måndag 12 december 2011

Matte säger att

 jag ska göra ett förtydligande om Lurrvar: Lillfjanten fick gå till stickisen redan första veckan när han var här, då trodde de ju fortfarande att han bara var 5-6 månader eftersom han är så liten. Men vettisen sa direkt att Dummvar är ca ett år gammal och att han inte kommer att bli större pga inavel. Matte och lillhusse tyckte lite synd om honom då, men det har ju visat sig att han är kaxig som en tiger!!

 
Dags att jaga Frank!


I allafall, så trodde ju katthemmet att lillfjanten skulle vara både för mager och för ung för att kattereras, men efetrsom han var ett år så försvann de där mjuka bollarna alltså första veckan i oktober. Men han är lika vild ändå... Och några försök att para sig har han som tur är inte gjort för då skulle jag bita svansen av honom! :O


Nu tänker jag leka med Prinsessans svans!

8 kommentarer:

  1. Så här är det också hemma hos oss. Vi är 5 huskatter som bor tillsammans i huset. Fyra av oss har ingen svårighet med att bo tillsammans, men så har en liten lurvig sak, som heter Rafael fogats till gruppen och han har det jättesvårt att passa in. Det blir smågruff här och där och han finner sig inte tillrätta någonstans annat än tätt intill gammelmatte - som är hans matte. Helst av allt ligger han tryckt tätt intill hennes ben. Där känner han sig trygg och där har han sin tillflykt, medan vi andra pysslar med vårt. Kanske, kanske kommer han så småningom att finna sin plats i vår grupp, men ett år har gått och det har inte hänt ännu. Han får nöja sig med att vara hos gammelmatte som försöker få honom att leka, men än har inget lyckats.

    SvaraRadera
  2. KLosterkatterna:
    Lilla Rafel... ♥
    Det som är problemet här är väl att Lurrvar tränger ut Linnsen. Hon må vara väldigt kaxig i sin blogg, men i verkligheten är hon väldigt mjuk och säger mycket sällan ifrån. Hon låter Frank bita henne i svansen bara för att få ligga nära honom och var hon än är är den nedrans Lurrvar efter henne...
    T.o.m när hon var på kattlådan och skulle bajsa härom dagen kom han farandes i 190 och började leka med hennes svans... Gissa vem som kan bajsa då ifred... :(

    Jag vill inte alls göra mig av med Lurrvar för gudarna ska då veta att han har satt fart på det här stället där han far fram som en virvelvind och hittar leksaker i varenda pryl som finns. Han är rolig!

    Men det känns som att jag måste sätta Linnsen först, eftersom hon redan har en make som är lite av en översittare när han inte sover, då kan hon inte behöva få en till efter sig...

    Inget är såklart bestämt ännu, vi får se hur det går nu när lådorna är diskade, om det kan passa prinsessan att bajsa i dem då. Däremot måste hon lära sig att säga ifrån och Lurrvar måste lära sig att låta henne vara ifred.

    Kramiga hälsningar Matte

    SvaraRadera
  3. Det var väldigt så många smeknamn du har på Lurrvar. Kär katt har många namn, eller???

    SvaraRadera
  4. Åh, vi känner med dig Linnsen! Och förstår att det kan vara riktigt jobbigt ibland, önskar vi kunde hjälpa dig på något sätt. *styrka*

    Här hemma har vi också stött på liknande problem, och det kändes en tid riktigt hopplöst men jag valde att kämpa hårt och det har gett resultat. Men jag förstår vad ni går igenom, helt klart. Här finns nämligen en tuff brud i 'skör förpackning' också, som blev mål för mobbning av en annan. Men som nu blivit mycket starkare och som visat mig att jag gjorde rätt när jag inte gav upp :-). Ge inte upp, kämpa på och stå på dig!

    Massa kramar och Styrka

    SvaraRadera
  5. Alice21:25

    Ja det är svårt ibland att få alla att komma överens och ännu svårare att komma med råd... Har du provat feliway? Här går Wilma runt och fräser och morrar emellanåt, men varken hon eller småkillarna blir undanskuffade. Däremot brukar jag försöka distrahera och avleda killarna in i ett annat rum när jag ser att hon tycker de är jobbiga när de busar runt. Jag försöker även ge henne lite extra uppmärksamhet, vilket är svårt eftersom småkillarna följer efter som en liten svans... :)
    Det enda bra råd jag har är nog att avvakta, för en del katter tar det väldigt lång tid. Det tog Wilma nästan ett år innan hon och jag var så pass bra kompisar att vi kunde ligga och gosa med varandra, men nu gillar vi varandra jamarmycket. Så även fast det är morr och fräs när det gäller småkillarna har jag goda hopp eftersom hon accepterar dem bara de håller sig på en tasslängds avstånd.
    Vi håller tassarna för att det löser sig, för vi är ju som sagt var lite småförtjusta i söta Lurrvar. Ja vi gillar ju dig och Frank också förståss!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Kattson:
    Usch nej, jag tycker bara att namn som Dummvar och sånt passar på honom!! Och jag ser här uppe att jag måste komma på ett passande namn på matte också efetrsom hon tydligen stal min blogg när jag sov och svarade elakt om mig till Klosterkatterna :) Förräderi kallas sånt! *knycker på svansen*

    Kattmamman:
    Åh så skönt att ni förstår! Och meningen "en tuff brud i 'skör förpackning'" passar ju perfekt på mig! Då är det ju ingen som ser om jag är liten på insidan!
    Jag satte lillhusse på att skura alla lådor idag så får vi se om jag har lust att gå på dom imorgon. Och matte säger att hon inte ger upp varken sin Linnsekatt eller Lurrv så lätt, men ibland känns det tröstlöst. Men jag tar till mig dina hejarop!
    Nosbuffar och kramar

    SvaraRadera
  7. Alice:
    Vi hade feliway en månad när Lurrvar kom hit och kanske att det var bra och kanske att det skulle behövas igen.
    Hmm, egentligen tycker matte att jag inte borde vara svartsjuk för Lurrvar går oftast bara att gosa med på kvällen och natten, går man fram till honom på dagen springer han oftast. Men jag ska säga till matte och lillhusse att de stänger in lillfjanten oftare så att jag kan få leka ifred med dom!
    Vad bra att ni gillar oss alla tre! ♥
    Nosbuff

    SvaraRadera
  8. Värst så många smeknamn du kommit på åt Lurrvar , jag tror du innerst inne gillar han massor Linnsen :)

    SvaraRadera