måndag 5 december 2011

Tre saker

Först: Bevis för att det är inkräktare i mitt torn!!!


FIENDEN!!!!  :O


Sen: Kan ni förstå, trots att lillhusse hade stor hjälp av en språkexpert som mig så fick han bara G på spanskaprovet! Jam kan inte förstå det, gjorde jag nåt fel??? Nej, efter att ha fundelerat igenom mitt arbetssätt har jag kommit fram till att det måste vara lillhusse som är obildbar, det är inte fel på min undervisning! ;)


Nu repeterar vi lillhusse!



Sist: Ni vet de fyra kattungarna som matte hjälpte till att flytta när deras mamma hade blivit överkörd? En gammal klasskompis till matte som hon bara har haft kontakt med på facebook kontaktade matte ang kattungarna och nu ska hon dit och titta på dem den här veckan! Och kanske att hon vill ha två!! *jubeljam, kurr, jam, kurr*

Av någon konstig anledning vill ju tvåbeningar inte ha helsvarta katter lika gärna som de vill ha katter med andra färger... Så matte är jätteglad om nu en eller förhoppningsvis två av de små helsvarta underbart söta kattungarna kan ha ett hem som väntar på dem när de är tolv veckor gamla! :D


Ska mina kullsyskon få en familj, men jam då?

6 kommentarer:

  1. Tre saker var det ja!

    1. Gulligt av dig att L Å N A ut en hylla till Lurrvar ;-)

    2. G var väl liiite bra i alla fal!

    3. Guuud vilken söt nos *matte vill ha*

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Svarta katter som är det snyggaste som finns! Då vet dom inte vad dom går miste om dom där tvåbeningarna som väljer andra färger. Förresten så väljer man väl inte vilken tvåbening som helst att bosätta sig hos heller *blink*

    SvaraRadera
  3. Ursäkta frågan Linnsen , men var är inkräktaren i hyllan ?? Jag ser bara lilla söta Lurrvar !!
    Men G var väl inte illa pinkat av Lillhusse :)
    Min matte gillar svarta katter oxå , Sixten som bodde här innan mig var helt kolsvart.

    SvaraRadera
  4. Det var ju märkligt att husse inte fick mer än G när han har en sån utmärkt lärare hemma. Det kanske är läraren i skolan som inte kan rätta ordentligt? Vad roligt att åtminstone 2 av katterna får ett hem. Och vi brukar jama att man aldrig ska välja katt efter utseendet. När man får sin katt älskar man den antingen den är svart, lila, blommig eller grå.

    SvaraRadera
  5. Men Lurrvar ÄR söt på hyllan! Och du är ju inte på den låga nivån ändå, så vi tycker att han gott kan få vara där. (Vi är lite småförälskade i lillmissen!) Människor är sorgligen korkade, så det är inte dina pedalgotiska kunskaper som fallerar. Vad konstigt att vissa inte vill ha svarta katter - lillie älskar svarta katter! (Och röd/vita, grå, svart/vita, vita, bruna, randiga, sköldpaddiga och alla andra färger också!) Hennes sotsvarta lilla Annie, som vi bara sett på bild, var så väldans vacker!!!

    nosgos å svarta gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  6. Smulan och Amanda:
    1. Han STAL min hylla! :(
    2. Jag hade förväntat mig minst MVG med min experthjälp!
    3. Tihi, matte vill också! Inte jag dock, räcker med lillfjanten!

    Kolfart:
    Svarta katter är ju stiliga små minipantrar! Nej, det gäller att välja med omsorg! Som du har gjort! :)

    KJelle Bus:
    Du ska ta MITT parti, inte lillfjantens! Och som jag skrev till Smulan och Amanda hade jag väntat mig mer när jag hjälpte hoonm med mina specialkunskaper! Idag kom han hem med VG+ på engelskan och det är jag nöjd med, flr det klarade han ju helt utan min hjälp. Mycket mystisistiskt!
    Balder, katten som visade matte kattens underbara väsen var alldeles kolsvart också och helt underbar! :D

    Kattson:
    Äntligen nån som förstår det underliga där... Jag tror absolut att läraren har rättat fel, eller så är hon allergenisk mot katthåren jag skickade med! ;)

    Matte säger att innan hon förstod bättre så hade hon helst velat ha en blommig eller svartvit katt, men Frank valde ju henne och husse, och så kom jag på köpet och nu Lurrvar, så matte får nog ge upp det där om svartvit katt! ;) Och dessutom vet hon ju att hon aldrig skulle hitta några mysigare katter än oss! ♥
    När matte kom till Örebro katthem fanns det ju så mycket fantass-tiska katter där, så det där med färgönskan hade nog gått över ganska snart ändå. Fast en rosagrönblommig katt känner matte asbolut att hon vill ha nån gång i livet! :D

    Maurice och Kajsa:
    Det må hända att han är söt, men det är ändå MIN hylla och nu när han är där så vill inte jag vara där mer! Dumma kattunge! Jag ska ta ett kuvert och skicka honom till er så kan ni få svansarna jagade istället så får jag lugn och ro i MITT torn!

    Vad skönt att ni också förstår att det inte var mitt fel att inte lillhusse fick bättre på provet! Kan ju också som Kattson föreslog vara läraren som har gjort fel här.

    Jam visst är det konstigt, men det lärde sig matte på katthemmet. När matte och husse började jobba där fanns det 4-5 helsvarta missar där och de var ju precis lika underbara som de med andra färger. Mattes matte sa att det kanske är för att tvåbeningar är skrockfulla, men då måste jag jama att de faktiskt är ännu dummare än jag har trott hittills! :(

    SvaraRadera