kryssa mellan deras ben när de gick. Måste prova nångång när de står högst upp i trappan. I ett försök att vara äcklig och motbjudande för mina ägare spydde jag än en gång i deras favoritstol -det måste jag testa i deras säng också.

DAG 762 – Sov hela dagen så att jag kunde plåga mina ägare med sömnbrist genom att oavbrutet tigga om mat vid okristligt tidiga timmar.

DAG 765 – Halshögg en mus och släpade in den huvudlösa kroppen i ett försök att få dem att inse vad jag är kapabel till att göra och sätta skräck i dem. De bara kuttrade om vilken duktig katt jag var, hmm. Det gick inte riktigt enligt planerna.

DAG 768 – Jag har till slut upptäckt hur sadistiska de är. Utan någon som helst anledning utsatte de mig för vattentortyr. Hursomhelst, den här gången ingick en brännande, löddrande kemikalie som de kallade ”schampo” i behandlingen. Hurdan är man egentligen som människa om man uppfinner en sådan vätska? Min enda tröst är biten av husses tumme som fortfarande sitter fast mellan mina tänder.

DAG 771 – De hade nån form av möte med sina medbrottslingar. Mig isolerade de totalt under hela tillställningen. Jag kunde höra oväsendet och känna stanken av glasbehållarna de kallar ”öl”. Viktigare är att jag hörde dem säga att isoleringen av mig berodde på min stora makt över något de kallade ”allergi”. Jag måste ta reda på vad det är för något, och hur jag kan vända det till min fördel.

DAG 774 – Jag är övertygad om att de andra fångarna är misslyckade stackare och kanske till och med gratisåkare på tunnelbanan. Hunden släpps ut dagligen och verkar mer än glad över att återvända. Han är uppenbarligen från vettet. Fågeln å andra sidan har blivit en angivare. Han har lärt sig bemästra deras förskräckliga tal (nånting liknande det mullvadarna talar) och pratar med dem då och då. Jag är säker på att han talar om för dem min minsta rörelse. Tack vare metallburen han sitter i, är hans säkerhet tryggad. Men jag kan vänta, det är bara en fråga om tid…

Ja, vad tror ni, är det min Frank som har skrivit det? Vill han rymma?

I allafall fick matte tag i honom och efter det reste vi alla iväg till Max och Måns i Sörping eftersom vi där erbjöds tassyl tills matte lugnat ner sig... TACK kära vänner att vi fick komma till er! Vi fick dentisar och nyfångade muslingar när vi kom fram efter den långa promenaden, det hade vi aldrig ätit, men det var kurrigt som katten! Det var så mysigt och spinnande att få se hur ni bor och utforska skogen och Stora Vattnet. Er husse verkade också mysig, även om vi bara såg honom genom fönstret när han låg i soffan och spelade Wordfeud, vi vågade ju inte gå in så att han såg oss!

Idag på förmiddagen när vi kom hem hade matte och lillhusse fått i ordning ganska bra! De nytvättade mattorna var pålagda igen (jag har redan spytt ner en som har fått flytta ut på balkongen i väntan på ny tvätt!  ;) och de hade dekorerat med julsaker. Tyvärr är julskivan upphittad så den kommer vi att plågas med nu i en månad.


Vårt julkök


Vårt matbord har också fått dekoration! Dock ser ni bristen på mat i skålarna längst in! :(


Lurrvars matplats har fått en julkula!


Stirra inte på mig när jag sover, Lurrvar!


Julkatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar