torsdag 29 december 2011

Fyrverkerier




Vad tycker ni andra katter om fyrverkerierna?

Tycker ni också att det är otäckt när det smäller? Här utanför hos oss har de redan börjat med smällandet, jamarotrevligt tycker vi att det är... :(

Många tvåbeningar går ju bort på kalas när det är smällarafton, och här hemma ska lillhusse gå till sin husse för några dagar, men matte stannar hemma hos oss. Hon säger att hon inte känner sig speciellt ensam bara för att det är smällarafton och att man SKA umgås då, hon menar att hon umgicks på julafton och det räcker!  ;)

Vi tycker att det är jamarskönt att ha matte hemma. Hon kommer att spela musik högt så att inte smällarna hörs så mycket.


Hur gör ni andra katter och tvåbeningar på smällarafton?

OM det är flera som ska vara hemma med en ensam tvåbening kanske vi kan träffas och katta allihop på Catbook?  ;)





16 kommentarer:

  1. Åh, här har det också börjat.. Redan i förrgår.. Uscha mig.. Det låter och det skrämmer men som tur är så är mamma hemma när det håller på, annars hade vi blivit så skrämda att vi darrade bautamycket tror jag.. Men vi vet att även om det låter och skräms så är vi då rakt inte ensamma.. Varje år stannar mamma hemma hos oss :-). Nosgos och Tassklapp

    SvaraRadera
  2. Vi har tur som bor på vischan.
    Långt ifrån alla smällar, men vi reagerar inte speciellt på dem, gör som vi alltid gör...
    Busar och gosar med matte och husse. Dom är hos oss och då känns det tryggt.

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Vi bryr oss inte så mycket - vi är inte rädda alls, men vi trycker inte heller att det är särskilt intressant mer än ett par minuter. Lillie hade ett lakritstroll som kunde sitta i timmar och titta. När det var slutsmällt, så väntade hon ytterligare en bra stund, utifall att de tänkte dra igång allt igen. Vi har fin utsikt över fyrverkerier. OM vi skulle vilja titta alltså. Flera organisationer har stora fyrverkerier, kommunen brassar av rejält de också och så alla privatpersoner. Vi tycker jättesynd om de som är rädda här, för det brukar hålla på i timmar (plus allt "småsmällande")! I år vet vi inte om lillie tänker smita ut eller inte. Hon har haft det lite jubbit den senaste tiden, så hon misstänker att det blir att hålla sig hemma.
    nosgos å mellandagsgottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  4. Jag är inte rädd för sånna där smällare och rakketeter , men jag sitter inte precis i fönstret och glanar av hänförelse heller :)
    Jag ska visst ha sällskap hela Nyårsafton i år och det ser jag fram emot , förra året så var minsann mina 2-benta i Köpenhamn och firade nyår.
    Inne i stan har dom visst redan börjat panga och skjuta upp rakketeter säger matte.
    Jag o mina 2-benta tycker oxå synd om alla katter och skällisar som är rädda :(

    SvaraRadera
  5. Alice18:52

    Här har de hållt på och pangat en hel vecka redan *fräs* Jag tycker raketer borde förbjudas för jag blir så jamarrädd att jag inte vet var jag skall ta vägen. *morrhårsdarr* Tur att matte är hemma. Mårrgan tycker inte heller om dem och Wilma kryper ihop tätt intill matte. Bosse däremot verkar inte bry sig så mycket, men vi får väl se på nyårsnatten för då låter det så det gör ont i öronen här.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Tycker matte låter väldigt klok. Varför ska man umgås just vissa dagar? Man kan väl lika gärna träffas en annan dag? En, då det inte smäller som bara den ute.

    SvaraRadera
  7. Jag ogillar all form av oväsen, och fyrverkerier är definitivt inget undantag. Men jag bryter inte ihop av dem, utan så fort jag förstått att de inte gör mig någon skada försöker jag bara strunta i oljudet så gott det tassar.
    Men det är just på grund av smällandet som jag checkade in på Hotell Mormor lite i förväg. Då kan matte vara hos särbon på nyårsafton och jag slipper vara ensam. Och mormor med :-)
    Av vissa skäl är nyårsafton inte alls en glad dag för oss, så vi tar det väldigt lugnt den dagen.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  8. Här i skogen smäller det inte så mycket heller.
    Men vi tycker nog inte om det, för vi gillar inte ljud som vi inte känner igen.
    Nosbuff

    SvaraRadera
  9. Rebellen:
    Vad bra att mamma är hemma hos er! Då känns allt mycket tryggare!
    Nosbuffar

    SvaraRadera
  10. Smulan och Amanda:
    När det gäller smällandet måste det vara jamarbra att på landet! Och att man kan få gå ut eller ha utebur också... *längtar efter att gå ut på min balkong*

    Nosbuff

    SvaraRadera
  11. Vad musigt lakritstrollet verkade! :D

    Tidigare år har matte dragit ner när det har börjat smälla och blixtra, men kanske ska hon ha persiennen uppe i år?
    När vi bodde i vår förra lägenhet två portar bort hade vi jamarutsikt, precis första parkett över taken dit där det smälldes. Matte och husse tyckte att det var väldigt praktiskt! ;)

    SvaraRadera
  12. Kjelle Bus:
    Vad skönt att slippa vara rädd! Vi tycker att det är jobbigt. Och vad bra att du har sällskap i år! :D

    SvaraRadera
  13. Alice:
    Stackars stackars er... :( Vi får se vad Lurrvar tycker om det här, men jag misstänker att han kommer göra i pälsen för han blir ju rädd bara man blåser på honom... :/ *blåser till ordentligt*

    SvaraRadera
  14. Kattson:
    Mattes husse säger att matte ska komma och umgås med dem (katthataren med tant) imorgon och den enda anledning matte kan tänka sig att göra det är att hon slipper laga mat!
    Nej, vi tror att hon stannar hos oss hela dagen, vi är betydligt trevligare! ;)

    Har ni sällskap på katthemmet också? På vårat katthem brukar musik spelas högt för att inte smällandet ska höras så mycket.
    Gott nytt år Dina!

    SvaraRadera
  15. Frasse:
    Så klok du är som kan strunta i oljudet!

    Hotell Mormor verkar vara en dröm, god mat, nya spinnande saker att utforska... *kurr*

    Ta hand om er alla! ♥

    Nosbuff

    SvaraRadera
  16. Max och Måns:
    Just vid såna här tillfällen verkar det jamarskönt att bo i skogen, men annars tror matte att hon nog skulle bli mörkrädd... *jamar buuuuuu med otäck röst för matte*

    Nosbuffar på er!

    SvaraRadera