tisdag 27 december 2011

Stillsam dag

Det har varit ganska stillsamt idag. Dagen började med att jag bajsade på golvet i badrummet och efter det hade jag lillfjanten efter mig konstant och matte fick lov att skälla på honom för att han skulle efter mig hela tiden... Frank ville minsann inte hjälpa till, han låg i fåtöljen och sov och när jag trodde att han skulle komma till undsättning reste han sig upp i fåtöljen, sträckte på sig, och la sig åt andra hållet och somnade om... Hanar! :(

När jag sedan skulle gå på kattlådan igen höll matte koll på mig så att jag verkligen klev ner i den, men genast var lillfjanten efter så att jag fick kliva på kanterna för att undkomma honom och sen skulle jag gå på golvet men då kom matte och jag struntade i det. Till slut gick jag och la mig efter att ha fått fly in under min egen säng för att slippa fjanten, men jag är jättekissnödig!

Matte får ta och göra nåt åt den här fjantiga minikatten, jag vill inte ha honom här!  :O

NU gjorde jag ett nytt försök och genast kom fjanten och skulle ta min svans igen, men då kom lillhusse till min räddning och sa faktiskt irriterad ett fult ord om fjanten, rätt åt honom! Han kan väl jaga sin egen fjantiga minisvans!

Matte har nu ställt en av kattlådorna på en liten pall för att den ska komma upp högre så att svansen ska få vara ifred, men jag är inte nöjd. Han ska bort!


I övrigt har vi vunnit en tävling hos Kjelle Bus, jamarkul! :D

Och så vill jag påminna om vår egen tävling om det senaste numret av Kattliv. Tävlingen går ut imorgon och för att vinna ska man skriva en så passande beskrivning av mig som man kan!

Sedan skickar man sitt svar till lillagosigabrun@gmail.com

6 kommentarer:

  1. Trist att du inte får gå på lådan ifred. Där behöver man få vara i lugn och ro. Hoppas att mattes "list" hjälper.
    Grattis till vinsten hos Kjelle Bus!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Usch va taskigt kompis! Här har syster Bus liknande problem med vår brorsa, han älskar att reta henne och göra henne rädd. Hon är ny här och vi andra försöker få henne starkare men det tar tid sånt där. Så vi har full förståelse för din kamp kompis. Här har brorsan fått ett helt eget rum för att han ska kunna låta oss vara när han är på det där rethumöret. Först tyckte jag det var orättvist men nu förstår jag att mamma gav honom det minst lika mycket för vår skull.. Om du vill så kan jag jaga lillfjant så du får vara i fred.

    Grattis till vinsten förresten, den är ni värda :)

    Nospuss och Tass

    SvaraRadera
  3. Alice21:19

    Grattis till vinsten! Trist att inte få gå på lådan ifred. Hoppas han lugnar ner sig snart.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Smulan och Amanda.
    Mattes list verkar inte funka, har varit på lådan på golvet idag igen och svansen är fortsatt jagad... :/
    Tackar!

    NOsbuff

    SvaraRadera
  5. Rebellen:
    Åh har ni det likadant, skönt att veta att det är fler, fast det är ju tråkigt också... Du är hjärtligt välkommen hit för att jaga lillfjanten, trötta ut honom riktigt! ;)
    Tackar!

    Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Alice:
    Ja, lillfjanten är DUM!
    Det var jamarkul att vinna! :)
    Buff

    SvaraRadera